USB-USB
Fra : Aage Andersen

Dato : 27-10-05 11:45

Jeg skal have overført filer fra en ældre COMPAQ computer uden netkort men
med USB-stik og WIN98 til en ny bærbar med WINXP. Der er tale om en
engangsforestilling. Kan jeg forbinde dem direkte via USB-USB? Gode forslag
modtages med taknemlighed.

Aage

Fra : Larsen Holstebro

Dato : 27-10-05 12:49

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er tale om en engangsforestilling. Kan jeg forbinde dem
> direkte via USB-USB? Gode forslag modtages med taknemlighed.

Jeg ved at man kan køber et USB kabel som man kan bruge til at
forbinde via USB - USB.
Ved ikke hvad sådan et kabel koste
Håber at det kan hjælpe dig lidt.

mvh

Niels-Henrik

Fra : Larsen Holstebro

Dato : 27-10-05 12:56

"Larsen Holstebro" <newsSKALVÆK@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> "Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Jeg ved at man kan køber et USB kabel som man kan bruge til at
> forbinde via USB - USB.
> Ved ikke hvad sådan et kabel koste

149,00 kr koste den.
og du kan købe den her

http://www.thansen.dk/product.asp?c=614544507&n=496908102&pn=805242800

Fra : Aage Andersen

Dato : 27-10-05 14:22

"Larsen Holstebro"

> 149,00 kr koste den.
> og du kan købe den her

I følge mit katalog koster det 39,00 kr, men kan det bruges til
filoverførsel?.

Aage

Fra : Søren G

Dato : 28-10-05 13:56

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message
> I følge mit katalog koster det 39,00 kr, men kan det bruges til
> filoverførsel?.

Det skal være et data link kabel, og ikke bare et USB forlænger kabel som du
nok har kigget på.

--
Søren

Fra : Aage Andersen

Dato : 28-10-05 15:36

"Søren G"
> I følge mit katalog koster det 39,00 kr, men kan det bruges til
>
> Det skal være et data link kabel, og ikke bare et USB forlænger kabel som
> du
> nok har kigget på.

Det havde jeg nok mistanke om. Tak for oplysningen. Jeg har klaret mig paa
anden vis.

Aage

Fra : Aage Andersen

Dato : 27-10-05 13:02

"Larsen Holstebro"> "Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg ved at man kan køber et USB kabel som man kan bruge til at
> forbinde via USB - USB.
> Ved ikke hvad sådan et kabel koste
> Håber at det kan hjælpe dig lidt.

Ikke meget. Jeg vil jo gerne vide, om det er en muligt at overføre filerne,
inden jeg køber et kabel. Prisen er ikke nogen hindring. Tak for interessen.

Aage

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-05 14:32

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> writes:

> [...]
> med USB-stik og WIN98 til en ny bærbar med WINXP. Der er tale om en
> engangsforestilling. Kan jeg forbinde dem direkte via USB-USB? Gode forslag

Du kunne eventuelt også købe et passende stor USB-drev (de der små
nøgler), og så kopiere over på det fra Compaq'en, og så flytte det
fysisk over i din nye.

Det skulle gerne virke uden de større dikkedarer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Aage Andersen

Dato : 27-10-05 16:18

"Thorbjoern Ravn Andersen"
> [...]
> fysisk over i din nye.
>
> Det skulle gerne virke uden de større dikkedarer.

Fint forslag. Jeg har prøvet med et eksternt USB-diskdrev men det lykkedes
ikke , formentlig fordi der kun er USB1 paa Compaq'en. Mener du, at en
USB-nøgle kan køre paa USB1?.

Jeg forsøger mig i øjeblikket med at flytte harddisken fra Compaq over paa
en netværkscomputer og haaber det lykkes paa denne maade.

Aage

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-05 17:23

> [...]

> Fint forslag. Jeg har prøvet med et eksternt USB-diskdrev men det lykkedes
> ikke , formentlig fordi der kun er USB1 paa Compaq'en. Mener du, at en

Du skal måske have drivere installeret under Win98.

> Jeg forsøger mig i øjeblikket med at flytte harddisken fra Compaq over paa
> en netværkscomputer og haaber det lykkes paa denne maade.

Alternativt så køb en USB-harddiskæske som fx
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=425082 og flyt disken herover i.

Herefter skulle det være at ploppe den direkte i den nye maskine.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 27-10-05 21:04

<snip>>
> [...]
> herover i.
>
> Herefter skulle det være at ploppe den direkte i den nye maskine.

Lige præcis.
Det er løsningen - så brug den senere til backup, når du sætter en større
harddisk i kassen.

Mvh Steen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-10-05 20:04

Aage Andersen wrote:
> Fint forslag. Jeg har prøvet med et eksternt USB-diskdrev men det
> lykkedes ikke , formentlig fordi der kun er USB1 paa Compaq'en.
> Mener du, at en USB-nøgle kan køre paa USB1?.

En USB harddisk kan normalr godt køre på USB 1.1 - den vil bare være
langsom - men det vel ikke det store problem, når det kun er en enkelt gang.

Du mangler formentlig en driver til Win98 ?

Jeg går ikke ud fra, at det er muligt at åbne den ene PC og sætte harddisken
fra den anden over i samme PC, mens der kopieres ?

Den nye er formentlig en 2½" disk, men jeg ved ikke, hvad der kan sættes i
den gamle ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 28-10-05 02:14

"Aage Andersen" >

> Jeg forsøger mig i øjeblikket med at flytte harddisken fra Compaq over paa
> en netværkscomputer og haaber det lykkes paa denne maade.

Det løste problemet. Tak til alle for udvist interesse.

Aage