Køb at en mus hos Apple Store,
Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 19-09-05 18:31

Hej

Er jeg den eneste der ikke kan købe noget hos Apple Store for BG bank,
med mit VISA Dankort?

Jeg fik her til aften en fin E-mail fra Apple Store, hvori de skrev, at
de ikke kunne få pengene fra min bank, da de ikke kunne hæve pengen på
mit Visa Dankort.
Og at jeg skulle kontakte min bank.

Jeg valgte at betale med Dankort.

Jeg har lige været nede og hente 100,- og en Cola på samme kort.

Med velig hilsen

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW, så må I
gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-05 18:59

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.dk> wrote:

> [...]
> Og at jeg skulle kontakte min bank.
>
> Jeg valgte at betale med Dankort.
>
> Jeg har lige været nede og hente 100,- og en Cola på samme kort.

Jeg fik også problemer med mit tidligere i år. Min løsning er at bruge
mit Eurocard i stedet. For mig er det ligegyldigt, hvilket kort, jeg
bruger. Jeg er i tvivl, om jeg har kunnet bruge det VISA/dankort
tidligere. Hvis ikke, så er problemet måske opstået, efter der kom
chip-kort. Jeg har ikke haft problemer med kortet hverken i Danmark, i
udlandet eller på nettet ellers. Er der nogen, der kan bruge deres
chip-kort hos Apple Store? Der har jo været noget med, at chip-kortenes
lange levetid gav problemer. Klassiske creditcard holder jo kun to år.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-09-05 19:06

> Er der nogen, der kan bruge deres
> chip-kort hos Apple Store?

Uden problemer.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 19-09-05 20:17

Henrik Münster skrev:

> [...]
> chip-kort hos Apple Store? Der har jo været noget med, at chip-kortenes
> lange levetid gav problemer. Klassiske creditcard holder jo kun to år.
Hej Henrik

Jeg tror jeg vil kontakte Apple Store og bruge mit Dankort's Visa-del
istedet, da jeg ikke har haft problemer med det før.

Dankortet er til grin, det tager forlang tid at bruge det i de nye chip
automater, og det er uden billede, så der er ingen sikkerhed der.

Jeg tror jeg vil holde mig til kun, at hæve penge i automaterne i
fremtiden, og aldrig mere betale med det på nettet. Kun Visa.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-05 21:09

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.dk> wrote:

> Jeg tror jeg vil kontakte Apple Store og bruge mit Dankort's Visa-del
> istedet, da jeg ikke har haft problemer med det før.

Hvordan vil du skille det ad? Kortet har jo kun ét nummer, og dermed er
det vel kun ét kort.

> Dankortet er til grin, det tager forlang tid at bruge det i de nye chip
> automater, og det er uden billede, så der er ingen sikkerhed der.

Jeg har vist kun brugt chippen en eneste gang, og det var i Maccenter i
Kgs. Lyngby. Det er rigtigt, det tog lidt tid. Det er sikkert en
børnesygdom. Men børnesygdomme kan man kun helbrede, hvis tingene
bruges, så man kan kortlægge dem. Når forretningerne ikke vil bruge
chip-delen, så er det ligesom lidt svært at forbedre den del af
dankort-systemet. Jeg tror, der er gået politik i det. Forretningerne og
bankerne har været på kant med hinanden, og nu nægter forretningerne
demonstrativt at bruge chipkortet. De bruger alle mulige undskyldninger.
Spørger man i en forretning, hvorfor der er tape over sprækken til
chipkortet, får man henkastet at vide, at den "virker ikke".
Selvfølgelig gør den det. Den er bare lidt langsom. Det skulle ikke
undre mig, at forretningerne har fået besked på at klistre den til af
deres organisationer. Nøjagtig ligesom de alle fik klistermærker med, at
der var et gebyr på 50 øre tidligere i år, selv om det er klart ulovligt
at lave den slags prisaftaler. Gebyret skulle forhandles individuelt og
maksimalt være 50 øre.

> Jeg tror jeg vil holde mig til kun, at hæve penge i automaterne i
> fremtiden, og aldrig mere betale med det på nettet. Kun Visa.

Igen: Det er jo det samme kort. Hvordan vil du betale med Visa-delen,
når nummeret er det samme? Jeg er selv ret afhængig af mit dankort i det
daglige. Derfor har jeg et Eurocard til udlandet og mere risikable ting
som køb på nettet. Hvis der skulle ske et misbrug, og kortet skal
spærres, er det ikke den store gene i dagligdagen. Derimod ville jeg
nødig skulle undvære mit dankort.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 19-09-05 21:42

Hej Henrik

Henrik Münster skrev:

> Hvordan vil du skille det ad? Kortet har jo kun ét nummer, og dermed er
> det vel kun ét kort.

Du vælger om du vil betale med VISA, Dankort, eller noget tredie, når du
skal betale hos Apple Store.

Jeg var bare så "dum", at vælge Dankort, og som jeg skrev før.
Jeg har ikke haft problemer med mit VISA før, der er del af mit Dankort.
Jeg har bla. købt et CD set med SGI IRIX i England til min SGI Indy
computer med mit VISA kort, uden problemer.

Kortet er nok fysisk det samme, men Dankortet, er jo ikke et kreditkort,
i egenlig forstand, hvad VISA kortet jo er og dermed er der vel tale om
to forskellige kort, der blot har samme konto nr. osv.

> [...]
> som køb på nettet. Hvis der skulle ske et misbrug, og kortet skal
> spærres, er det ikke den store gene i dagligdagen. Derimod ville jeg

Jeg har ikke problemer med Dankortet i de foretninger, som ikke har chip
automater, der går transaktionerne væsentligt hurtigere, end i de med
chip automaterne.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 22-09-05 03:39

> [...]

> Jeg har ikke problemer med Dankortet i de foretninger, som ikke har chip
> automater, der går transaktionerne væsentligt hurtigere, end i de med

Jeg har også i sin tid haft problemer med et Visa-dankort i forbindelse
med Paypal. I følge banken (BG) skyldtes det at man med de nye kort med
chip også har en udløbstid, der ligger 6 eller 7 år ude i fremtiden, og
det kan mange forretninger ikke klare. Af banken fik jeg at vide, at man
"arbejdede med problemet...."

Jeg gik over til at bruge Mastercard, så jeg ved ikke, om banken har
gjort noget ved det, eller om man - nu et år senere - stadigvæk arbejder
med problemet.

Men det kan være en god ide at tage en snak med banken.
--

Bob- purge Plus