Krig om fremtidens DVD-format
Fra : Henrik Münster

Dato : 27-09-05 23:15

Apple, HP, Dell og andre støtter jo Blu-ray som fremtidens high
definition dvd-format. Nu har Microsoft og Intel netop meddelt, at de
støtter det konkurrerende HD DVD-format. Det er godt nok ikke nemt at
vide, hvad man skal satse på som forbruger.

<http://www.forbes.com/2005/09/27/dvd-standard-war-cx_variety_0927dvd.ht
ml>
<http://www.forbes.com/2005/09/27/toshiba-dvd-blu-ray-cx_cn_0927autoface
scan03.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bruno

Dato : 28-09-05 22:21

Henrik Münster wrote:
> [...]
> støtter det konkurrerende HD DVD-format. Det er godt nok ikke nemt at
> vide, hvad man skal satse på som forbruger.

Jeg må sige det ikke overrasker mig at netop Microsoft og Intel har
valgt HD formatet, hvilket dog ikke gør det mindre ærgeligt. Det var jo
givet at Microsoft måtte gå den vej eftersom at Sony bruger PS3'en til
at bringe Blue ray bredt ud og intel har før fulgt Microsoft.

Nu mangler vi bare Apple går HD vejen, men det kommer nok helt af sig
selv for de følger jo Microsoft's bud.

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-05 15:43

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> [...]
> at bringe Blue ray bredt ud og intel har før fulgt Microsoft.
>
> Nu mangler vi bare Apple går HD vejen, men det kommer nok helt af sig

Det har jeg også tænkt. Apple var fanatiske støtter af FireWire og
nægtede at have USB2-porte på computerne. Det har vist ændret sig i dag.
iPod nano duer ikke til FireWire, og man kan kun købe en USB-oplader til
iPod i dag.
Det er nu nok trods alt også det smarteste for Apple at følge
strømmen. I sidste ende kommer det også os forbrugere til gode. Jeg
længes ikke tilbage til dengang, da en Mac brugte speciel RAM, specielle
harddiske, specielle printere o.m.a., der selvfølgelig var langt dyrere
end de gængse produkter. Det er da skønt, at vi har fået større udvalg
og lavere priser på den slags. Jeg er ærligt talt også ligeglad med,
hvad min dvd hedder i fremtiden. Bare jeg ikke investerer i udstyr, der
senere viser sig at tilhøre det format, der bare ikke blev til noget
alligevel. Behøver jeg nævne SuperDisk?

<http://www.webopedia.com/TERM/S/SuperDisk.html>

Og de triste rester af en hjemmeside:

<http://www.superdisk.com/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-10-05 20:56

> [...]
> hvad min dvd hedder i fremtiden. Bare jeg ikke investerer i udstyr, der
> senere viser sig at tilhøre det format, der bare ikke blev til noget

Apple har jo selv udviklet FireWire. FW anerkendes af stort set alle som
den bedste standard til filoverførsel og bruges på alt tungere grej
uanset platform.

Derfor kan jeg ikke forestille mig at FW dør ud. Den kommer til at leve
i bedste velgående side om side med USB2.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-05 22:38

> [...]
> støtter det konkurrerende HD DVD-format. Det er godt nok ikke nemt at
> vide, hvad man skal satse på som forbruger.

Og nu er debuten for HD DVD netop blevet udskudt til næsten år. Det
skulle være for at sikre, at der er flere titler på markedet allerede
fra starten. Det er også vigtigt. Man kan bare se, hvordan Nintendo DS
(håndholdt spillemaskine) ikke rigtig har udnyttet sit forspring til
Sony Playstation Portable (PSP). Nintendo DS kom på markedet næsten et
halvt år før, men der var ikke så forfærdeligt mange gode spil. Nu er
PSP kommet med en enorm markedsføring (og så er der nogen, der siger, at
Apple "hyper" sine produkter), som det er svært at modstå. Nintendo DS
er jo ikke nær så "smart" som en PSP. Der er også en pæn prisforskel,
men det er som om, det ikke betyder så meget for den slags legetøj.

<http://www.forbes.com/feeds/ap/2005/09/29/ap2252677.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg