Åh nej ikke igen
Fra : Melanie

Dato : 27-10-05 08:15

Hej ng

Det er da ikke første gang man har hørt sådan en historie:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3080234
Hund slæbt efter bil med 80 km/t
27-10-05: 08:29 | af: stse
En hundeejer på Falster har slæbt sin hund efter bilen. Hunden har fået
fle­re alvorlige skader."På et tidspunkt var farten oppe om­kring de 80
kilometer i timen," siger vagthavende ved politiet i Nykøbing
Falster.Hundens poter er blandt andet slidt ned til knoglerne."En dyrlæge
har sagt, at hunden sand­synligvis vil overleve, og det er jo egentlig
utroligt," siger vagthavende.Hunden var bundet til bilens trækkrog, men det
havde ejeren åbenbart glemt.

Jeg håber da virkelig den hun bliver ok igen og at ejeren ikke får lov at
have dyr mere.

Mvh Melanie

Fra : Thomas Larsen

Dato : 27-10-05 08:25

> [...]
> havde ejeren åbenbart glemt.
>
> Jeg håber da virkelig den hun bliver ok igen og at ejeren ikke får lov at

Stakkels dyr det skal lide sådan. hvad tænker sådan en mand på, ikke sin
hund ihvertfald, syndt det skal se sådanne ting :(

Mvh Thomas.

Fra : makkerlone

Dato : 27-10-05 09:57

Jeg kan umuligt tro, at sådan noget er gjort med vilje.

Lone S

Fra : Mus

Dato : 28-10-05 08:33

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
Jeg kan umuligt tro, at sådan noget er gjort med vilje.

Lone S

Nej men det er vel tilladt at tænke sig om.

LN

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-05 11:30

"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde ejeren åbenbart glemt.
>
> Jeg håber da virkelig den hun bliver ok igen og at ejeren ikke får lov at

Før du nu dømmer nogen, så tænk på alle de små bøffer der sker rundt om.
Folk kører fra benzin standeren, stadig med pistolen siddende i
påfyldningen, eller man bakker ind i sit eget hegn, selv om man da udmærket
ved, at det står der. Denne hører vel hjemme, i samme kategori, den er bare
noget mere følelsesbetonet... Og man kan da helt klart, nemt se det
virkeligt forkastelige, når det nu var en anden, som lavede fejlen. Havde
man nu gjort det selv, så var lyden nok lidt anderledes. Hvordan ville du
selv have det, hvis det var dig ????.... Du føler med hunden, forståeligt
nok, men hvad med at føle lidt med ejeren, for jeg er helt sikker på, at
vedkommende virkeligt har det skidt.... Se det er jo noget ganske andet, end
den tidligere sag, hvor det var helt bevidst, at en hund blev slæbt til
døde, efter en bil..... Og hele byen, udmærket godt vidste hvem det var, men
ikke turde sige det.

M.V.H......Benny..

Fra : Futte

Dato : 27-10-05 14:50

Ja såvidt jeg også forstod, så var det en ren forglemmelse at hunden var sat
på anhængertrækket. Det er en forfærdelig historie både for hund og ejer,
som jeg hørte politiet fortælle det var det absolut ikke gjort med vilje. De
var jo bl.a styrtet til dyrlægen selv med hunden.
Det er forfærdeligt det er et levende væsen det er gået ud over, men jeg
nægter at tro det er gjort med vilje. Og hvordan tror I sådanne hundeejere
har det i dag. Skyldfølelsen må være enorm.
Lene

Fra : Iben Holst

Dato : 27-10-05 17:34

> [...]
udmærket
> ved, at det står der. Denne hører vel hjemme, i samme kategori, den er

Jeg kan heller ikke forstille mig andet end at ejeren/føreren af bilen havde
glemt
at hunden var der og i dag har en uhyggelig skyldfølelse.

Men trods det er meget følelsesbetonet fordi det omhandler et dyr, synes jeg
det
er helt ude af propositioner at kategorisere dette under " alle de små
bøffer der
sker rundt om". Det er ikke kun et spørgsmål om vi bliver påvirket
emotionelt
af hændelsen - det er et levende væsen som har følt en uhyggelig smerte...
Så sk... være med benzinstanderen og hegnet og hvad der ellers kan høre til
af
den slags uheld - det er jo kun materielle skader - det vil aldrig kunne
måles med
uheld der involverer levende væsner!

