Spørgsmål ong fjerskrivebord
Fra : Thomas H.

Dato : 25-10-05 20:55

Jeg har en server stående med XP professionel hvor jeg desværre har måtte
genindstallere, og nu kan jeg ikke få fjernskrivebord til at virke, det
virkede før reinstall.
Jeg har vist fået hjælp til det sidst, og kan derfor ikke huske hvad der er
galt.

Nu står serveren ikke i nærheden, så jeg vil gerne have lidt tips inden jeg
kører hen til den igen

1. Jeg kan krydse af inde i "system" -> "Fjernforbindelser" i den der hedder
"Fjernskrivebord", men skal jeg bare lade feltet med "fjernbrugere" være
tomt ?

2. Inde i Windows FireWall skal jeg vel klikke "Fjernskrivebord" af som
undtagelse, men hvad med inde i "Avanceret" under "LAN" og "Tjenester", skal
fjernskrivebord også klikkes af der?

Thomas

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 26-10-05 07:06

Thomas H. wrote:
> [...]
> undtagelse, men hvad med inde i "Avanceret" under "LAN" og "Tjenester", skal

Når du aktiverer "Remote Dekstop" tilpasser WinXp selv firewall reglerne
- det eneste du skal gøre er at tilføje den bruger du ønsker at connecte
med.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Thomas H.

Dato : 26-10-05 08:06

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse

> Når du aktiverer "Remote Dekstop" tilpasser WinXp selv firewall reglerne
> - det eneste du skal gøre er at tilføje den bruger du ønsker at connecte
> med.

Ok, altså den inde i "system" ? Jeg mener bare ikke jeg før har tilføjet
nogle brugere, for jeg kunne da både connecte hjemmefra og her fra jobbet ..

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-05 08:21

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> wrote:

>Ok, altså den inde i "system" ? Jeg mener bare ikke jeg før har tilføjet
>nogle brugere, for jeg kunne da både connecte hjemmefra og her fra jobbet ..

Administratorer har helt automatisk adgang til fjernskrivebordet...

<mlr>

Fra : Thomas H.

Dato : 26-10-05 08:34

> Administratorer har helt automatisk adgang til fjernskrivebordet...

Ok så er det nok derfor

Fra : John Kukkerig

Dato : 26-10-05 16:04

> Administratorer har helt automatisk adgang til fjernskrivebordet...

.... dog kun hvis der er password på Administrators konto

/John Kukkerig