Kopibeskyttede mp4-filer fra iTunes
Fra : Steen Jensen

Dato : 18-10-05 18:40

Hey
Jeg kar købt Magtens Korridorer's Friværdi (kan stærkt anbefales) på
iTunes. De er mp4, og de er beskyttede. Til trodt for jeg har spillet
hele pladen flere gange i iTunes, følger der tilsyneladende ikke
rettigheder med, så jeg kan få lov til at brænde en audio-CD til bilen.
Skal jeg først konvertere til mp3, eller hvordan griber jeg det an?

--
Steen
http://isteen.blogspot.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-05 22:30

Steen Jensen <panther@os.dk> wrote:

> Jeg kar købt Magtens Korridorer's Friværdi (kan stærkt anbefales) på
> iTunes.

Jeg tør næsten ikke sige det, men den er nu meget fed

> [...]
> rettigheder med, så jeg kan få lov til at brænde en audio-CD til bilen.
> Skal jeg først konvertere til mp3, eller hvordan griber jeg det an?

Du skal bare lave en spilleliste (playlist) med de numre, du vil brænde,
og så brænde den. Man kan ikke brænde album direkte, men det andet er
også enormt nemt. Husk lige at se i indstillingerne, at den står til at
lave en audio-cd, hvis din cd-afspiller kræver det. Hvis din
cd-afspiller kan spille MP3-filer, kan du også brænde den som MP3 og
dermed have mange flere numre på cd'en.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-10-05 22:59

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> lave en audio-cd, hvis din cd-afspiller kræver det. Hvis din
> cd-afspiller kan spille MP3-filer, kan du også brænde den som MP3 og
> dermed have mange flere numre på cd'en.

Min billy DVD-afspiller kan klare MP3-filer.

Der kan dæleme være mange på en DVD.

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-10-05 01:00

> [...]
> også enormt nemt. Husk lige at se i indstillingerne, at den står til at
> lave en audio-cd, hvis din cd-afspiller kræver det.

Desværre er det ikke det, der er problemet.
Jeg kan godt lave en CD, men der er ingen lyd på.
Prøver jeg at spille musikken i Real, er der ingen lyd - så det må være
noget med tilladelser der er begrænset til min computer/iTunes.

Sidste gang jeg købte noget i ITMS, skulle jeg bare spille filerne i
iTunes, så blev der hentet tilladelser til at jeg kunne lave en audio
CD, men åbenbart ikke denne gang.
--
Steen
http://isteen.blogspot.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-05 01:55

> [...]

> Prøver jeg at spille musikken i Real, er der ingen lyd - så det må være
> noget med tilladelser der er begrænset til min computer/iTunes.

Real? Hvad sker der, hvis du spiller cd'en i en cd-afspiller. Det er vel
formålet med den? Hvilke indstillinger står iTunes til vedr. brænding?

> Sidste gang jeg købte noget i ITMS, skulle jeg bare spille filerne i
> iTunes, så blev der hentet tilladelser til at jeg kunne lave en audio
> CD, men åbenbart ikke denne gang.

Hvis du kan afspille musikken i iTunes, så burde der være hentet
tilladelser. Kan du det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-10-05 08:08

> Real? Hvad sker der, hvis du spiller cd'en i en cd-afspiller. Det er vel
> formålet med den? Hvilke indstillinger står iTunes til vedr. brænding?

Nu er den der, Henrik
Dumme mig (klask), jeg brændte i Toast - men det skal jeg åbenbart gøre
i iTunes...så kører det bare-
Tak for ihærdig hjælp.
--
Steen