Iben

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-10-05 10:31

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> af
> den slags uheld - det er jo kun materielle skader - det vil aldrig kunne

Hej Iben

Efter nu at have set klippet, så er dem som kørte i bilen, endnu mere
uskyldige, end først antaget. Da det var deres 16 årige søn, som havde
bundet hunden til trækket på bilen, uden forældrenes viden, og at det så er
så pokkers uheldigt, at forældrene så lige får den ide, at køre ned på
tanken. Hvordan vi end ser på det, så er uheldet jo det samme, hvad enten
det gælder levende væsner, eller døde ting.... For så længe det er " Et
uheld " er det jo ikke noget tilsigtet, eller bevidst. Altså lige som at slå
sig over fingeren, når man skal slå et søm i. Her er det så en 16 årig
dreng, der uden at tænke over, hvilke konsekvenser det kan få, tøjrer hunden
til bilens trækkrog. Forældrene kommer så og tager bilen... Jamen
selvfølgelig kan man da sige.... Han burde kigge, om hunden stod bundet bag
bilen, han burde kigge om musvitten havde bygget rede i luftfilteret, eller
om der sad et pindsvin under bilen, eller Tryg havde optaget en ny reklame,
og brugt hans bil, og glemt at tage kyllingen med sig igen.... Eller kort og
godt, alle de kvababbelser, som vi kan finde på bagefter.... Men både du og
jeg ved, at det gør man bare ikke. Vi foretager ikke et millitært vogncheck,
før hver enkeltstart, for hvem pokker skulle da binde en hund til vores
bil... ??... Men som vi så kan se her, sommetider kan uheldet være så sort,
så det sker.... Her kan man da så bare glæde sig over, at det var et uheld,
og ikke som den jeg nævnte i tidligere indlæg.... En helt bevidst og
utroligt ondskabsfuld handling, som man ikke fatter, en hel by, kunne se
mellem fingre med, og tie stille. Eller som jeg hørte om, for kort tid
siden, at man i Hadsund, havde fundet en hængt kat, og trods en stor dusør,
stadig ikke har fundet den / de ansvarlige.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 28-10-05 11:10

> [...]
dusør,
> stadig ikke har fundet den / de ansvarlige.

Ja forældrene havde da ikke en jordisk chance. Men hvordan kunne drengen dog
finde på at binde hunden til bilen og så bare gå ind. Han gør det i hvert
fald aldrig mere - heldigvis.

LN

Fra : Iben Holst

Dato : 29-10-05 08:03

> Her kan man da så bare glæde sig over, at det var et uheld,
> og ikke som den jeg nævnte i tidligere indlæg....

Hej Benny,

- som du kan læse af mit første indlæg, så er det ikke dem som kørte bilen
jeg
forarger mig over, så jeg forstå ikke dit svar tilbage. Vi mener jo det
samme om
de mennesker som slæbte hunden. Det var et uheld og de har det helt sikkert
rigtig dårligt med det!

Men man kan bare ikke kategorisere det sammen med skader på materiel uanset
om det er uheld eller forsætligt.
Det er et væsen som kan føle både fysisk og psykisk og der er ikke bare en
smule
til forskel - der er en hel verden. Og det er der stadig uanset om det var
et uheld
eller forsætligt.

Iben

Fra : JBH

Dato : 27-10-05 22:36

> [...]
> havde ejeren åbenbart glemt.
>
> Jeg håber da virkelig den hun bliver ok igen og at ejeren ikke får lov at

For satan for nogle gummihoveder.

Klippet er her.

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/

mvh
JBH

Fra : Iben Holst

Dato : 28-10-05 05:49

> For satan for nogle gummihoveder.
>
> Klippet er her.
>
> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/

Jeg ved ikke hvad der er i vejen, men jeg kan ikke komme ind og
se klippet - linket virker fint, men på tv2´s hjemmeside kan jeg
ikke få noget frem...

