Mac mini som mulighed
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 29-10-05 10:37

Hejsa

Jeg bruger mest mit PC system - min Mac mini står og leger webserver (f.eks
http://bo.yaboo.dk/vinter/index.htm). Nu kunne jeg godt tænke mig at ha` den
stående ved siden af min PC - tilsluttet PC`ens skærm men med sin egen mus
og tastatur. Hvad skal jeg købe for at dele skærmen mellem disse to enheder,
helst så man kan skifte mellem de to system når-som-helst.

Mvh. Bo

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-10-05 11:12

"Bo J?rgensen" <bosletdette@pc.dk> wrote:
> Hejsa

> Jeg bruger mest mit PC system - min Mac mini st?r og leger webserver (f.eks
> http://bo.yaboo.dk/vinter/index.htm). Nu kunne jeg godt t?nke mig at ha` den
> st?ende ved siden af min PC - tilsluttet PC`ens sk?rm men med sin egen mus
> og tastatur. Hvad skal jeg k?be for at dele sk?rmen mellem disse to enheder,
> helst s? man kan skifte mellem de to system n?r-som-helst.

en KVM, du kan få modeller der kan dele såvel skærm, tastatur som mus.
Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter om skærmen ikke har to input så
du slipper for en investering, og bare kan skifte med en knap på
skærmen.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 29-10-05 11:32

> [...]
> Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter om skærmen ikke har to input så
> du slipper for en investering, og bare kan skifte med en knap på

Ville denne kunne gøre det?
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800272

/Bo

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-10-05 23:28

> Ville denne kunne g?re det?
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800272

et direkte link ville hjælpe. oplysnineger om dit tastatur+mus (PS2 eller
USB?) og din skærm (DVI eller VGA?) ville også hjælpe.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 30-10-05 15:23

Sorry - jeg troede at dette var et direkte link til varen. Siden er dog god
nok og varen har nummer 800272 (379 kr)

> et direkte link ville hjælpe. oplysnineger om dit tastatur+mus (PS2 eller
> USB?) og din skærm (DVI eller VGA?) ville også hjælpe.

VGA
Det er nok kun skærmen jeg vil dele, men med produkt nr. 800272 kan jeg vel
også dele tastatur og mus.

Mvh. Bo

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 01-11-05 21:26

> Ville denne kunne gøre det?
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800272

Købt og installeret - alt virker fint, næsten!! Jeg havde lige overset at
min Mac mini ikke havde PS2 stik, men "kun" USB.
Boksen har kun PS2 stik, så jeg kan ikke rigtig dele mus/keyboard - eller
hvad?

I starten ville jeg kun dele skærmen mellem PC/Mac men det ville da være
nemmest hvis jeg kunne dele det hele!

/Bo

Fra : Bruno

Dato : 29-10-05 15:18

Bo Jørgensen wrote:
> [...]
> og tastatur. Hvad skal jeg købe for at dele skærmen mellem disse to enheder,
> helst så man kan skifte mellem de to system når-som-helst.

Du kan også overveje at betjene den ene vha noget fjernbetjening.
Eksempelvis styrer jeg ofte min PC via VNC, det er gratis og fungerer
ret godt.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-11-05 23:03

"Bo Jørgensen" <bosletdette@pc.dk> writes:

> [...]
> min Mac mini ikke havde PS2 stik, men "kun" USB.
> Boksen har kun PS2 stik, så jeg kan ikke rigtig dele mus/keyboard - eller

Vi er indtil flere der har smidt ca. 150 kroner hos Zitech for en USB
til PS/2 mus-tastatur dims. Den virker fint. Du kan også være
heldig, at nogle af dine dimser har de der små grønne henholdsvis
lilla USB til PS/2 stik, men de kræver at dit mus/tastatur
understøtter dem, og min erfaring er, at det går galt med en KVM
switch.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-05 20:43

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Vi er indtil flere der har smidt ca. 150 kroner hos Zitech for en USB
> til PS/2 mus-tastatur dims. Den virker fint.

Den dims er den bedste investering jeg har hidtil har gjort, idet jeg
kan bruge et hvilket som helst PS/2 keybord (i mit tilfælde et IBM
årgang 1985). De sidste 10 år er man åbenbart holdt op med at labve
anstændige tastature.

> [...]
> lilla USB til PS/2 stik, men de kræver at dit mus/tastatur
> understøtter dem, og min erfaring er, at det går galt med en KVM

De kan ej heller bruges med ældre PS/2 keybords

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-11-05 22:30

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> [...]
> kan bruge et hvilket som helst PS/2 keybord (i mit tilfælde et IBM
> årgang 1985). De sidste 10 år er man åbenbart holdt op med at labve

Jeg bliver ved med at sige www.pckeyboard.com til sådan nogle
betonkommunister som dig, og alligevel er der endnu ingen der har
taget mod til sig og bestilt et. Det er som om, at det er sjovere at
leve i fortiden, og hyle og skrige over at der ikke bliver lavet gode
tastaturer længere.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-11-05 23:08

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> Jeg bliver ved med at sige www.pckeyboard.com til sådan nogle
> betonkommunister som dig, og alligevel er der endnu ingen der har
> taget mod til sig og bestilt et. Det er som om, at det er sjovere at

Han har vel ikke brug for et endnu?

Det har kun været kaffe der har taget livet af mine tastaturer.

> leve i fortiden, og hyle og skrige over at der ikke bliver lavet gode
> tastaturer længere.

Har du faktisk prøvet dem?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-05 23:12

> [...]

> Jeg bliver ved med at sige www.pckeyboard.com til sådan nogle
> betonkommunister som dig, og alligevel er der endnu ingen der har

Kender dem skam godt, men jeg kan jo ikke prøve dem noget sted ensige
købe dem her i landet. Moms og ikke mindst told gør det også besværligt.
Envidere har jeg kun anbefalingen fra dig, og da jeg ved du har en
forkærlighed for Sun type 5 er jeg ikke sikker på at jeg vil synes om
dem. (Har set at det er ex Lexmark og dermed ex-ex klasisk IBM tsature,
men specs /kan/ jo ændre sig på 10-20 år.)

jeg kunne envidere godt tænke mig at tsaturet var sort, havde USB og
danske bogstaver. Mange af de gode tsature fås ikke med danske tegn og
en hel del kun til US, dvs én tstats for lidt.

Jeg kan stække mig til at brokke mig over at mærkevare producenterne og
retailbutikkerne ikke længere gør en dyd af at sælge kvalitetsstature.

> Det er som om, at det er sjovere at
> leve i fortiden, og hyle og skrige over at der ikke bliver lavet gode
> tastaturer længere.

selvfølgelig

NB. hvoffe ka' du ikke agere forsøgskanin?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-11-05 08:49

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> NB. hvoffe ka' du ikke agere forsøgskanin?

Dels er mit favorittastatur af et andet mærke[1], og dels er det
sjovere at brokke sig over folk der brokker sig.

1: Gratis(tm)
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-11-05 19:28

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Dels er mit favorittastatur af et andet mærke[1], og dels er det
> sjovere at brokke sig over folk der brokker sig.

netop. (det er ikke så sjovt, vel?)

> 1: Gratis(tm)

hør hov, du stjæler mine argumeneter.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth