Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt digitalkamera
Fra : Peer Klercke

Dato : 08-06-01 14:18

Hej,

Jeg vil gerne investere i et digital kamera, men leder efter
erfaringer/anbefalinger.

Mine ideer til det er, at det skal have zoom (ikke digital), min. ca.
1280x1024, LCD . Jeg er ikke ligefrem professionel fotograf, men derfor må
det jo gerne se ordenligt ud. Jeg skal bruge det til fortrinsvis
udendørsbilleder - ofte med bevægelse i (sport), hvis det gør en forskel.

Indtil videre har jeg kig på :

Olympus C-860L (ingen zoom) til 2250,-
Olympus C-960 Zoom til 3595,-
Kodak DC3400 til 3580,-

Hvad vil I anbefale af ovenstående? Andre jeg bør kende til?

--
Peer Klercke <peer(a)klercke.dk>
I represent myself.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-06-01 16:48

"Peer Klercke" <peer@no.such.thing> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne investere i et digital kamera, men leder efter
> erfaringer/anbefalinger.
>
> Mine ideer til det er, at det skal have zoom (ikke digital), min. ca.
__________________________

Jeg mener ikke du kan undgå digital-zoom...den er der
som regel altid, hvorimod optisk zoom er 'merudstyr'..

Prøv ved køb, zoom faktoren. Måske
du sku' overveje at ofre pengene på flere
pixels istedet ???
Ofte synes man zoom'en er for lille...
Men igen en vurderingssag.

MVH

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 08-06-01 21:18

"Peer Klercke" <peer@no.such.thing> wrote in message

> [...]
> det jo gerne se ordenligt ud. Jeg skal bruge det til fortrinsvis
> udendørsbilleder - ofte med bevægelse i (sport), hvis det gør en forskel.

Lyder som om det kunne være på sin plads at henlede opmærksomheden på
Olympus' C-2100 - det er kåret til bedste "sportsdigicam" af Steve, og får
mange gode anmeldelser andre steder også.

www.stevesdigicams.com

(Jep, ejer selv et af slagsen og jeg påtænker ikke at skifte foreløbigt

// Steffen

Fra : emj

Dato : 08-06-01 21:29

Peer Klercke skrev i <9fqjad$7a1$1@news.inet.tele.dk>:

>Olympus C-860L (ingen zoom) til 2250,-
>Olympus C-960 Zoom til 3595,-
>Kodak DC3400 til 3580,-

Jeg har lige udskiftet mit C-820 L til Olympus C-990 Zoom (ca. 4300 kr
- se www.edbpriser.dk for billigste forhandler)
Det er et rigtig godt køb, som jeg kan anbefale.

Hilsen emj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-06-01 10:49

On 8 Jun 2001 13:18:05 GMT,
Peer Klercke <peer@no.such.thing> wrote:
>Kodak DC3400 til 3580,-
>
>Hvad vil I anbefale af ovenstående? Andre jeg bør kende til?

Ovenstående vil jeg IKKE anbefale. Den føles mekanisk som
legetøj, og er glad for min Canon A20 i stedet for.

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 09-06-01 13:10

> [...]
> Olympus C-960 Zoom til 3595,-
> Kodak DC3400 til 3580,-
>
> Hvad vil I anbefale af ovenstående? Andre jeg bør kende til?

Hvis du er villig til at ofre lige en lille smule mer', så ville jeg nok
vælge en Canon A20. Jeg har godt nok ikke sådan en selv, men overvejer
kraftigt at købe en. Den tager nogle utrolig gode billeder - meget skarpe og
gode farver. Prøv evt. at sammenligne billeder fra A20 og andre kamera'er på
www.imaging-resource.com , her synes jeg klart at A20 tager de bedste
billeder i forhold til sine konkurrenter.

Du skriver at du skal bruge den til udendørs-fotografering. Nu ved jeg så
ikke helt hvor godt disse 'billige' kamera'er klare sig udendørs når
lysforholdene ikke er så gode.
Hvis du skal ta' gode billeder selv når det er mørkt vejr, er det muligt at
du skal op i en lidt anden klasse af kamera'er (Fx. Olympus 2040 til omkring
5200kr) der er lidt mere lysfølsomme. Men det har jeg så ingen praktisk
erfarring med... endnu..

Håber du kan bruge det til lidt.

Mvh.
Stig N. Jepsen