Slippe for/ændre opstarts lyden på Ma
Fra : Bruno

Dato : 19-10-05 15:22

Jeg synes den "TaDa" lyd der kommer nårjeg tænder min Mini er plat og
irriterende. Kan man ikke gøre noget ved det?

En overvejelse er et hardware indgreb, men "højtaleren" bruges vel også
når dyret er sygt?

Mvh

Bruno

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-10-05 16:01

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Jeg synes den "TaDa" lyd der kommer nårjeg tænder min Mini er plat og
> irriterende. Kan man ikke gøre noget ved det?

Psst (det er faktisk svaret).
http://snipurl.com/ip40

En gør-det-selv-løsning: Stik et mini jack i indgangen til
hovetelefonerne...
--
Steen
http://isteen.blogspot.com

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 19-10-05 16:05

Bruno wrote:
> [...]
> irriterende. Kan man ikke gøre noget ved det?
>
> En overvejelse er et hardware indgreb, men "højtaleren" bruges vel også

Der er et par muligheder her:

http://www.macupdate.com/search.php?keywords=startup+chime&os=macosx&button.x=14&button.y=11

Eller lidt mere langhåret via et sh-script:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20051013141919568

Bemærk venligst at jeg ikke selv har afprøvet noget af det ovenstående.

- Bo

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-10-05 22:23

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Jeg synes den "TaDa" lyd der kommer nårjeg tænder min Mini er plat og
> irriterende. Kan man ikke gøre noget ved det?

Undlad at slukke den! Personligt slukker jeg aldrig min Mac. Den bruger
kun meget lidt strøm på standby og er lynhurtigt klar.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-05 02:12

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Undlad at slukke den! Personligt slukker jeg aldrig min Mac. Den bruger
> kun meget lidt strøm på standby og er lynhurtigt klar.

Netop. Og hvad er der i øvrigt galt med lyden? Hver gang man hører
opstartlyden fra en Mac, er der en engel, der får vinger. Hvis man
sætter et godt højttalersystem til Mac'en, kommer der i øvrigt lidt mere
kød på lyden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 20-10-05 10:50

> [...]

> irriterende. Kan man ikke gøre noget ved det?
>
> En overvejelse er et hardware indgreb, men "højtaleren" bruges vel også

Jeg sætter et flueben i "Lydløs" i "Styrke på lyd ud" i
systemindstillinger; så siger den ikke noget når jeg starter den - eller
i det hele taget ikke før jeg slår lyden til igen...

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog