/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
www.besked.dk via procmail
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 08-06-01 15:50

Hej gruppe,

Er der nogen, der ligger inde med et program, så man kan sende emails
videre til mobiltelefon via www.besked.dk (eller andre hurtige gateways)
via procmail.

Eller måske et program, der nemt kan ændres, så det virker med procmail.

Mvh
--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

 
 
Morten Bo Johansen (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Bo Johansen


Dato : 08-06-01 16:50

On Fri, 08 Jun 2001 16:50:17 +0200, Niels Teglsbo <Niels@fabel.dk> wrote:
> Hej gruppe,
>
> Er der nogen, der ligger inde med et program, så man kan sende emails
> videre til mobiltelefon via www.besked.dk (eller andre hurtige gateways)
> via procmail.
>
> Eller måske et program, der nemt kan ændres, så det virker med procmail.


Findes der ikke adresser a la 12345678@sms.dk som man kan sende
sine beskeder til? I så fald kan du jo bare lave en alm.
forward hertil via procmail.

Det andet er noget perl, webinterface...jeg kan ikke lige se,
hvordan det skulle virke med procmail.


vh.

Morten

Peter Makholm (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 08-06-01 17:35

mbj@spamfilter.dk (Morten Bo Johansen) writes:

> Findes der ikke adresser a la 12345678@sms.dk som man kan sende
> sine beskeder til?

De fleste udbydere har mail2sms gateways, men de er elendigt opsat,
hulens langsomme og dårligt prioriteret i forhold til betalende
kunder.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Allan Olesen (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 08-06-01 18:04

mbj@spamfilter.dk (Morten Bo Johansen) wrote:

>Findes der ikke adresser a la 12345678@sms.dk som man kan sende
>sine beskeder til?

Manden bad om en _hurtig_ gateway.


--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Morten Bo Johansen (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Bo Johansen


Dato : 08-06-01 18:54

On Fri, 08 Jun 2001, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:
> mbj@spamfilter.dk (Morten Bo Johansen) wrote:
>
>>Findes der ikke adresser a la 12345678@sms.dk som man kan sende
>>sine beskeder til?
>
> Manden bad om en _hurtig_ gateway.

Han bad også om forwarding via procmail, og så må han jo
nødvendigvis have en adresse at forwarde til...



vh.

Morten

Dennis Pedersen (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 08-06-01 17:50


"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> wrote in message
news:72o1itsll1aq9ajnfnevrlifo7757hpu2p@news.image.dk...
> Hej gruppe,
>
> Er der nogen, der ligger inde med et program, så man kan sende emails
> videre til mobiltelefon via www.besked.dk (eller andre hurtige gateways)
> via procmail.

Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn det er
skruet sammen.

/Dennis



Mickey (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 08-06-01 18:35

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev:
>
> "Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> wrote in message
> news:72o1itsll1aq9ajnfnevrlifo7757hpu2p@news.image.dk...
> > Hej gruppe,
> >
> > Er der nogen, der ligger inde med et program, så man kan sende emails
> > videre til mobiltelefon via www.besked.dk (eller andre hurtige gateways)
> > via procmail.
>
> Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn det
er
> skruet sammen.

syns altså det virker rimelig fejlfyldt...
- en masse ting der ikke er implementeret, fejl ved det ene og det andet +
404 på ders website...


--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk
http://susie.dk/www.tv3.dk.26.05.2001.html



Dennis Pedersen (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 08-06-01 20:41


"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
news:9fr2ck$feb$1@egon.worldonline.dk...
> "Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev:
> >
> > "Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> wrote in message
> > news:72o1itsll1aq9ajnfnevrlifo7757hpu2p@news.image.dk...
> > > Hej gruppe,
> > >
> > > Er der nogen, der ligger inde med et program, så man kan sende emails
> > > videre til mobiltelefon via www.besked.dk (eller andre hurtige
gateways)
> > > via procmail.
> >
> > Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> > program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn
det
> er
> > skruet sammen.
>
> syns altså det virker rimelig fejlfyldt...

Hvordan fejlfyldt?
Jeg bruger det og det eneste problem jeg har er at min wintendo ikke vil
lukke ned når det er åben (hvorvidt det er min wintendo eller en
programerings fejl ved jeg ikke.)
Ikke destro mindrer kommer man jo ikke udenom at skulle skrive programmet om
så det virker under Linux så det er jo i grove træk kun princippet der er
brugbart (det skal lige sides jeg ved intet om at skrive programmer til
Linux i forhold til windows men jeg kunne forestille mig det var 2
forskellige verdener.)


