Argh! for syv.........
Fra : Erik Richard

Dato : 25-09-05 19:51

Æææææv!!!!
- så røg jeg også ind i noget, som jeg ellers ville forsværge..... Midt
under en renovering af en maskine, der er solgt til noget multimedie- og
videoredigering, røg disken.! Disken er ellers en Quantum Fireball,
men jeg opdagede så, at det er en CX series, og den er jo desværre kendt
for pludselig at finde på at stå af ...shit!

Det underlige er bare, at den godt kan klare - endnu - at starte op med
OS 9.2.2, men når 10.4.2 bliver installeret, så melder den SMART status
'very bad' og 'backup your files and replace the disk...'.

Jeg fik lavet en ny directory med DiskWarrior 3.x, så jeg kan få reddet
OS 9. installationerne, da det er et lidt specielt modificeret system,
og jeg orker altså ikke at skulle til at modificere en helt ny installation.

Men hvordan kan det være, den kan klare en OS 9.x, men ikke en X
installation? - Jeg undres....

mvh. Erik Richard
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-09-05 20:09

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Men hvordan kan det være, den kan klare en OS 9.x, men ikke en X
> installation? - Jeg undres....

Et gæt er, at Mac OS 9 efterhånden er så forældet, at det ikke
understøtter S.M.A.R.T., og derfor lader dig køre videre på en disk
der sandsynligvis kan stå af hvert øjeblik det skal være.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Erik Richard

Dato : 25-09-05 20:34

Hej Thomas

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Et gæt er, at Mac OS 9 efterhånden er så forældet, at det ikke
> understøtter S.M.A.R.T.,

Næ, men det gør både FWB Harddisk Toolkit og Intech Harddisk Speedtools.
- Ingen af dem melder o noget galt...

> og derfor lader dig køre videre på en disk der
> sandsynligvis kan stå af hvert øjeblik det skal være.

Tak, det er jeg klar over. Men på CX serien er det primært styrechippen,
der står af og ikke selve disken. Norton Systemworks 3 melder heller
ikke om bad sectors.

Jer er gået igang med at flytte div. OS 9.x ting over på RW medier....

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-09-05 09:50

Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> Hej Thomas

> Næ, men det gør både FWB Harddisk Toolkit og Intech Harddisk Speedtools.
> - Ingen af dem melder o noget galt...

De to programmer tillader sikkert mere omfattende fejl end Mac OS X,
før de konkluderer at disken er ved at dø. Min erfaring med de to
trediepartsprodukter er at de _aldrig_ har konkluderet at en disk er
ved at stå af. Dvs at deres SMART sw er ret tvivlsom.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-05 20:40

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Et gæt er, at Mac OS 9 efterhånden er så forældet, at det ikke
> understøtter S.M.A.R.T., og derfor lader dig køre videre på en disk
> der sandsynligvis kan stå af hvert øjeblik det skal være.

godt gættet.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-05 20:17

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Men hvordan kan det være, den kan klare en OS 9.x, men ikke en X
> installation? - Jeg undres....

Det er åbenbart kun en del af disken der er syg.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Erik Richard

Dato : 25-09-05 20:35

Hej Thorbjørn

Hm, Norton Systemworks 3 sigen 'no bad blocks'...
mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-05 20:39

> [...]

> og jeg orker altså ikke at skulle til at modificere en helt ny installation.

> Men hvordan kan det være, den kan klare en OS 9.x, men ikke en X

OS 9 kan ikke på egen hånd hitte ud af at læse SMART informationer.
Vær kun glad for at OSX kan, disken kan afgå ved døden i morgen.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Mikael

Dato : 26-09-05 10:57

Erik, kan jeg låne din DW 3.X? Jeg har som bekendt en døende disk, og
ikke adgang til hverken mine dokumenter eller internet p.t. Træfes
bedst på tlf.: 40 58 00 64

mvh Mikael Kern