netkort tændt når pc er slukket
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 10:22

Hej NG.

Når min PC er slukket er der stadig lys i dioden på netværkskortet
(Asustek/broadcom 440x) og den ene LAN diode på min router lyser også.

- Hvorfor ?
- Er det en fordel/ulempe ?
- Kan det slukkes ?

Med venlig hilsen

Per Olsen.

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 30-10-05 10:40

Per Olsen skrev:
> [...]
>
> Når min PC er slukket er der stadig lys i dioden på netværkskortet
> (Asustek/broadcom 440x) og den ene LAN diode på min router lyser også.

Når du skrive slukket mener du så at du bare har
trykket "start luk computeren osv", for så er der
stadig spænding på computeren og de omtalte ting
vil lyse.
For at slukke helt skal du afbryde på vægkontakten.

mvh
Hans Otto Nielsen

Fra : Thomas Scholz

Dato : 30-10-05 11:39

Per Olsen wrote:
> Hej NG.
>
> Når min PC er slukket er der stadig lys i dioden på netværkskortet
> (Asustek/broadcom 440x) og den ene LAN diode på min router lyser også.
>
> - Hvorfor ?
Det er fordi netkortet er har WOL (Wake On Lan), som gør at man kan
tænde computeren over netværket.

> - Er det en fordel/ulempe ?
Kommer an på om man ønsker ovenstående funktion :)

> - Kan det slukkes ?
Muligvis i BIOS, men variere.

--
Thomas Scholz