/Dennis




Mickey (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 08-06-01 22:43

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev:
>
> "Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> news:9fr2ck$feb$1@egon.worldonline.dk...
> > "Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev:
> > >
> > > "Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> wrote in message
> > > news:72o1itsll1aq9ajnfnevrlifo7757hpu2p@news.image.dk...
> > > > Hej gruppe,
> > > >
> > > > Er der nogen, der ligger inde med et program, så man kan sende
emails
> > > > videre til mobiltelefon via www.besked.dk (eller andre hurtige
> gateways)
> > > > via procmail.
> > >
> > > Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> > > program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn
> det
> > er
> > > skruet sammen.
> >
> > syns altså det virker rimelig fejlfyldt...
>
> Hvordan fejlfyldt?
> Jeg bruger det og det eneste problem jeg har er at min wintendo ikke vil
> lukke ned når det er åben (hvorvidt det er min wintendo eller en
> programerings fejl ved jeg ikke.)

som sagt mangler der en hel del, bla. redigering af userprofile, en vigtig
del!
Desuden, prøv at klikke på krydset (luk), sms-senderen lukker ned i tray.
Hvis du, da du lukkede den derned, ikke havde valgt afsendelses delen, så
får du en fejl når du klikker på trayikonet og vælger "send besked"
Hvis du åbner mere end en udgave af programmet, ja så får du en "not enough
timers available" fejl...

> Ikke destro mindrer kommer man jo ikke udenom at skulle skrive programmet
om
> så det virker under Linux så det er jo i grove træk kun princippet der er
> brugbart (det skal lige sides jeg ved intet om at skrive programmer til
> Linux i forhold til windows men jeg kunne forestille mig det var 2
> forskellige verdener.)

det er vist ikke helt så forskelligt, men der er da en forskel...


--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk
http://susie.dk/www.tv3.dk.26.05.2001.html



Anders Johannsen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Johannsen


Dato : 09-06-01 00:27

In article <Km7U6.160$rs4.34880@news010.worldonline.dk>, "Dennis Pedersen"
<mig@nospamjyde.dk> wrote:

> Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn
> det er skruet sammen.

Det er vel næppe nødvendigt? Der er kun tale om et par enkle
HTTP-requests.

/A

Steffen Poulsen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Steffen Poulsen


Dato : 09-06-01 06:02

Hvilken http/sms-gateway benytter de?

// Steffen

--

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote in message
news:20010609.012713.841148365.1199@uranos.pil.dk...
> In article <Km7U6.160$rs4.34880@news010.worldonline.dk>, "Dennis Pedersen"
> <mig@nospamjyde.dk> wrote:
>
> > Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> > program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn
> > det er skruet sammen.
>
> Det er vel næppe nødvendigt? Der er kun tale om et par enkle
> HTTP-requests.
>
> /A



Dennis Pedersen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-06-01 14:30


"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote in message
news:9fsajb$1l1$1@news.inet.tele.dk...
> Hvilken http/sms-gateway benytter de?

besked.dk

/Dennis



Dennis Pedersen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-06-01 14:29


"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote in message
news:20010609.012713.841148365.1199@uranos.pil.dk...
> In article <Km7U6.160$rs4.34880@news010.worldonline.dk>, "Dennis Pedersen"
> <mig@nospamjyde.dk> wrote:
>
> > Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> > program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn
> > det er skruet sammen.
>
> Det er vel næppe nødvendigt? Der er kun tale om et par enkle
> HTTP-requests.

Ja, hvis han snakkede med dem der havde lavet ovenstående kunne han jo nok
få dem til at fortælle hvorn de havde skruet det samme (der er jo ingen
grund til at opfinden den dybe talerken 2 gange.)

/Dennis



Jakob Færch (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Færch


Dato : 09-06-01 15:31

In article <20010609.012713.841148365.1199@uranos.pil.dk>,
"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote:

> In article <Km7U6.160$rs4.34880@news010.worldonline.dk>, "Dennis Pedersen"
> <mig@nospamjyde.dk> wrote:
>
> > Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> > program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn
> > det er skruet sammen.
>
> Det er vel næppe nødvendigt? Der er kun tale om et par enkle
> HTTP-requests.

Jeg tænkte faktisk ligesom Anders - "det er jo bare et par
http-requests" (én er vel nok, tænkte jeg faktisk).

Hvis man læser koden for besked-formen på besked.dk, tror man ved første
øjekast, at det ville virke at hente følgende url:

http://www.besked.dk/cgi-bin/getWWW.mpl?to=22112211&sender=jakob&message=
en%20meget%20kort%20%20men%20vigtig%20besked&online=off

Men når man gør det, får man bare besked.dk's forside igen, og der
bliver _ikke_ sendt nogen besked til 22112211 (som ikke er mit nummer,
men jeg prøvede selvfølgelig med mit eget nummer).

Jeg kunne umiddelbart komme på to simple forklaringer på, hvorfor
ovenstående ikke duede:

--- Hypotese 1: besked.dk's script vil have parametrene som POST, ikke
GET som jeg har brugt i ovenstående URL
Falsifikation: Jeg hentede besked.dk's kode, modificerede den (så
formen stadig røg til besked.dk's server) og prøvede
Nu kom parametrene altså stadig fra mig, men som
GET; der kom stadig ingen besked

--- Hypotese 2: besked.dk's script tjekker referer-headeren for at se,
om man kommer fra besked.dk's sider
Falsifikation: Jeg prøvede at hente ovenstående URL med wget på
min Linux-boks hvor jeg tilføjede en header
referer=http://www.besked.dk/send.html

Jeg er ikke selv lige http-haj nok til (eller rettere: har ikke tid til
at lære mig selv at) prøve at kombinere Hypotese 1 og 2, dvs.
- hente besked.dk's script getWWW.mpl og sende parametrene med GET
- sætte en referer-header, så det ser ud som om forespørgslen kommer
fra besked.dk's site

På den anden side kunne det da være meget sjovt at "snyde" besked.dk, så
det kunne jo være at nogle her, som har lidt mere erfaring med http
havde lyst til at prøve. I modsat fald falder jeg nok selv for
fristelsen en dag jeg har for meget tid

/Jakob

Anders Johannsen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Johannsen


Dato : 09-06-01 15:37

In article <tq1en8p001-0659EA.16305209062001@sunsite.dk>, "Jakob Færch"
<tq1en8p001@sneakemail.com> wrote:

> Jeg er ikke selv lige http-haj nok til (eller rettere: har ikke tid til
> at lære mig selv at) prøve at kombinere Hypotese 1 og 2, dvs. - hente
> besked.dk's script getWWW.mpl og sende parametrene med GET - sætte en
> referer-header, så det ser ud som om forespørgslen kommer
> fra besked.dk's site

Libcurl er ens ven i den forbindelse.

> På den anden side kunne det da være meget sjovt at "snyde" besked.dk, så
> det kunne jo være at nogle her, som har lidt mere erfaring med http
> havde lyst til at prøve. I modsat fald falder jeg nok selv for
> fristelsen en dag jeg har for meget tid

Jeg har et kækt lille php-script som gør øvenstående.

/A

Dennis Pedersen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-06-01 16:06


"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote in message
news:20010609.163706.1789366143.1199@uranos.pil.dk...
> In article <tq1en8p001-0659EA.16305209062001@sunsite.dk>, "Jakob Færch"
> <tq1en8p001@sneakemail.com> wrote:
>
> > Jeg er ikke selv lige http-haj nok til (eller rettere: har ikke tid til
> > at lære mig selv at) prøve at kombinere Hypotese 1 og 2, dvs. - hente
> > besked.dk's script getWWW.mpl og sende parametrene med GET - sætte en
> > referer-header, så det ser ud som om forespørgslen kommer
> > fra besked.dk's site
>
> Libcurl er ens ven i den forbindelse.
>
> > På den anden side kunne det da være meget sjovt at "snyde" besked.dk, så
> > det kunne jo være at nogle her, som har lidt mere erfaring med http
> > havde lyst til at prøve. I modsat fald falder jeg nok selv for
> > fristelsen en dag jeg har for meget tid
>
> Jeg har et kækt lille php-script som gør øvenstående.

Det var ikke sådan du kunne overtales til at formidle din viden om hvorn det
skal skrues sammen så det kommer til at virke? :)

/Dennis



Anders Johannsen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Johannsen


Dato : 09-06-01 16:10

In article <jXqU6.1469$rs4.259117@news010.worldonline.dk>, "Dennis
Pedersen" <mig@nospamjyde.dk> wrote:

>> Jeg har et kækt lille php-script som gør øvenstående.
>
> Det var ikke sådan du kunne overtales til at formidle din viden om hvorn
> det skal skrues sammen så det kommer til at virke? :)

Mon ikke det er nemmere, blot at cut'n'paste noget kode (princippet burde
fremgå)?

