Knas med D-Link, rækkevidde
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-09-05 19:45

En DL-514, som jeg skulle hjælpe med at sætte op i dag, gav en del bøvl:

Netforbindelsen var OK da jeg kom, men efter at have sikret netværket,
ville den ikke gå på nettet, hverken med DHCP eller med PPPoE.

Efter en reset til fabriksindstillinger kunne den igen komme på nettet -
via PPPoE, som TDC åbenbart har en del kunder på.

Routeren / AP'et står på 1. sal.

Der er en pc på med kabel, en med trådløst kort (PCI) samt en iMac
(heraf dobbelt-postningen). Alle har været på, så det virker basalt set,
men pc'en på 1. sal og iMac'en i stuen 'skiftes' til at have dårlig
forbindelse.

Hvad skal jeg anbefale? Købe et AP mere? Fx. en AirPort Express; den kan
jo virke som relæstation, men kan den også det med andre AP-fabrikater?
Kan D-Link'ens rækkevidde forbedres på anden måde?

Fra : Ole

Dato : 13-09-05 21:21

"Jens Rasmussen" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo virke som relæstation, men kan den også det med andre AP-fabrikater?
> Kan D-Link'ens rækkevidde forbedres på anden måde?

En Linksys WRT54GS med den alternative firmware Sveasoft har du mulighed for
at sætte den op som "relæstation" eller "bare" at skrue op for sendestyrken.
Det er dog ikke noget, jeg har eksperimenteret med. Jeg kører firmwaren af
andre grunde.

Mht den D-Link. Hvis firmwaren er Linux baseret, kan det være muligt, at du
kan finde en alternativ firmware, der kan klare opgaven. Prøv eventuelt at
lave en søgning på Google, og her er det nok også en god idé at inkludere
modelnummeret.

Ole