Modemlyde
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-10-05 08:14

Jeg og min PB G4 er på efterårsferie i sommerhus. Vi kommunikerer med
omverden via det indbyggede modem. Jeg sætter telefonledning i maskinen
og beder den oprette forbindelse en gang eller to om dagen.
Så bipper den seks gange for at fortælle mig, at nummeret bliver ringet
op. Og så følger der en serie hyle- og skrattelyde, indtil forbindelsen
er etableret. Mit spørgsmål er:

Opstår disse lyde i maskinen som en naturlig følge af operationen? Eller
er det et sæt lyde, som systemet har på lager og afspiller for at more
mig og få det hele til at virke autentisk og museumsagtigt?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-10-05 08:23

xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> Opstår disse lyde i maskinen som en naturlig følge af operationen? Eller
> er det et sæt lyde, som systemet har på lager og afspiller for at more
> mig og få det hele til at virke autentisk og museumsagtigt?

Du får vel lov til at høre med på linien indtil modemet er glad og
tilfreds for forbindelsen.

Jo højere hastighed, jo længere tid får man lov til at høre med.

(Det har den fordel at man fx kan høre hvis der er optaget, eller man
er kommet til at ringe til Moster Oda).

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-10-05 17:07

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jo højere hastighed, jo længere tid får man lov til at høre med.
>
> (Det har den fordel at man fx kan høre hvis der er optaget, eller man

Jeg forstår, at svaret er, at det er autentiske lyde, som kommer ude fra
linien og sendes videre fra modemmet til computerens højttaler. Det
dutter, sprutter og knaser på nøjagtig samme måde hver gang.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-10-05 18:01

Ove Steen Smidt wrote:
> Jeg forstår, at svaret er, at det er autentiske lyde, som kommer ude fra
> linien og sendes videre fra modemmet til computerens højttaler. Det
> dutter, sprutter og knaser på nøjagtig samme måde hver gang.

Det er vel også nøjagtig det samme der sker hver gang.

Du kan prøve at sætte den til at ringe til din egen telefon, eller et
andet kendt nummer og se om den opfører sig anderledes, det skulle den
jo gerne...

/Andreas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-10-05 18:43

> [...]

> linien og sendes videre fra modemmet til computerens højttaler. Det
> dutter, sprutter og knaser på nøjagtig samme måde hver gang.

Du ringer jo også til det samme modem hver gang.

Prøv fx at ringe til et 1200 baud modem i stedet, eller en fax...
http://bigfoot.com/~thunderbear