ie6 fejl
Fra : dsfdf

Dato : 29-10-05 19:59

hej ng.
jeg har lagt et billed i dk.binaer hvor der mangler noget i ie6 (det med
krydset) hvad mangler den??
mvh søren

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 20:11

"dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev i en meddelelse
> hej ng.
> jeg har lagt et billed i dk.binaer hvor der mangler noget i ie6 (det med
> krydset) hvad mangler den??

Har du installeret Java?
Hvis du har, så er det en fejl på websiten, hvor man har glemt at lægge et
stykke grafik i en mappe, altså søgeknappen.

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 20:15

"dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev i en meddelelse
> hej ng.
> jeg har lagt et billed i dk.binaer hvor der mangler noget i ie6 (det med
> krydset) hvad mangler den??

Det er ikke din browser, der mangler noget.
Fejlen er også her hos mig, når jeg går ind på http://www.mamame.dk/ .
Så fejlen ligger hos website-producenten.

Mvh. Jim.

Fra : dsfdf

Dato : 29-10-05 20:33

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så fejlen ligger hos website-producenten.
>
> Mvh. Jim.
>det tror jeg ikke da fire fox viser sitet uden fejl.
mvh søren

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 20:39

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

Så er der noget galt med javascriptet, som EI ikke kan vise, men FF godt
kan.
Jeg er dog åben for forslag, hvis der er andre eksperter til stede.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-05 20:52

Jim wrote:

> Så er der noget galt med javascriptet, som EI ikke kan vise, men FF godt
> kan.
> Jeg er dog åben for forslag, hvis der er andre eksperter til stede.

Det er ikke en javascript-fejl, og Firefox viser i teorien heller ikke
siden mere rigtigt end IE i dette tilfælde. Nu regner jeg med, at det er
Søg-knappen I taler om på mamame.dk. Her er problemmet rigtignok
webside-producenten.

De har lavet en lille brøler ved at indsætte billedets url som den er på
deres private computer (der står C:%5CDocuments%20and%20Settings%5C...).
Da vi naturligvis ikke har dette billede liggende på vores computer
opstår der en fejl.

Nu er det bare sådan, at i IE vises billeder der ikke kan findes ved det
røde kryds I taler om, men i Firefox derimod vises der bare ingenting.
Derfor ser det måske ud som om der ikke er en fejl på siden i Firefox,
men virkeligheden er jo en anden.

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-10-05 20:59

Jim skrev:

>Så er der noget galt med javascriptet, som EI ikke kan vise, men FF godt
>kan.
>Jeg er dog åben for forslag, hvis der er andre eksperter til stede.

Hvis man kigger i kildekoden, så er stien til billedfilen:

C:\Documents and Settings\Julie A
Lindahl\Skrivebord\knapper\soeg2.gif

Dvs. den viser til en fil på webmasterens egen computer og
billedet kan således ikke ses hos brugerne i nogen browsere
(medmindre man tilfældigvis har samme brugernavn og en billedfil
med samme navn liggende præcis samme sted på sin computer og det
er der næppe nogen, der har).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 21:18

> Hvis man kigger i kildekoden, så er stien til billedfilen:
>
> C:\Documents and Settings\Julie A
> Lindahl\Skrivebord\knapper\soeg2.gif

Ja, og det kunne jeg jo selv have undersøgt, hvis jeg bare havde gjort mig
selv den ulejlighed at bruge den indvendige side af mit hoved. ;0)
Hun skal selvfølgelig flytte filen over i grafikmappen og skrive den rigtige
kildekode...
En kilden sag.... ;0)