Mp3-redigering?
Fra : NL

Dato : 25-09-05 19:49

Hejsa.
Jeg skal høre om nogen kender til et program, helst free- eller
shareware, som kan bruges til at redigere i mp3-filer? Altså afkorte
dem (det er for at lave en ringetone til mobilen)

Mvh
Nikolaj, Århus

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-09-05 20:03

NL <Nospam@atall.com> wrote:

> Hejsa.
> Jeg skal høre om nogen kender til et program, helst free- eller
> shareware, som kan bruges til at redigere i mp3-filer? Altså afkorte
> dem (det er for at lave en ringetone til mobilen)

Quicktime, (kan ikke huske om det kræver en Pro-version)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Erik Richard

Dato : 25-09-05 20:05

Hej Nikolaj

Audacity med LameLib kan klare det. Den er freeware. Alternativt er der
Amadeus II, shareware til ca. $25USd.

http://www.hairersoft.com/Amadeus.html
http://audacity.sourceforge.net/

mvh. Erik Richard

NL wrote:
> Jeg skal høre om nogen kender til et program, helst free- eller
> shareware, som kan bruges til at redigere i mp3-filer? Altså afkorte
> dem (det er for at lave en ringetone til mobilen)

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Kell Christensen

Dato : 25-09-05 22:23

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Audacity med LameLib kan klare det.

Den kan exporterer mp3 - men ikke åbne dem.

Kell

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 26-09-05 19:18

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> Den kan exporterer mp3 - men ikke åbne dem.

Det kan du tro den kan.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Kell Christensen

Dato : 26-09-05 22:06

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*gmail.com> wrote:

> Det kan du tro den kan.

Det vil jeg osse gerne tro.

Nu har jeg hentet vers. 1.2.3 og får stadig "Fejl ved åbning...."

!!??

Kell

Fra : Erik Richard

Dato : 27-09-05 00:35

Hej Kell

Kell Christensen wrote:

> Det vil jeg osse gerne tro.

Jamen, det kan den altså... - Har checket det - igen - på den 10.3.9,
jeg pt kører med.

> Nu har jeg hentet vers. 1.2.3 og får stadig "Fejl ved åbning...."
>
> !!??

Har du husket at installere LameLib også? - Det kræves også til åbning
af mp3 filer...

Prøv evt. med en 'vis indhold af pakke' og se, om mp3 ligger i den
interne mappe, der hedder 'File formats' - hedder den svjh....

mvh. Erik Richard

Fra : Kell Christensen

Dato : 27-09-05 11:50

> Jamen, det kan den altså... - Har checket det - igen - på den 10.3.9,
> jeg pt kører med.

Nu er jeg startet i 10.3.9 for at checke det også.

> Har du husket at installere LameLib også? - Det kræves også til åbning
> af mp3 filer...

Ja, den sidste nye - og lamaen er fundet af programmet.
(i indstillinger)

> Prøv evt. med en 'vis indhold af pakke' og se, om mp3 ligger i den
> interne mappe, der hedder 'File formats' - hedder den svjh....

Jep, der er en mp3 såvel som waw, aiff, osv

Jeg får stadig fejlmeddelsen - ærgeligt og mystisk.

Kell

Fra : Kell Christensen

Dato : 27-09-05 12:47

Sidste: Fejlårsag fundet!

For at gøre en lang historie kort:

De mp3'er jeg har forsøgt at åbne ligger i en mappe
hvis navn starter med en dot (shift-alt-Q) for at få mappen øverst i
oversigten. Dotten er nu fjernet og nul problemer.

Kell

Fra : Steen Larsen

Dato : 25-09-05 20:06

In article <250920052049291951%Nospam@atall.com>, NL <Nospam@atall.com>
wrote:

> [...]
> shareware, som kan bruges til at redigere i mp3-filer? Altså afkorte
> dem (det er for at lave en ringetone til mobilen)

iTunes.

Fra : Steen Jensen

Dato : 25-09-05 20:52

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> iTunes.

Hvordan i iTunes?
--
Steen
isteen.blogspot.com

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 26-09-05 20:13

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> iTunes.

ikke i nyeste version. Jeg kan desværre kun brænde til disk som
eksport-mulighed (musikken ligger der jo allerede, enten i andet format
eller i alt for høj bitrate/størrelse).

--
Mvh. Poul

Fra : Steen Larsen

Dato : 26-09-05 20:39

In article <1h3ilgx.vjxa3voiorl2N%skovmand@mac.com>,
skovmand@mac.com (Poul Skovmand Thingholm) wrote:

> ikke i nyeste version. Jeg kan desværre kun brænde til disk som
> eksport-mulighed (musikken ligger der jo allerede, enten i andet format
> eller i alt for høj bitrate/størrelse).

Du kan i Get Info/Options sætte start og sluttidspunkt og efterfølgende
i Advanced vælge Convert selection to... Der ved får du kun den stump
som er mellem dit start- og sluttidspunkt. Du skal naturligvis sætte din
bitrate mv. inden.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-05 20:16

NL <Nospam@atall.com> writes:

> Jeg skal høre om nogen kender til et program, helst free- eller
> shareware, som kan bruges til at redigere i mp3-filer? Altså afkorte
> dem (det er for at lave en ringetone til mobilen)

Du kan vel lave det om til en almindelige lydfil (WAV) og så redigere
den?

http://bigfoot.com/~thunderbear