Filevault har slugt min brugermappe
Fra : jonas.voss@gmail.com

Dato : 04-10-05 22:29

Hejsan,

Tænkte jeg ville kryptere min brugermappe, og satte derfor filevault
til at gøre det. Loggede fint ind bagefter, og loggede ud efter at
have arbejdet færdigt.

Nu vil jeg så gerne logge ind igen, men gav op efter maskinen havde
stået en halv time med desktop-billede, og ingen diskaktivitet.

Min brugermappe ligge på en anden partition end systemet, og virkede
altså ved første login, umiddelbart efter. Jeg har tjekket info i
netinfo-manager for hvor mit sparseimage skal ligge henne, og den
siger:

/Volumes/users/voss/voss.sparseimage

Hvilket er den korrekte adresse. Problemet er bare, at der ikke er
noget sparseimage at finde på den sti. Det eneste der ligger der er:

zaphod root# ls -la /Volumes/users/voss/
total 8
drwx------ 4 voss admin 136 Oct 4 23:15 .
drwx------ 3 voss admin 102 Oct 4 22:26 ..
-rw------- 1 voss admin 154 Oct 4 23:15 .bash_history
drwx------ 4 voss admin 136 Oct 4 22:26 Library

Altså ingen sparseimage. Pladsforbruget på disken stemmer overens med
hvad der var på den inden jeg krypterede min brugermappe, men et eller
andet er åbenbart gået galt et sted. Jeg kan ikke finde noget
sparseimage nogle steder.

Er der nogen der har nogle gode idéer til hvor den kan gemme sig
henne?

Mvh, Jonas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-10-05 07:13

jonas.voss@gmail.com <jonas.voss@gmail.com> wrote:
> [...]

> sparseimage nogle steder.

> Er der nogen der har nogle gode idéer til hvor den kan gemme sig

kig i /Users

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth