Er der nogen der bruger Mambo?
Fra : Marc Elveberg

Dato : 13-09-05 19:32

Hej

Jeg bruger Mambo til lave mine hjemmesider, og jeg kunne godt tænkte
mig at vide om der sidder nogen derude, som også laver hjemmesider i
Mambo på deres Mac???

Efter jeg har skriftet fra Windows Pc til Mac, har jeg problemer med
at rette i mine Mambo hjemmesider.

Når jeg går ind og vil rette i en tekst, kommer tekst feltet frem og
er helt hvidt. Hvis jeg så vil skrive noget, kommer der en boks frem
der enten siger: "A editor instance must be focused before using this
command"

Er det mon en indstilling i min Mac, eller skal jeg hente nogle
opdateringer?

Håber at der er nogle der har et bud

Marc

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-09-05 22:33

Marc wrote:

> [...]
> command"
>
> Er det mon en indstilling i min Mac, eller skal jeg hente nogle

Jeg har puslet lidt rundt med Mambo, men er på ingen måde ekspert. Det
første der falder mig ind, er at du nok har valgt en WYSIWYG-editor,
som ikke er kompatibel med den browser, som du bruger på Mac'en.

Hvis du bruger Safari er det sikkert årsagen, for der er kun få
editorer, der er kompatibel med den. Prøv at hente Firefox og se om
ikke det hjælper.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Marc Elveberg

Dato : 14-09-05 05:33

>Jeg har puslet lidt rundt med
> [...]

Hej

Det kan måske være problemet ligger der et sted... Dog er problemet
der både både i Safari og i Firefox.
Tilsyneladende har jeg ikke valgt nogen 'WYSIWYG-editor', ellers er
den ikke indstillet rigtigt.
Kan du guide mig igennem dette punkt?

Marc

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-09-05 07:28

Marc Elveberg <marce@mailme.dk> wrote:

> [...]
> der både både i Safari og i Firefox.
> Tilsyneladende har jeg ikke valgt nogen 'WYSIWYG-editor', ellers er

Hvis du ind i Admin-delen og klikker på Global Configuration, så vil
det 3. nederste punkt være WYSIWYG Editor. Hvis den står til "No
WYSIWYG Editor", så har du aldrig brugt sådan en, og så burde alt
virke uden problemer på Mac'en.

Hvis den står til f.eks. TinyMCE så virker den kun i Firefox på
Mac'en. Jeg har valgt den der hedder mosce, da den virker i både
Firefox og Safari, hvilket de færreste gør. Den virker selvfølgelig
også i Internet Explorer 6 på Windows, da det er et must. Vi er trods
alt ikke alene med vores Mac'er her i verdenen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Marc Elveberg

Dato : 15-09-05 16:56

> [...]
trods
>alt ikke alene med vores Mac'er her i verdenen.

Hej igen

Har hentet og installeret den nyeste Mambo 4.5.2.3-stable. Dette
medførte dog ingen ændringer i
mit problem. Hvis jeg slår l "No WYSIWYG Editor" til, så kan jeg se
teksten, men kun som HTML
format, hvilket ikke er tilfredstillende. (Der er ikke forskel på
Safari eller Firefox, de reagerer ens
indtil videre)

Jeg har forsøgt at hente og installere den nævnte MorCe editor, men
har ikke haft held til at
installere den korrekt. Hvis du har et godt råd, eller et forståeligt
link, så vil det måske løse mit
problem...

Marc

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-09-05 06:35

> [...]

> teksten, men kun som HTML
> format, hvilket ikke er tilfredstillende. (Der er ikke forskel på

Hvis du ikke har valgt en WYSIWYG editor vil du bare få et normalt
tekstfelt op, hvor det ikke er muligt at lave fed og kursiv skrift
f.eks. Hvis du får noget andet, er der noget galt.

> [...]
> har ikke haft held til at
> installere den korrekt. Hvis du har et godt råd, eller et forståeligt

Hmm... installerede den vist bare. Det er ved at være nogle måneder
siden. Hvad er problemet? Den skal jo installeres som en mambot. Den
version jeg har, hedder 1.0 beta.

--
Mvh.
René Frej Nielsen