Netværksdrev
Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-09-05 12:00

Er der nogen som har fået de nye dedikerede netværksdrev til at spille
med blandet miljø??

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-10-05 08:45

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
> Er der nogen som har fået de nye dedikerede netværksdrev til at spille
> med blandet miljø??

mener du de små fileservere hvor man køber en boxs, sætter en disk
eller to i og tilslutter dem via ethernet?

I givet fald vil jeg gætte kvalificeret på at de indeholder en smb
server (den fildelings protokol der anvendes på windows), samt at de
administreres via et web browser interface.
(OS'et er sikkert en embeded linux eler *BSD og server applikationen
samba - jeg tvivler på at der også kører en nfs og netatalk server)

Mac OS 7/8/9: duer ikke uden dyr og besværlig 3. parts SW
Mac OS X: virker out of the box
Windows +95: virker

mht. administrationen må det komme an på en prøve om web applikationen
virker fra Mac browsere. Ofte er den slags skrevet så det kun virker
fra MSIE på windows.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-10-05 11:24

(...)
> [...]
>
> mht. administrationen må det komme an på en prøve om web applikationen
> virker fra Mac browsere. Ofte er den slags skrevet så det kun virker

Ja det er jo achilleshælen for mig, at jeg ønsker at bevare mit MacOS 9
system. Tak for det.

Flemming Rubini