/A

Dennis Pedersen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-06-01 16:17


"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote in message
news:20010609.170946.722308542.1199@uranos.pil.dk...
> In article <jXqU6.1469$rs4.259117@news010.worldonline.dk>, "Dennis
> Pedersen" <mig@nospamjyde.dk> wrote:
>
> >> Jeg har et kækt lille php-script som gør øvenstående.
> >
> > Det var ikke sådan du kunne overtales til at formidle din viden om hvorn
> > det skal skrues sammen så det kommer til at virke? :)
>
> Mon ikke det er nemmere, blot at cut'n'paste noget kode (princippet burde
> fremgå)?

Joew :)
Det åbner da ihvertfald visse muligheder med alarm af den og anden art når
man er sikker på den bliver afleveret med det samme...

/Dennis



Michael Legart (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Legart


Dato : 09-06-01 16:19

On Sat, 9 Jun 2001 17:16:59 +0200, Dennis Pedersen <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote:
> Det åbner da ihvertfald visse muligheder med alarm af den og anden art når
> man er sikker på den bliver afleveret med det samme...

Hvor paa besked.dk er det lige at de garanterer det?

Og toer du stole paa at besked.dk altid er oppe?

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Dennis Pedersen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-06-01 16:22


"Michael Legart" <legart@daarligstil.dk> wrote in message
news:slrn9i4fil.amm.legart@dustpuppy.worldonline.dk...
> On Sat, 9 Jun 2001 17:16:59 +0200, Dennis Pedersen <mig@NOSPAMjyde.dk>
wrote:
> > Det åbner da ihvertfald visse muligheder med alarm af den og anden art
når
> > man er sikker på den bliver afleveret med det samme...
>
> Hvor paa besked.dk er det lige at de garanterer det?

Ingen steder men det er da yderst sjælden jeg har set den ikke har.

> Og toer du stole paa at besked.dk altid er oppe?

Nøe , men tør du stole på email->sms ikke er 50lysår forsinket?
Der er vil ikke så mange andre alternativer hvis man skal være nogenlunde
sikker på at det kommer frem til telefonen?

/Dennis



Michael Legart (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Legart


Dato : 09-06-01 16:26

On Sat, 9 Jun 2001 17:22:27 +0200, Dennis Pedersen <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote:
> Nøe , men tør du stole på email->sms ikke er 50lysår forsinket?

Jeg ville slet ikke stole paa en email->sms gateway.

> Der er vil ikke så mange andre alternativer hvis man skal være nogenlunde
> sikker på at det kommer frem til telefonen?

Hvis det skal bruge stil overvaagning/alarm ting ville jeg nok saette
en mobiltelefon til computeren i stedet og bruge f.eks. gnokii.
(http://gnokii.org/)

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Anders Johannsen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Johannsen


Dato : 09-06-01 16:36

In article <u5rU6.1478$rs4.261916@news010.worldonline.dk>, "Dennis
Pedersen" <mig@nospamjyde.dk> wrote:

> Joew :)
> Det åbner da ihvertfald visse muligheder med alarm af den og anden art
> når man er sikker på den bliver afleveret med det samme...

Koden kan ses på www.johannsen.com/sendSMS.phps

Selve scriptet har et lidt andet formål end det her beskrevne, men
princippet kan nok uddrages.

/A

Klaus Alexander Seis~ (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 09-06-01 18:07

Anders Johannsen skrev:

> Koden kan ses på www.johannsen.com/sendSMS.phps

Der findes en anden direkte SMS-sender (altså ikke via e-mail) på
<http://www.coolsms.dk/>. Den kan scriptes med Elza¹:

#!/usr/bin/env elza

get url http://home.coolsms.dk/sms/main_ns.html
field %ALL% $
field til = 23xxxxxx
field fra = John Doe
field besked = Her står så den besked der skal sendes.
post form name smsform

# eof

(Det er muligt at syntaxen for "field %ALL% $" har ændret sig i
den nyeste version af Elza - tjek med dokumentationen.)

Det burde være en smal sag at generere et Elza-script dynamisk og
bagefter køre elza på det.


// Klaus

¹) Kan downloades fra <http://phiphi.hypermart.net/pub/>.
Debian-brugere kan lave en "apt-get install elza".
--
><>°    vandag, môre, altyd saam

Hroi Sigurdsson (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Hroi Sigurdsson


Dato : 09-06-01 18:11

Anders Johannsen wrote:

> > Jeg er ikke selv lige http-haj nok til (eller rettere: har ikke tid til
> > at lære mig selv at) prøve at kombinere Hypotese 1 og 2, dvs. - hente
> > besked.dk's script getWWW.mpl og sende parametrene med GET - sætte en
> > referer-header, så det ser ud som om forespørgslen kommer
> > fra besked.dk's site
>
> Libcurl er ens ven i den forbindelse.

Lidt perl wrap omkring curl:

$action = "http://www.besked.dk/cgi-bin/getWWW.mpl";
$referer = "http://www.besked.dk/for.cgi";
$curl_cmd = "/usr/local/bin/curl";
$agent = "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows NT; DigExt)";
$timeout = 30;
$retries = 5;
$retry_wait = 30;

if (scalar(@ARGV)!=3) {
print "Usage: $0 <8-digit phonenumber> <sender> <message>\n";
exit 1;
}

$to = @ARGV[0];
$sender = @ARGV[1];
$message = @ARGV[2];
$message =~s/\'//g;
$message = substr $message,0,160;

$cmd_str = "$curl_cmd -m $timeout -A '$agent' -e $referer -s";
$cmd_str .= " -F Send=Send -F Send.x=2 -F Send.y=2";
$cmd_str .= " -F online=off -F to=$to -F sender=$sender";
$cmd_str .= " -F message='$message' $action";

$count=0; $page='';
while (($count<$retries) and ($page eq '')) {
@waitpage = `$cmd_str`;
$page = join "",@waitpage;
unless ($page) {
sleep $retry_wait; $count++;
}
}

if ($page=~/<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"1;URL=([^\"]+)\"/) {
$new_url = $1;
print "Sent SMS-message to phone number $to from $sender.\n";
print "Message content was: $message\n";
system "$curl_cmd -s -e '$action' '$new_url' > /dev/null";
} else {
if ($page) {
print "Error: Returned intermediary page has changed format! - Received
this page:\n\n";
print "----- begin -----\n$page\n----- end -----\n";
} else {
print "Unable to contact besked.dk after $retries retries.\n";
}
print "*** MESSAGE NOT SENT! ***\n";
}

Fjern evt. print's og put "|/path/to/sms.pl" i .procmailrc.

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Morten Winther (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Winther


Dato : 09-06-01 20:16


"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote in message
news:20010609.012713.841148365.1199@uranos.pil.dk...
> In article <Km7U6.160$rs4.34880@news010.worldonline.dk>, "Dennis Pedersen"
> <mig@nospamjyde.dk> wrote:

> > Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> > program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn
> > det er skruet sammen.
>
> Det er vel næppe nødvendigt? Der er kun tale om et par enkle
> HTTP-requests.

Er der nogen der kan give lidt hjælp til hvordan det skal se ud. Har prøvet
følgende, men der må være en fejl. Anyone?



POST /cgi-bin/getWWW.mpl HTTP/1.1
Host: www.besked.dk
Connection: close
Referer: http://www.besked.dk/send.html
User-Agent: Mozilla/4.61 [en] (Win98; I)
Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, image/png, */*
Accept-Encoding: gzip
Accept-Language: en,da
Accept-Charset: iso-8859-1,*,utf-8
Content-type: application/x-www-form-urlencoded

to=40404040&sender=jakob&message=test&online=off&Send.x=348&Send.y=21





Klaus Alexander Seis~ (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 09-06-01 20:22

Morten Winther skrev:

> Er der nogen der kan give lidt hjælp til hvordan det skal se ud.

Ta' og brug et af de scripts der er postet - de fungerer.


// Klaus

--
><>°    vandag, môre, altyd saam

Morten Winther (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Winther


Dato : 09-06-01 20:36


"Klaus Alexander Seistrup" <kas@magnetic-ink.dk> wrote in message
news:slrn9i4tqd.s4k.kas@zigzag.magnetic-ink.dk...

> Ta' og brug et af de scripts der er postet - de fungerer.

Jeg har ikke curl, men skal bruge det i php. Det ville også være meget sjovt
at lave det fra start af.

/ morten





Dennis Pedersen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-06-01 21:14


"Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message
news:9fttm0$5fm$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Klaus Alexander Seistrup" <kas@magnetic-ink.dk> wrote in message
> news:slrn9i4tqd.s4k.kas@zigzag.magnetic-ink.dk...
>
> > Ta' og brug et af de scripts der er postet - de fungerer.
>
> Jeg har ikke curl, men skal bruge det i php.

