Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A20/Oly 2040. - Kan ikke bestemme mi~
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 08-06-01 11:47

Nu må det snart være slut - jeg skal ha' bestemt mig for hvilket digital
kamera det skal være.
Det jeg er kommet til, er at det enten skal være Canon A20 eller Olympus
2040.
Canon A20 får rigtige gode tests rundt omkring og passer vel egentlig til
det meste af det jeg skal bruge den til.
Dog har A20'eren det problem at den ikke er speciel god til mørke
lysforhold. Derimod kan Olympus'en klare mørke langt bedre. Jeg skal primært
bruge kameraet i forbindelse med mit arbejde(men kunne godt fristes til på
et eller andet tidspunkt at skyde fotos fra stjernehimlen.)

[Plusser]
A20: Gode skarpe billeder, gode farvegengivelser. God autofokus. God pris.
2040: Gode billeder osv... god til mørkere lysforhold. Både auto/manuel
indstillinger

[Minusser]
A20: Ingen manuelle indstillinger. Ikke god til mørke lysforhold
2040: Ikke nær så gode billeder (i tests jeg har set), er noget dyrere.

En ting at tage i betragtning er pris forskellen på omkring 1300kr - det er
jo også en slat penge.

Alle kommentarer er velkomne.

/Stig N. Jepsen

Fra : U. Pedersen

Dato : 08-06-01 14:12

On Fri, 8 Jun 2001 12:46:55 +0200, "Stig Nørgaard Jepsen"
<stignj@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>En ting at tage i betragtning er pris forskellen på omkring 1300kr - det er

ja mit valg var også en Olympus 2040, men forretningen jeg gik ind i
ville ikke handle, (Phototeam i Aalborg) da jeg både ville ha
batterier + lader og taske, spurgte om en samlet pris, men fik at
vide, det kan du se på skiltet.
Så det blev ikke den forretning der fik mine 7500,-

Men det blev en Sony DSC-S50 ( Japan foto) og det har jeg ikke
fortrudt.

--
   m.v.h.
   U.P.