EyeTV, midlertidig filer
Fra : Peter Ursin

Dato : 12-10-05 17:45

Hej,
Med en af de gamle versioner af EyeTV softwaren blev midlertidige filer
gemt i mappen fffffffffff...
Dvs. sige hvis man ikke lige havde sat programmet til at optage det man
lige havde set så kunne man skynde sig at kopiere filen i denne mappe.

For et par opdateringer siden synes jeg denne mulighed forsvandt eller
er det bare mig der ikke kan finde filen?

Det drejer sig om en EyeTV200 box, software version 1.8.3

--
Peter Ursin

Powerbook G4: 17", 1.67GHz, 1.25GB RAM, OS 10.4.2

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-05 19:16

Peter Ursin <zorillaFJERN@dettemyrealbox.com> wrote:
> [...]

> For et par opdateringer siden synes jeg denne mulighed forsvandt eller
> er det bare mig der ikke kan finde filen?

det er som det altid haer været, kanske du har sdat din buffer til nul?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-10-05 21:03

> det er som det altid haer været, kanske du har sdat din buffer til nul?

det var søreme krydset i "keep buffer in RAM" der gjorde udslaget.
Efter jeg fjernede det gemmes der nu en fil på disken. Perfekt, næsten
ked af at det var så simpelt

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 18-10-05 08:39

> [...]

> er det bare mig der ikke kan finde filen?
>
> Det drejer sig om en EyeTV200 box, software version 1.8.3

Jeg har nogle spørgsmål om Eye TV 200, som en aktiv bruger måske kan
svare på:

1. Hvor gamle maskiner kan man anvende uden at gå på kompromis med
kvaliteten - (jeg går ud fra at OSX og FW er minimum)?
2. Kan man - med sådan en - transmittere sit skærmbillede til
fjernsynsskærmen?
3. Ved du evt. hvad man får mere, hvis man køber f.eks. en Eye TV 500?
4. Er der nogen begrænsninger, som man ikke kan se umidddelbart ud af
deres info-materiale på internettet. Jeg tænker på pixeleringer i
billeder, større hardwarekrav end forventet eller andet uforudset.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-10-05 21:29

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]

> 1. Hvor gamle maskiner kan man anvende uden at gå på kompromis med
> kvaliteten - (jeg går ud fra at OSX og FW er minimum)?

G4 400Mhz og Rage128 grafikort for at kunne se film (dvs samme specs
som der kræves for at kunne afspille DVD film der er i MPEG2 format
som eyeTV boxen også laver . Den har en hardwareencoder der encoder det
analoge signal til et digitalt signal i muxed MPEG2. Dvs CPU'en
betyder ikke noget når der skal encodes (optages), når der skal
afspilles har CPU og grafikkort betydning da eyeTV kun indkoder MPEG2
signalet. Den afkoder det ikke. Rage128 eller bedre grafikkort har en
delvis MPEG2 hardware decoder.

> 2. Kan man - med sådan en - transmittere sit skærmbillede til
> fjernsynsskærmen?

nej, til det skal du bruge et grafikkort med video out til, fde fleste
nyere mac'er har TV'out. man kan også investere i en box der kan
modtage et streamet signal fra de filer eyeTV genererer (eks. eyeHome)

> 3. Ved du evt. hvad man får mere, hvis man køber f.eks. en Eye TV 500?

digitalt TV signal, det har du ikke i det vestjyske.

> 4. Er der nogen begrænsninger, som man ikke kan se umidddelbart ud af
> deres info-materiale på internettet. Jeg tænker på pixeleringer i
> billeder

ja dit PAL TV signal (576i), båndbreden på de fleste
antenneinstallationer er mærkbart lavere end DVD. Opløsningen er den
samme, men da origialsignalet indeholder færre informationer end en
DVD bliver resultatet også ringere. Når du ser det optagede på et
almindeligt TV (ikke HDTV eller en computerskærm) skal billedet ikke
skaleres opad og fremstår derfor i næsten lige som god kvalitet som en
købe DVD (afhængig af dit antennesignal), på et HDTV eller en
computerskærm skal billedet skaleres hvilket betyder pixelering.

> større hardwarekrav end forventet eller andet uforudset.

HD størrelse... man løber hurtigt tør.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Karl Antz

Dato : 18-10-05 22:07

> HD størrelse... man løber hurtigt tør.

jaMONikke