virkeligt godt html program?
Fra : Ole Madsen

Dato : 29-10-05 12:01

hvis i skal anbefale mig et godt html editor program, det må godt koste
noget, for jeg syntes ikke rigtigt om de få gratis jeg har prøvet, hvad
anbefaler i så? i må også gerne give mig et link til en nem ftp

Tak

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-10-05 12:32

Ole Madsen wrote:
> hvis i skal anbefale mig et godt html editor program, det må godt koste
> noget, for jeg syntes ikke rigtigt om de få gratis jeg har prøvet, hvad
> anbefaler i så? i må også gerne give mig et link til en nem ftp

jeg har set på bbedit, men det er ikke til at finde ud af, er vant til
stone webwriter til pc, det må gerne være lige så godt og let som det.

Ole

Fra : Terje Rydland

Dato : 29-10-05 14:45

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> hvis i skal anbefale mig et godt html editor program, det må godt koste
> noget, for jeg syntes ikke rigtigt om de få gratis jeg har prøvet, hvad
> anbefaler i så? i må også gerne give mig et link til en nem ftp

Nvu, PageSpinner, Creative Page, RapidWeaver, WebDesign

CyberDuck, Transmit

Terje

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-10-05 19:15

Hej Ole

BBEdit 8.2.3 - nyeste og bedste...
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/607672/BBEdit_8.2.3_Update.dmg

Derudover er der masser af udvidelser, glossaries, plugins m.m.m....
http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=bbedit&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0

Eller direkte fra www.barebones.com

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Tom

Dato : 29-10-05 20:43

Skal du op i superklassen skal du have Dreamweaver..( macromedia.com 30
dages try out..)
Den kan rasende meget mere end Bbe..
Er det blot koderne du vil / skal rode med er Bbedit fint.. ( og faktisk
"det bedste"..
Omvendt kan du jo bare åbne siderne i læs tekst, eller hvad det nu hedder
for tiden, hvis det bare er koderne.. ( og du er en haj..)
Betyder det IKKE NOGET hvor meget ekstra kode der kommer med ( betyder en
del i forhold til loadtid på server) kan du med held bruge word..
Den genererer bare SÅ mange koder, at siderne ikke - nødvendigvis - fungerer
med mac længere?!
Selv om at de er lavet på mac..
Mener forøvrigt også at der findes en del "open source" html wysiwyg
editorer..
Tjek google..
Tom

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-10-05 22:35

Tom wrote:
> [...]
> med mac længere?!
> Selv om at de er lavet på mac..
> Mener forøvrigt også at der findes en del "open source" html wysiwyg

tak til jer alle, men jeg syntes bare at bbedit er svært, jeg kan ikke
finde hoved og hale i det program, når man starter op så ser alt
anderledes ud end hvad jeg plejer at se, både stonewriter og hotdog pro
ser mere indbydende ud, kan man ændre det?

Ole

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-10-05 13:20

Ole Madsen skrev:

> [...]
> anderledes ud end hvad jeg plejer at se, både stonewriter og hotdog pro
> ser mere indbydende ud, kan man ændre det?

Der er mange forskellige "paletter" du kan aktivere og derved få knapper
til diverse opgaver - kig i menuen Window » Palettes i BBEdit.

Gør også dig selv den tjeneste, at åbne BBEdit User Manual via Help
menuen. Den er yderst dybdegående og giver en uvurdærlig introduktion
til programmet. Og det er nødvendigt, der er masser af indstillinger man
kan justere og tilpasse til ens egne behov, og først når det er på plads
vil man begynde at føle sig hjemme. Jeg havde selv brugt Stone's
WebWriter før jeg skiftede til Mac, og BBEdit er da ganske rigtigt noget
af en omvæltning og en anden måde at arbejde på, men hvis du giver det
en chance vil du opdage at det ikke nødvendigvis er en dårlig ting.

Husk på at du ikke længere sidder med Windows, og dertilhørende
software, alt er anderledes på Mac - og vaner er svære at lave om på,
men hvis du giver det en chance vil du med stor sandsynlighed opdage at
det slet ikke er så tosset at gøre tingene på en ny måde. Selv kunne jeg
ikke nøjes med Stone's WebWriter i dag, den når slet ikke BBEdit til
sokkeholderne, når først man lærer programmet at kende i dybden.

Klø på og giv BBEdit en chance, og brug den 374 siders manual!

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Ole Madsen

Dato : 30-10-05 14:18

Michael Rasmussen wrote:

> Klø på og giv BBEdit en chance, og brug den 374 siders manual!

ok, tak for svaret, du har ret, man skal bare lige igang

Ole