Der er da også posted et i php (?)

/Dennis



Morten Winther (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Winther


Dato : 09-06-01 22:05


"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote in message
news:zrvU6.1705$rs4.313603@news010.worldonline.dk...
>
> "Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message
> news:9fttm0$5fm$1@news.inet.tele.dk...
> >
> > "Klaus Alexander Seistrup" <kas@magnetic-ink.dk> wrote in message
> > news:slrn9i4tqd.s4k.kas@zigzag.magnetic-ink.dk...
> >
> > > Ta' og brug et af de scripts der er postet - de fungerer.
> >
> > Jeg har ikke curl, men skal bruge det i php.
>
> Der er da også posted et i php (?)

Jeg kan kun se det php script der kræver curl support.

/ morten



Hroi Sigurdsson (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Hroi Sigurdsson


Dato : 09-06-01 22:19

Morten Winther wrote:

> Jeg kan kun se det php script der kræver curl support.

cURL er ikke ligefrem dyr i anskaffelse..

--
Hroi Sigurdsson

Morten Winther (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Winther


Dato : 09-06-01 22:42


"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> wrote in message
news:3B2292B2.17A8D647@asdf.dk...
> Morten Winther wrote:
>
> > Jeg kan kun se det php script der kræver curl support.
>
> cURL er ikke ligefrem dyr i anskaffelse..

Det er noget der skal køre på et webhotel hos en udbyder. Men det ser ud til
at jeg har fået ok for curl support.

/ morten



Dennis Pedersen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-06-01 23:01


"Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message
news:9fu2t3$pqi$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote in message
> news:zrvU6.1705$rs4.313603@news010.worldonline.dk...
> >
> > "Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message
> > news:9fttm0$5fm$1@news.inet.tele.dk...
> > >
> > > "Klaus Alexander Seistrup" <kas@magnetic-ink.dk> wrote in message
> > > news:slrn9i4tqd.s4k.kas@zigzag.magnetic-ink.dk...
> > >
> > > > Ta' og brug et af de scripts der er postet - de fungerer.
> > >
> > > Jeg har ikke curl, men skal bruge det i php.
> >
> > Der er da også posted et i php (?)
>
> Jeg kan kun se det php script der kræver curl support.

Ooh ;)
Nu er jeg ikke den helt store programering guru så jeg anede ikke curl var
en del af php - jeg troede faktisk det var noget af det andet du snakkede
om! ;)

/Dennis



Christian Bruhn Gufl~ (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bruhn Gufl~


Dato : 08-06-01 20:35

Lav et script der finder hvilken operatør der er på nummeret, send så mailen
videre til denne operatør sms-server (f.eks. nummer@note.sonofon.dk)
Jeg har lavet et glimrende sms-script i PHP, der med lethed kan laves om til
den ønskede funktion

MVH
Christian Gufler


"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:72o1itsll1aq9ajnfnevrlifo7757hpu2p@news.image.dk...
> Hej gruppe,
>
> Er der nogen, der ligger inde med et program, så man kan sende emails
> videre til mobiltelefon via www.besked.dk (eller andre hurtige gateways)
> via procmail.
>
> Eller måske et program, der nemt kan ændres, så det virker med procmail.
>
> Mvh
> --
> Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo



Christian Bruhn Gufl~ (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bruhn Gufl~


Dato : 08-06-01 20:41

En lille tilføjelse:

Hvorfor vil du benytte www.besked.dk - så er du pludselig afhængig af andres
maskiner.
Brug din egen SMTP server til at sende direkte til operatørenes sms-servere
(der principielt også er SMTP servere)
Det giver fuldstændig samme effekt.

MVH
Christian Gufler



Lars Kristensen (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 08-06-01 21:00


"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> wrote in message
news:FS9U6.933$rs4.63919@news010.worldonline.dk...
> En lille tilføjelse:
>
> Hvorfor vil du benytte www.besked.dk - så er du pludselig afhængig af
andres
> maskiner.
> Brug din egen SMTP server til at sende direkte til operatørenes
sms-servere
> (der principielt også er SMTP servere)
> Det giver fuldstændig samme effekt.
>

Ja, men indimellem timer langsommere! www.besked.dk kommer altid med det
samme!

Mvh
Lars



Christian Bruhn Gufl~ (10-06-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bruhn Gufl~


Dato : 10-06-01 12:01


"Lars Kristensen" <atctrl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:E7aU6.379$l54.13530@news.get2net.dk...
>
> "Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> wrote in message
> news:FS9U6.933$rs4.63919@news010.worldonline.dk...
> > En lille tilføjelse:
> >
> > Hvorfor vil du benytte www.besked.dk - så er du pludselig afhængig af
> andres
> > maskiner.
> > Brug din egen SMTP server til at sende direkte til operatørenes
> sms-servere
> > (der principielt også er SMTP servere)
> > Det giver fuldstændig samme effekt.
> >
>
> Ja, men indimellem timer langsommere! www.besked.dk kommer altid med det
> samme!

Det kommer altså an på operatøren, www.besked.dk gør fuldstændig det samme
som mit script, hvis operatøren er Mobilix har sms´erne sandsyneligt en
højere prioritet (Mobilix tager altså ganske får minuter med mit script),
men er operatøren eksempelhvis Sonofon, tager det lang tid - det gør det
også på www.besked.dk, idet problemet er Sonofons SMS-server (noget Sonofon
selv anerkender). Sonofon er nok den langsomste operatør i dette aspekt.
I øvrigt mener jeg (grundet egen erfaring) at det er en dårlig idé at
integrere SMS-funktion der er afhængig af andre sider, af flere årsager, her
er nogle få:

1. Du ved slet ikke hvad der sker når din besked når www.besked.dk ´s side,
og kan således ikke garantere det overfor dine brugere
2. Hvis www.besked.dk bestemmer sig for at ændre noget, skal du finde ud af
hvad de har ændret, og så opdatere din side.
3. Hvis www.besked.dk går ned, er din sms funktion nede, dette gør at du har
dobbelt nedetid (både din og deres nedetid) på din sms-funktion

MVH
Christian Bruhn Gufler








Dennis T. (10-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis T.


Dato : 10-06-01 12:20

Christian Bruhn Gufler wrote on Sunday 10 June 2001 13:01 in
<XrIU6.2695$rs4.446212@news010.worldonline.dk>:
>> Ja, men indimellem timer langsommere! www.besked.dk kommer altid med
>> det samme!
> Det kommer altså an på operatøren, www.besked.dk gør fuldstændig det
> samme som mit script, hvis operatøren er Mobilix har sms´erne

Nej - besked.dk har en speciel sms server (kan ikke lige huske
betegenelsen) og er ikke afhængig af de andre udbyders
mail2sms-gateways. Den har heller ikke problemet med nummerportabilitet
som dit eget script vil lide af...

/Dennis

Christian Bruhn Gufl~ (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bruhn Gufl~


Dato : 12-06-01 08:58


"Dennis T." <viol8r@technologist.com> skrev i en meddelelse
news:9fvl61$2qm8$1@news.cybercity.dk...
> Christian Bruhn Gufler wrote on Sunday 10 June 2001 13:01 in
> <XrIU6.2695$rs4.446212@news010.worldonline.dk>:
> >> Ja, men indimellem timer langsommere! www.besked.dk kommer altid med
> >> det samme!
> > Det kommer altså an på operatøren, www.besked.dk gør fuldstændig det
> > samme som mit script, hvis operatøren er Mobilix har sms´erne
>
> Nej - besked.dk har en speciel sms server (kan ikke lige huske
> betegenelsen) og er ikke afhængig af de andre udbyders
> mail2sms-gateways. Den har heller ikke problemet med nummerportabilitet
> som dit eget script vil lide af...
>


Hmm... Så koster det i så fald mobilix penge, HVER gang der sendes en sms
-hvordan har de løst problemet med nummerportabilitet ?
-Hvordan 'speciel' - hvad gør deres server speciel ?

MVH
CBG



Leif Neland (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 12-06-01 19:10



> Hmm... Så koster det i så fald mobilix penge, HVER gang der sendes en sms

Det koster ikke mobilix penge at sende sms, fordi det ikke koster
operatørerne noget at sende sms'er.

Det er kun fordi markedet kan bære (dvs forbrugerne er villige til at
betale) 500 gange mere pr bit, der sendes som sms, fremfor tale.

> -hvordan har de løst problemet med nummerportabilitet ?

Centralen skal formodenlig slå op i en database for at se, hvor der skal
routes hen. Det er det samme om det er tale eller sms.

