manglende forbindelse
Fra : Per Andreasen

Dato : 30-10-05 15:09

Jeg har tre maskiner sat op i netværk. Vi kalder dem a, b og c. De kan alle
komme på Internettet, men mens a og c kommunikerer glimrende med hinanden
begge veje, er forbindelsen til b énvejs, idet jeg fra b kan komme til a og
c og dele filer m.m., selvom processen efter min mening er for langsom. Det
virker som om b skal hente kontakten til a og c over www. Jeg kan ikke
komme fra a og c til b. Jeg får følgende meddelelse:

Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede
logontype på denne computer.

Jeg kan ikke finde nogen steder på b, hvor jeg har mulighed for at give
rettigheder eller tilladelser. Jeg har husket alt det der med sharing o.s.v.
a og b kører Windows XP Home Edition, mens c kører Windows 2000.

Jeg ville blive meget glad for en smule
assistance Per Andreasen

Fra : MRN

Dato : 30-10-05 15:58

> Jeg har tre maskiner sat op i netværk. Vi kalder dem a, b og c. De kan
> alle komme på Internettet, men mens a og c kommunikerer glimrende med
> hinanden

Hvordan kan kommer de på nettet? Dynamiske eller faste IP'er fra din ISP'er,
eller har du din egen router?

Mvh
MRN

Fra : Per Andreasen

Dato : 30-10-05 17:26

Jeg har et Cybercity ADSLmodem, en hastighed på 2mb og en switch, som
forgrener sig ud til de enkelte maskiner. Maskine a har altid samme IP,
10.0.0.3, og fortløbende med de andre maskiner. Standardgateway er 10.0.0.1,
så det er vel en slags dynamisk IP indenfor mit DNS.
Mangler jeg mon et eller andet hardware. Jeg forestiller mig jo, at
maskinerne kan kommunikere igennem switchen, hvilket jo også går omend
langsomt den ene vej.

mvh Per

Fra : MRN

Dato : 31-10-05 08:52

> [...]
> 10.0.0.3, og fortløbende med de andre maskiner. Standardgateway er
> 10.0.0.1, så det er vel en slags dynamisk IP indenfor mit DNS.

Hvis maskinerne har de IP'er du skriver, så er det en router du har, og ikke
en switch. Cybercity, eller nogen anden udbyder, giver ikke IP-adresser i
det område (10.0.0.3 osv.)
10.0.0.1 er IP'en på din router...

Men det problem du har med at du ikke kan komme i kontakt med computer "b",
som du kalder den, er et velkendt problem. Der findes forskellige
løsningsforslag, men der er ingen garanti for at de virker. Men et af
forslagene er, at oprette dig med det samme brugernavn på alle computerne,
det virker nogen gange...
Ellers prøv at læse lidt tilbage i gruppen, der er flere der skriver om det
samme problem...

Mvh
MRN