Iben

Fra : Snasse

Dato : 28-10-05 07:10

> Jeg ved ikke hvad der er i vejen, men jeg kan ikke komme ind og
> se klippet - linket virker fint, men på tv2´s hjemmeside kan jeg
> ikke få noget frem...
>
> Iben

Du skal vægle dato. d. 27 og så et stykke nede i højre side er klippet "hund
slæbt efter bil".

--
Susanne
www.millepigen.dk

Fra : C Howard

Dato : 02-11-05 21:03

"Snasse" <vick@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal vægle dato. d. 27 og så et stykke nede i højre side er klippet
> "hund slæbt efter bil".

Direkte link
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/video.aspx?Id=263551

Fra : makkerlone

Dato : 28-10-05 09:08

> Nej men det er vel tilladt at tænke sig om.
>
> LN

Hej LN

Ja, det er tilladt. Men det er menneskeligt at fejle. Og alle kan vel
glemme noget.
Det er bare så tragisk, at det er en hund man har glemt.

Lone

Fra : Nette Stormlund

Dato : 28-10-05 10:41

Enig med jer!

Jeg husker for et par år, hvor det var et par bedsteforældre, der skulle
bakke ders bil ud af en indkørsel, og havde overset deres barnebarn (
vist nok omkring 3 år ).

Det er så tragisk og forfærdeligt, at man slet ikke kan rumme det.

Og m.h.t. hund, har jeg også lavet en bøf ( der skete dog ikke noget med
hunden - men det ver nok mest held).

Da jeg for ca. 1 år siden for første gang skulle til hvalpetræning,
parkerede jeg bilen på en parkeringsplads ved den park, hvor træningen
foregik. Det var lige ved en motorvej. ( for jer der er kendte omring
Kbh. - er det lige før Gladsaxe-afkørslsen, når man kommer fra Kbh. )

Min hund er bagi i bilen - og har siddet pænt på turen. Idet jeg åbner,
flyver han ud af bagklappen. Så får jeg lige fat i snoren, men den
glider i mine hænder, da de er våde ( regnvejr). Han er fuldstændig
panisk af angst over at køre bil, og styrter væk fra den - lige ud på
motorvejen.

En anden mand begynder at løbe hen mod ham - jeg skriger "nej" og løber
den modsatte vej, mens jeg lader som om jeg vil lege. Men for at komme
hen til mig skal han gennem rækken af parkerede biler. Håbløst. Men
efter kort tid ( føltes som 1 time ) bestemte han sig for at løbe hen
til mig. Der var intet sket.

Jeg måtte sætte mig ned midt på parkeringspladsen - så meget rystede
mine ben .Jeg havde det af h..... til. Jeg passer SÅ meget på de hunde,
og så skete det.

Jeg droppede træningen og fandt et andet sted. Turde ikke mere den
parkeringsplads. Nu bliver de bundet fast inden vi kører. Jeg synes
egentlig det er forkert, men tør ikke andet.

Der kan hurtigt ske noget - og dette er noget af det værste jeg
nogensinde har oplevet.

M.v.h
Nette

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-10-05 18:58

Det er i det hele taget en dårlig ide at binde en hund til noget der
kan flytte sig af sig selv.
Der var en episode i lystbådehavnen her efter samme opskrift, der blev
fadæsen dog opdaget den der skete noget.
Der var også et tilfælde hvor en der havde taget for meget af noget,
og derefter fik lyst til at køre bil. Han strøg bare ind i en
tilfældig bil og fik den kortsluttet på ingen tid og strøg af sted.
140-160 inde i byen, to patrulfevogne smadret. Godt der ikke var bundet
en hund til den bil.

Hilsen Kim

Fra : Mus

Dato : 30-10-05 09:11

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Vi har da før bundet vores hund til anhængertrækket. Det ser jeg ikke noget
galt i, hvis man ved, hvad man gør og skønner det forsvarligt. Vi gør det i
situationer, hvor vi feks er til hundetræning. Hvis vi er ved stranden og
lige skal tøre os og have tøj på. Hvis hunden er med på langtur i bil om
sommeren og lige skal have noget vand hældt over sig og der ikke er et
bindested.

Men vi binder altså ikke hunden til bilen derhjemme og går et smit over til
naboen. Ser ikke formålet hermed.

LN