Program til at konvertere iTunes-musik
Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-05 00:51

Jeg faldt lige over en omtale af et nyt program til at konvertere musik
købt på iTunes Music Store til almindelige MP3-filer, der kan afspilles
på alle MP3-afspillere.

<http://www.forbes.com/feeds/ap/2005/10/27/ap2305125.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-10-05 19:02

> Jeg faldt lige over en omtale af et nyt program til at konvertere musik
> købt på iTunes Music Store til almindelige MP3-filer, der kan afspilles
> på alle MP3-afspillere.

Er det ikke bare et program som optager "line-out" og arkiverer en ny
mp3?

I så fald har Audio Hijack kunnet præstere det samme i lang tid.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-05 01:05

> Er det ikke bare et program som optager "line-out" og arkiverer en ny
> mp3?
>
> I så fald har Audio Hijack kunnet præstere det samme i lang tid.

Efter anmeldelsen skulle det fungere betydeligt bedre. Anmelderen tænkte
nøjagtig som du, men blev glædeligt overrasket. Det var noget med, at
det ikke havde problemer med at opdage, hvornår numre sluttede og
begyndte etc. Jeg har ikke selv erfaring med nogen af programmerne. Jeg
ville blot bringe oplysningen videre, da der har været nogle
forespørgsler om den slags her i gruppen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tom

Dato : 31-10-05 01:25

Der er jo altid wire tap pro..
Den "optager" alt hvad der kommer ud af lyd på din mac..
Du kan valgfrit vælge kvalitet..
Hvad du IKKE kan, er at konvertere eksisterende mp3 til nye, med meta data
etc.. ( altså navn, nummer kunstner ) etc..
Et alternativ, der naturligvis IKKE kan bruges tilcopyrightet musik, er Inet
stream archiver..
Den virker bare den "anden vej rundt" sådan at forstå at den kan optage
Internet radioer.. Og gemme streamen som numre med kunstnernavn etc.,.
Igen. Det er så vidt vides ikke legalt at optage internet radioer, på denne
måde..
Kunne dog tænkes at det ikke er et problem til privat brug !?
PS
Wire tap kan optage i alt fra mp3 til aiff 24bit 48 khz..

Har du både ind og ud på din maskine kan du - måske - sende lyden "ud" og så
ellers ind igen, og så optage dette !?