Leif




Peter Brodersen (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 12-06-01 19:36

On Tue, 12 Jun 2001 20:09:37 +0200, "Leif Neland" <leifn@neland.dk>
wrote:

>> Hmm... Så koster det i så fald mobilix penge, HVER gang der sendes en sms
>Det koster ikke mobilix penge at sende sms, fordi det ikke koster
>operatørerne noget at sende sms'er.

.... og webserver-drift plus implementation af en http-til-smsc-klient
er jo også gratis


--
- Pede
Professionel nørd

Kent Friis (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 12-06-01 20:39

Den Tue, 12 Jun 2001 20:35:47 +0200 skrev Peter Brodersen:
>On Tue, 12 Jun 2001 20:09:37 +0200, "Leif Neland" <leifn@neland.dk>
>wrote:
>
>>> Hmm... Så koster det i så fald mobilix penge, HVER gang der sendes en sms
>>Det koster ikke mobilix penge at sende sms, fordi det ikke koster
>>operatørerne noget at sende sms'er.
>
>... og webserver-drift plus implementation af en http-til-smsc-klient
>er jo også gratis

Nøjagtig lige så gratis som de andre udbyderes sms-til-mail.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Dennis T. (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis T.


Dato : 09-06-01 00:01

Christian Bruhn Gufler wrote on Friday 08 June 2001 21:35 in
<ON9U6.928$rs4.63186@news010.worldonline.dk>:
> Lav et script der finder hvilken operatør der er på nummeret, send så
> mailen videre til denne operatør sms-server (f.eks.
> nummer@note.sonofon.dk) Jeg har lavet et glimrende sms-script i PHP,
> der med lethed kan laves om til den ønskede funktion

Du kan ikke bruge nummer / operatør oplysninger til noget, da du efter
d. 1/7 ikke vil have nogen som helst ide om, hvilket nummer tilhører
hvilket selsskab.

/Dennis


Christian Bruhn Gufl~ (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bruhn Gufl~


Dato : 12-06-01 09:03


"Dennis T." <viol8r@technologist.com> skrev i en meddelelse
news:9frlg6$bfk$1@news.cybercity.dk...
> Christian Bruhn Gufler wrote on Friday 08 June 2001 21:35 in
> <ON9U6.928$rs4.63186@news010.worldonline.dk>:
> > Lav et script der finder hvilken operatør der er på nummeret, send så
> > mailen videre til denne operatør sms-server (f.eks.
> > nummer@note.sonofon.dk) Jeg har lavet et glimrende sms-script i PHP,
> > der med lethed kan laves om til den ønskede funktion
>
> Du kan ikke bruge nummer / operatør oplysninger til noget, da du efter
> d. 1/7 ikke vil have nogen som helst ide om, hvilket nummer tilhører
> hvilket selsskab.

Nej - det er halvvejs rigtigt - Mht. nummerportabilitet ved man ikke
nødvendigtvis den rette operatør til et givent nummer(hvis abonnenten har
skiftet operatør), men dog stadig at nummerserien er tildelt en given
operatør, således vil man evt. videresende fra nummerserie-operatøren til
den aktuelle operatør (noget man tænker over i telebranchen).

MVH
Christian Gufler



Niels Teglsbo (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 09-06-01 13:47

"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> wrote:

> Lav et script der finder hvilken operatør der er på nummeret, send så mailen
> videre til denne operatør sms-server (f.eks. nummer@note.sonofon.dk)

Der skal bare sendes sms'er til min egen mobiltelefon, så det er ikke
noget problem at finde ud af hvilken udbyder osv den har. Men
www.besked.dk er betragteligt hurtigere og mere stabil end TeleDKs
email->sms-gateway.

--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

Michael Legart (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Legart


Dato : 09-06-01 13:52

On Sat, 09 Jun 2001 14:46:55 +0200, Niels Teglsbo <niels@fabel.dk> wrote:
>
> Der skal bare sendes sms'er til min egen mobiltelefon, så det er ikke
> noget problem at finde ud af hvilken udbyder osv den har. Men
> www.besked.dk er betragteligt hurtigere og mere stabil end TeleDKs
> email->sms-gateway.

Hvis procmail kan sende videre til et perlscript kan du meget
nemt lave noget der sender igennem besked.dk.

- Brug sniffit til at optage en session, hvor du med en browser
sender en besked.
- Efterlign denne session med LWP::UserAgent.

Jeg har desvaerre ikke lige tid til at uddybe, men det skulle
hurtigt kunne skrives... jeg har lavet noget lignende til et
sted, hvor man endda skal logge ind, bruge cookies og ting.

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste