Printe inholdsoversigt af en mappe
Fra : Niels Boegh

Dato : 23-09-05 07:59

Hej

Jeg har en mappe med et par hundrede pdf-filer. Kan jeg printe en
oversigt af indholdet i mappen uden at skulle lave screenshots?

Jeg bruger Panther og Tiger.

Venlig hilsen fra Niels

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 23-09-05 08:26

Niels Boegh wrote:
> [...]
>
> Jeg har en mappe med et par hundrede pdf-filer. Kan jeg printe en
> oversigt af indholdet i mappen uden at skulle lave screenshots?

Hvis du blot vil have en hurtig liste, kan du gøre det fra Terminal.

Hvis det nu var mappen Documents kunne du skrive:

ls -l Documents | awk '{ print $9 }' > liste.txt

Print derefter filen liste.txt

Ellers er der et glimrende program, der hedder Print Window (gratis i
standardudgaven)

http://swssoftware.com/products/printwindow/

- Bo

Fra : Niels Boegh

Dato : 23-09-05 08:51

> Ellers er der et glimrende program, der hedder Print Window (gratis i
> standardudgaven)
>
> http://swssoftware.com/products/printwindow/
>

> - Bo

Tak. Det fungerer lige som jeg gerne vil have det!

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-05 01:07

Bo Hovgaard Thomasen <bothomasenRE@MOVECAPSsofthome.net> wrote:

> Ellers er der et glimrende program, der hedder Print Window (gratis i
> standardudgaven)
>
> http://swssoftware.com/products/printwindow/

Måske skulle man foreslå dem, at de hyrer et lidt bedre marketingfirma
til at navngive deres Mac-programmer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-09-05 02:24

> Måske skulle man foreslå dem, at de hyrer et lidt bedre marketingfirma
> til at navngive deres Mac-programmer.

det er dælme go' værkstedshumor.

Flemming Rubini

Fra : Jon Aalborg

Dato : 23-09-05 08:30

Niels Boegh <1nboegh2@3hotmail4.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en mappe med et par hundrede pdf-filer. Kan jeg printe en
> oversigt af indholdet i mappen uden at skulle lave screenshots?

Jeg vet ikke, faktisk. Man kunne jo det i gamle dage (OS5-9).
Hva med å printe en listing i Terminal, hjelper det?
cd /<katalog med pdf>
prompt$ ls -l
Arkiv --> Skriv ut
--
/Jon
Put "jaalborg" for "navn", remove ".invalid".

Fra : Niels Boegh

Dato : 23-09-05 08:52

> Jeg vet ikke, faktisk. Man kunne jo det i gamle dage (OS5-9).
> Hva med å printe en listing i Terminal, hjelper det?
> [...]

Tak for svaret.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-09-05 15:22

Bo Hovgaard Thomasen <bothomasenRE@MOVECAPSsofthome.net> writes:

> ls -l Documents | awk '{ print $9 }' > liste.txt

Hvorfor ikke "ls -1 > liste.txt" eller blot "ls > liste.txt"? Ls
skriver navnet i en enkelt kolonne, hvis den ikke kan beregne bredden
på skærmen, og det kan den jo ikke, hvis output er en fil.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 23-09-05 20:44

Niels Boegh skrev:

> Jeg har en mappe med et par hundrede pdf-filer. Kan jeg printe en
> oversigt af indholdet i mappen uden at skulle lave screenshots?

Du kan vel vælge alle dokumenterne med [æble]-[A], kopiere med
[æble]-[C], sætte ind i et tekstprogram (Word, TextEdit) og så skrive
ud.

--
Jesper Juellund Jensen