musik man ikke skal høre (...)
Fra : peet_dk

Dato : 08-06-01 15:49

min far har snart fødselsdag og ønsker sig bl.a. en CD med sådan noget musik
der er i supermarkeder m.m. Altså sådan noget man ikke skal lægge mærke til
er der. Men bare bagrunds musik. Nogle ideer til noget CD'ere. Skal kunne
købes i www.cdon.com (eller andre danske CD shop's)

--
----
peet_dk was here....

Fra : Aslak Ransby

Dato : 08-06-01 16:22

On Fri, 8 Jun 2001 16:49:11 +0200, "peet_dk" <peet_dk@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>er der. Men bare bagrunds musik. Nogle ideer til noget CD'ere. Skal kunne

Brian Eno: "Music for airports"

---
Best Regards / Venlig Hilsen
Aslak Ransby

Fra : Aslak Ransby

Dato : 08-06-01 16:24

On Fri, 08 Jun 2001 17:21:48 +0200, Aslak Ransby
<aslak-ransby@[remove]it.dk> wrote:

>Brian Eno: "Music for airports"

Hov der var jeg lidt for hurtig!
Hvis det er musik man _ikke_ skal høre vil jeg anbefale Britney Spears
el.lig. :)

---
Best Regards / Venlig Hilsen
Aslak Ransby

Fra : Ronja Røver

Dato : 11-06-01 12:55

> Brian Eno: "Music for airports"

Denne plade er den første i Eno's "Ambient"-serie. Lidt kedelig syntes jeg,
der findes 4 af slagsen i hans uendelige række af albums! Nogle mere
lyttevenlige end andre!

Et vilkårligt valg i Café Del Mar's compilationer er også et godt bud
på god "dinner-musik"... Kenneth Bager ville nok foreslå en af hans
egne fra Music For Dreams! Ikke skidt heller!

Ronja

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-01 20:57

O.k. - Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener. Der er simpelthen kun een cd
som jeg vil foreslå at du køber. Det er den, i Tv-2-reklamerne, meget
opreklamerede, opsamlings-cd med Danmarks suverænt populæreste pop-gruppe
gennem snart 30 år, nemlig Klaus Og Servants. Den er så populær at den er
nr. 8 på salgs-hitlisten. Noget der er ret uhørt for dansktopmusik.
Du vil helt sikkert blive stærkt populær hos din far efter en sådasn
gave. Gaven over alle gaver. Har selv hørt cd-en, og det er popmusik af
særdeles høj kvalitet.
Ved dog ikke om du kan købe den hos CD-NOW, men kan du da ikke smutte hen
i brugsen eller på tankstationen. den kan købes mange steder. Held og lykke.

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fqok0$2342$1@news.cybercity.dk...

Fra : peet_dk

Dato : 08-06-01 21:05

> O.k. - Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener.
nope, desværre...
> Der er simpelthen kun een cd
(...)
> som jeg vil foreslå at du køber. Det er den, i Tv-2-reklamerne, meget
> opreklamerede, opsamlings-cd med Danmarks suverænt populæreste pop-gruppe
> gennem snart 30 år, nemlig Klaus Og Servants.
det er IKKE danse/dansk-top/pop/synge-med musik jeg leder efter.. Det er
sådan noget nedtonede musik, man f.eks. kan spille når man har gæster og
spiser og "bare" skal have noget bagrundt musik som man ikke sådan rigtigt
lytter til, men det er der bare.. Sådan noget supermarkeds musik. Håber I
forstår.. Brian Eno er ikke så dårligt til det...

--
----
peet_dk was here....

Fra : Thomas H.

Dato : 09-06-01 16:21

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9fra2f$mqh$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> gennem snart 30 år, nemlig Klaus Og Servants. Den er så populær at den er
> nr. 8 på salgs-hitlisten. Noget der er ret uhørt for dansktopmusik.

Øv!! Han var og besøge min nabo for et stykke tid siden, jeg skyndte mig væk, af frygt
for at de skulle begynde at synge! *LOL*

Fra : Kim Petersen

Dato : 09-06-01 18:04

> Øv!! Han var og besøge min nabo for et stykke tid siden, jeg skyndte mig
væk, af frygt
> for at de skulle begynde at synge! *LOL*

Smart move

Fra : Kim Petersen

Dato : 08-06-01 21:30

Hvad med Richard Clayderman? Han er da vist stor-leverandør til elevatorer

Fra : SpaceFrog

Dato : 08-06-01 23:16

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> wrote in message
> [...]
til
> er der. Men bare bagrunds musik. Nogle ideer til noget CD'ere. Skal kunne

Hvad med sådan nogen No Stress-cd'er? Der kørte for et stykke tid siden
nogen reklamer for sådan, bl.a. Mark Knopfler var derpå.
Eller hvad med Kaare Norge?
--
///Mvh SpaceFrog

The statement below is true.
The statement above is false.

Fra : Tina Andersen

Dato : 08-06-01 23:07

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en

Thomas Newmans musik til American Beauty.

Ikke soundtracket, men scoren. Skal helt sikkert bestillet hjem i din lokale
pladeshop.

450 233-2 American Beauty Original Motion Picture Score Music By Thomas
Newman Dreamworks

Ingen sang, kun musik. Musik, der både kan bruges som stille baggrund til en
middag, og som afstressning/meditation. Musik med mange muligheder

Tina

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-01 09:49

Ups - hovsa . Vi dropper Klaus.
Indenfor den genre du efterlyser er den mest populære uden nogen tvivl
"Richard Clayderman". Han har udgivet et ocean af forskellige cd-er med den
slags musik. Jeg har en del af dem. Han spiller stille og roligt
instrumentalt dinner-musik til maden. Han har f.eks. lavet en cd med
Abba-numme og en med James Last-numre, men altid instrumentalt. Har har
tumlet rundt på salgs-hitlisterne som den mest populære indenfor den genre.
Eller ??? , Tjahhh. Der er jo også James Last. Han har også lavet en masse,
som altid er instrumentalt og blidt, men måske lidt mere hen i
dansktop-stillen. Nej prøv Richard.

Fra : Zgorzelec

Dato : 09-06-01 11:46

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> skrev ...
> Altså sådan noget man ikke skal lægge mærke til
> er der. Men bare bagrunds musik. Nogle ideer til noget CD'ere.

Hva med Ole Erling?
Hans "Easy Listening" fra 1996 er spækket med "lækre" versioner af gamle
hits. Hvis du investerer i denne cd er således indbygget et billigt grin,
hvis man uheldigvis skulle komme til at lytte efter hvordan OE tolker disse
numre gennem hans Hammond-orgel...
http://www.ole-erling.dk/menu9/index.htm

Mvh. Z

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-06-01 12:00

"Zgorzelec" <jegvilalligevelikkehavenogetspam@saaskrid.com> wrote in message
> [...]
> hits. Hvis du investerer i denne cd er således indbygget et billigt grin,
> hvis man uheldigvis skulle komme til at lytte efter hvordan OE tolker

Nu vi er ved hammond-orgler kommer man jo ikke uden om kongen af orglet,
Jimmy Smith, der ikke blot har lavet en række fremragende numre, men også
har lavet nogle interessante cover-versioner, f.eks. Stones' Satisfaction.
Efter sigende havde han kun hørt nummeret en enkelt gang, da han lavede sin
version, og den ligger vitterligt også langt fra originalen.

/Nikolaj

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 11-06-01 19:07

men Jimmy Smith er ikke så langt fra at være en rigtig original....
Det kan både være en fornøjelse og en pine at høre ham maltraktere det
stakkels orgel..

Fra : Esben I.

Dato : 09-06-01 22:48

peet_dk (snip) m.m. Altså sådan noget man ikke skal lægge mærke til
> er der. Men bare bagrunds musik.

Jeg kan varmt (?) anbefale "Panpipes play Elton John" fra Elap/CmC
Elton udsat for midi - ikke en ærlig panfløjte
Bør ikke høres af Elton John fans
mvh
Esben I.