Quato
Fra : Battlefield´s

Dato : 25-10-05 11:59

Hej
Så I udsendelsen med politihunden Quato i aftes?
Jeg synes at det var en spændende udsendelse, der viste lidt om hvad en
politihund skal kunne.
Lidt sjovt var det også at se min egen hund, der netop hedder Cato, han lå i
sofaen men fulgte meget med i TV´et især når der blev sagt: dygtig Quato

Hilsen Vibeke

Fra : Futte

Dato : 25-10-05 12:19

Ja jeg så det, og har fulgt denne politimand og hund før. Og jeg syntes -
som du - at det er meget spændende at se hvad det er de skal lære og hvor
meget træning de skal igennem. Og samtidig kan jeg godt lide at en hund er
så vel gennem trænet at den samtidig kan være en dejlig familie hund.
Dejligt at se der er sådan et samarbejde mellem mand og hund.

Hilsen
Lene

Fra : Battlefield´s

Dato : 25-10-05 12:21

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så vel gennem trænet at den samtidig kan være en dejlig familie hund.
> Dejligt at se der er sådan et samarbejde mellem mand og hund.

Hej
Ja, og det er også dejligt at TV endelig kan sende et seriøst program om
hunde, hvor det ikke er en amerikansk udgave med lyserøde Pudler og
lignende.
Hilsen Vibeke

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 12:29

Battlefield´s skriblede bla:
> Ja, og det er også dejligt at TV endelig kan sende et seriøst program
> om hunde, hvor det ikke er en amerikansk udgave med lyserøde Pudler og
> lignende.

Udsendelsen viste klart at der kun findes en rigtig hund, nemlig schæferen
alt andet er kopivarer
http://www.john.jp-web.dk/?show=oversigt&opskrift_id=31

--

Mvh.John

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 17:13

> Udsendelsen viste klart at der kun findes en rigtig hund, nemlig
> schæferen alt andet er kopivarer
> http://www.john.jp-web.dk/?show=oversigt&opskrift_id=31

Vi må jo give dig ret NOT

/Jens (med 1 kopischæfer og 1 kopirottweiler)

Fra : Futte

Dato : 25-10-05 17:20

Jeg har tit overvejet om min næste hund skulle være en schæfertæve, men jeg
er stadig i tvivl. Jeg kan godt lide hunden, men ved ikke om jeg kan være
"barsk" nok! Har hørt de skal opdrages "hårdt".
Jeg er helt indstillet på at skulle gå til træning og vil gerne have en hund
der følger mig og passer på mig uden at være bidsk.
Men det ER en dejlig hund, helt enig.

Lene

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 17:27

Futte wrote:
> Jeg har tit overvejet om min næste hund skulle være en schæfertæve,
> men jeg er stadig i tvivl. Jeg kan godt lide hunden, men ved ikke om
> jeg kan være "barsk" nok! Har hørt de skal opdrages "hårdt".

Hmm, jeg har efterhånden hørt fra en del Schæferfolk at man netop ikke
skal opdrage en Schæfer for hårdt, den er vist ret blød af sind i virkligheden.
Quato's ejer brugte da heller ikke hårde metoder til sin hund, det var med leg
han primært oplærte den fortalte han da i udsendelsen.
Og specielt med en tæve tror jeg ikke du ville få problemer, hannerne skal
nok have en mere fast hånd, men det gælder nok de fleste racer.

/Jens (som kun tæsker sine hunde for underholdningens skyld)

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 17:37

Futte skriblede bla:
> Jeg har tit overvejet om min næste hund skulle være en schæfertæve,

Findes der et alternativ ? ja en hanhund

> men jeg er stadig i tvivl. Jeg kan godt lide hunden, men ved ikke om
> jeg kan være "barsk" nok! Har hørt de skal opdrages "hårdt".

Du skal ikke være barsk men fast og bestemt specielt ved hanhundene.
Det er en hund der gerne vil aktiveres derfor er det en rigtig god ide at
træne med den.

Du får en dejlig børnevenlig men samtidig meeeeeget vagtsom hund der går
igennem ild og vand for at forsvare sit territorium (dit hjem)
Kan til tider være problematisk at ingen "bare" får lov til at besøge en.
Har et par gange haft besøgende der har siddet i deres bil i op til flere
minutter
fordi jeg havde glemt at han ikke var i hundegården
En hund der knytter sig voldsomt til sin herre.
Nogen mener for voldsomt

--

Mvh.John

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 17:48

jopa wrote:
> Futte skriblede bla:
>
> Findes der et alternativ ? ja en hanhund

Hvis man er til "metervarer" er der vel ikke

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 18:11

pwh skriblede bla:

> Hvis man er til "metervarer" er der vel ikke

Nej det er rigtigt.
Men der findes da også glimrende alternativer i kopivarer
De er jo blot bange for braddepander det er originalen ikke

--

Mvh.John

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 18:31

> Nej det er rigtigt.
> Men der findes da også glimrende alternativer i kopivarer

Nemlig, kopivarer eller blandinger er jo et godt alternativ hvis
der ikke er en race som en eller anden kajbaj har opfundet i
sin tid som tiltaler en, chanchen for indavl er jo også mindre

> De er jo blot bange for braddepander det er originalen ikke

Braddepande er kun testet på min ene kopi indtil videre,
men mon ikke de fleste almendelige hunde får et chock.
Ellers kan metoden da forbedres med en stang dynamit

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 18:45

pwh skriblede bla:

> Braddepande er kun testet på min ene kopi indtil videre,
> men mon ikke de fleste almendelige hunde får et chock.
> Ellers kan metoden da forbedres med en stang dynamit

Tror det er effektivt.
Min har en gang fået kylet min sutsko i nakken så hvis den laver noget jeg
ikke bryder mig om så tager jeg sutskoen af og så render han hen på sin
plads.
Hvem siger klæbehjerne

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 18:54

> Min har en gang fået kylet min sutsko i nakken så hvis den laver
> noget jeg ikke bryder mig om så tager jeg sutskoen af og så render
> han hen på sin plads.
> Hvem siger klæbehjerne

Hvem siger sure tæer

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 25-10-05 18:19

> [...]
> jeg er stadig i tvivl. Jeg kan godt lide hunden, men ved ikke om jeg kan
> være "barsk" nok! Har hørt de skal opdrages "hårdt".

Ikke hårdt, men konsekvent. Du så jeg heller ikke Qato blive opdraget hårdt.

> Jeg er helt indstillet på at skulle gå til træning og vil gerne have en
> hund der følger mig

Her er schæferen perfekt, den er en fornøjelse at arbejde med til træning,
og den følger dig hvor du går og står

og passer på mig uden at være bidsk.
> Men det ER en dejlig hund, helt enig.

Helt enig, og den kan have et energiniveau der siger sparto, som f.ex. hende
her:
http://www.lemanszone.dk/vizla/

Jeg har valgt en tæve fordi den har en mere handy størrelse end 50 kg
hanhund.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 18:39

Søren LH skriblede bla:

> Jeg har valgt en tæve fordi den har en mere handy størrelse end 50 kg
> hanhund.

Dejlige billeder af en dejlig uldtot
--

Mvh.John

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 18:44

> Dejlige billeder af en dejlig uldtot

Det er lige precis hvad en Schæfer er, pels og poter, ikke andet
Næ, her ser du ægte muskler og ikke en gang lang pels
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/angel1.JPG

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 18:59

pwh skriblede bla:
> Næ, her ser du ægte muskler og ikke en gang lang pels
> http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/angel1.JPG

Har du pudset hende eller smurt hende ind i olie for at gøre hende flottere
?

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 19:05

> Har du pudset hende eller smurt hende ind i olie for at gøre hende
> flottere ?

Nope, sådan ser hun ud, hun er kun smurt indvendigt med omega3 olie.
Men de var også helt chokerede da hun var oppe hos dyrelægen til det
årlige check over hvor skinnende hendes pels er,
den er dog ikke spor fedtet at rører ved

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 25-10-05 18:52

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Søren LH skriblede bla:

> Dejlige billeder af en dejlig uldtot
> --

Tak
og det var dengang, hun er ikke en uldtot mere

Fra : Futte

Dato : 25-10-05 18:40

Nu har jeg altid haft tæver uanset race - ved ikke hvorfor - men jeg syntes
nu bedst om en tæve.
Og jo jeg så godt at Quato IKKE blev opdraget hårdt, specielt derfor blev
jeg så fascineret af programmet og har slugt det råt, netop fordi jeg har
fået at vide "de" skal opdrages hårdt, som der blev sagt.
Men endnu har jeg min gamle hund og den skal have sin alderdom i fred og
ro - men derfor kan man jo godt tænke lidt over "næste hund". Og det valg
syntes jeg er svært.

Lene

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 18:42

Futte skriblede bla:
>men derfor kan man jo godt tænke lidt over "næste hund". Og
> det valg syntes jeg er svært.

Nej da

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 18:51

> [...]
> Men endnu har jeg min gamle hund og den skal have sin alderdom i fred
> og ro - men derfor kan man jo godt tænke lidt over "næste hund". Og

Nu ved jeg ikke hvor gammel din hund er, men min søster fik da en
Cain Terrier da hendes Schæferhan var 8 år.
Og hun fortalte mig at den livede helt op igen, og at de begge havde
stor fornøjelse af hinanden de 2 år Schæferen holdt endnu.
Du skal heller ikke se bort fra at din gamle hund kan værer genial
til at hjælpe dig med at opdrage en havlp, jeg er da selv sikker på
at Angel blev så hurtigt lydig fordi hun havde Tyson at lærer af også.

/Jens

Fra : Futte

Dato : 25-10-05 19:26

Min nuværende hund kan desværre ikke sammen med andre hunde, så det går ikke
med en hund mere så længe jeg har hende

Lene

Fra : Søren LH

Dato : 25-10-05 18:52

> [...]
> Men endnu har jeg min gamle hund og den skal have sin alderdom i fred og
> ro - men derfor kan man jo godt tænke lidt over "næste hund".

Helt klart - og du kan også begynde at kontakte nogle opdrættere, og blandt
andet finde ud af de forskeligge opdrætteres forskellige linier og deres
egenskaber. Man bliver også klogere hver gang man har talt med og besøgt en
opdrætter.

Dette uanset race.

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 26-10-05 11:53

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
..
> Og jo jeg så godt at Quato IKKE blev opdraget hårdt, specielt derfor blev
> jeg så fascineret af programmet og har slugt det råt,

hej
du kan gense de to første programmer fra station 2 på www.Qato.dk som
følger lige fra udvælgelsen hos Carl Hulgård

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 18:39

Søren LH wrote:
> Helt enig, og den kan have et energiniveau der siger sparto, som
> f.ex. hende her:
> http://www.lemanszone.dk/vizla/

Hun er godt nok dejlig
Men hvorfor har du stjålet min kat
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/angel_og_kat.JPG

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 25-10-05 19:14

> Hun er godt nok dejlig
> Men hvorfor har du stjålet min kat
> http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/angel_og_kat.JPG
>
> /Jens

Søskende måske? http://www.lemanszone.dk/basse/

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 19:27

> Søskende måske? http://www.lemanszone.dk/basse/
>
> Mvh
> Søren

Det kunne man næsten tro.
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/katten.JPG
Men min kat er fra '97 så søskende er de ikke, hvorfra min oprindeligt
stammer fra ved jeg ikke, jeg fik den 6mdr gammel gennem DBA

/Jens (som vist er lidt OT nu)

Fra : Winther

Dato : 26-10-05 11:50

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> her:
> http://www.lemanszone.dk/vizla/
>
> Jeg har valgt en tæve fordi den har en mere handy størrelse end 50 kg
> [...]
Hej Søren
Hvem er far og mor til hende?

Fra : Søren LH

Dato : 26-10-05 17:49

"Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Søren
> Hvem er far og mor til hende?

Far: ChaDe's Xaro
Mor: ChaDe's Unika (morfar: Tom van`t Leefdalhof)

hvis det siger dig noget.........

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 26-10-05 18:25

Søren LH skriblede bla:

http://chade.dk/Hanner_egne.htm

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 26-10-05 22:15

> Far: ChaDe's Xaro
> Mor: ChaDe's Unika (morfar: Tom van`t Leefdalhof)
>
> hvis det siger dig noget.........
>
> Mvh
> Søren

Jo da, den er bestemt ud af brugslinjer der skal bruges. Forvent en hund med
et stort aktivitetsbehov, forhåbentlig får du også en forholdsvis rolig
hund.

Vh. Winther

Fra : Søren LH

Dato : 27-10-05 16:47

> [...]
> med
> et stort aktivitetsbehov, forhåbentlig får du også en forholdsvis rolig

Hun skal skam også bruges, jeg håber da en dag at kunne gå til prøver og
konkurrencer med hende. Jeg valgte også opdrætteren ud fra at de skulle give
forholdsvis rolige, men driftige hunde.

Mvh
Søren

Fra : Allan

Dato : 30-10-05 12:06

> [...]
> konkurrencer med hende. Jeg valgte også opdrætteren ud fra at de skulle
> give forholdsvis rolige, men driftige hunde.

Hej,

Mht. hundens drift, så husk at der skelnes mellem to typer schæferhund. Grå
og højavl.
Højavl er den traditionelle sort/gule, mens den grå for det meste har en
mere mikset pels (nogle er helt sorte).
Generelt (dog med undtagelser) klarer højavlshunde sig bedst til
udstillinger, mens grå som regel klarer sig bedst til brugskonkurrencer. Det
skal dog siges om højavl, at den ikke bare bliver brugt til fremvisning, da
de skal have gennemført forskellige brugsprøver for at kunne deltage.
Man kan sige, at højavl er generelt den "rolige" schæfer, mens den grå er en
del mere driftig.

Mvh.

Allan

P.S.
Der er selvfølgelig også den hvide schæfer (også kaldet hvid hyrdehund), men
den er officielt ikke godkendt som en ægte schæferhund og kan derfor ikke
deltage til schæferkonkurrencer. Men ellers er det også en fin vovse

Fra : Søren LH

Dato : 30-10-05 19:36

"Allan" <allan@konoy.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke deltage til schæferkonkurrencer. Men ellers er det også en fin vovse

Der er tale om en grå schæfer af brugslinie. Men der findes altså også
sort/gule af brugslinie, der var faktisk et par stykker i samme kuld.

Jeg vil da forresten godt høre om de "undtagelser" du nævner

Mvh
Søren

Fra : Eifelvuf

Dato : 26-10-05 10:37

"Futte" skrev d. 25-10-05 17:20 dette indlæg :
> [...]
være
> "barsk" nok! Har hørt de skal opdrages "hårdt".

Hej !

Nope - Schäfere (hunde) skal i 99 % af alle tilfælde, IKKE opdrages
hårdt. Konsekvent, men aldrig hårdt. Bare til orientering. Heller ikke
politihunde.

M.v.h.

Eifel & Co.

Se mere på www.politihund.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren LH

Dato : 25-10-05 18:57

> Battlefield´s skriblede bla:
>
> Udsendelsen viste klart at der kun findes en rigtig hund, nemlig schæferen
> alt andet er kopivarer
> http://www.john.jp-web.dk/?show=oversigt&opskrift_id=31

Han ser da fint kraftig ud, han er vel også vokset lidt i vægt siden
sidst.............

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 19:38

Søren LH skriblede bla:

> Han ser da fint kraftig ud, han er vel også vokset lidt i vægt siden
> sidst.............

Ja da han har rundet de 50 efterhånden
Men er så også kun 74 cm i højden

11mdr gammel og han er efterhånden så dejlig rolig at det er en fornøjelse.
Sover gerne til kl 10.00 formiddag, og skal helst ligge i min baglomme,
hvilket til tider kan være lidt træls, men sådan er racen jo.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 19:50

> Ja da han har rundet de 50 efterhånden

10kg på 1 mnd er sgu godt klaret af Milo,
tror du ikke du skal til at sparer lidt på foderet

> 11mdr gammel og han er efterhånden så dejlig rolig at det er en
> fornøjelse.

Han er da blevet så laskefed at han ikke kan rører sig mere.

/Jens (hvis Angel lige har rundet de magiske 40kg med 300gr)

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 20:02

pwh skriblede bla:

> 10kg på 1 mnd er sgu godt klaret af Milo,
> tror du ikke du skal til at sparer lidt på foderet

Du er da ikke til at snyde
Skulle nok have skrevet at han NOK har rundet de 50 kg.
Har ikke vejet ham siden sidst men han er blevet utrolig fast de sidste
par
måneder så jeg gætter på de 50 kg

Kalder lige på sønnen han har lige været til træning og har større
overarme
end mig så kan han bære medens jeg aflæser vægten.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 20:11

> Du er da ikke til at snyde

Nemlig, det er det satans ved usenet, alt hvad man skriver bliver husket

> Skulle nok have skrevet at han NOK har rundet de 50 kg.
> Har ikke vejet ham siden sidst men han er blevet utrolig fast de
> sidste par
> måneder så jeg gætter på de 50 kg

Bladrer jeg 1 mnd tilbage, så vejede du ham selv til 40 kg,
så har han taget 10kg på har han et problem med vægten.
Smut du en tur forbi dyrelægen og få en ordentlig vejning,
når det kommer til stykket har hen ikke runder 35kg endnu

> Kalder lige på sønnen han har lige været til træning og har større
> overarme
> end mig så kan han bære medens jeg aflæser vægten.

Vi venter spændt, husk at aflæse Kilo og ikke Pund

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 20:10

pwh skriblede bla:
> tror du ikke du skal til at sparer lidt på foderet

Nej han vejer for lidt desværre.
Sønnens vægt 77 kg og med sprællende hund ca 122 kg så undskyld han er
stadig en splejs
Fandens også jeg sulter ham jo nok.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-10-05 20:42

> Nej han vejer for lidt desværre.
> Sønnens vægt 77 kg og med sprællende hund ca 122 kg så undskyld han er
> stadig en splejs

Så er jeg mere rolig, 5kg på en mnd er mere normalt,
Det voksede Tyson også sådan ca også indtil han blev 1 år.
Angel troede jeg var endt på 38kg, men de 2 sidste kontroller har vist 40kg,
dog uden hun er blevet højere. Det er nok hvalpefedtet der er ved at blive til muskler.
Muskler vejer jo som bekendt mere end fedt (ingen hentydning til Milo med det)

> Fandens også jeg sulter ham jo nok.

Så bliver han også mere glubsk

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 20:50

pwh skriblede bla:

> Så bliver han også mere glubsk

ha ha

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 25-10-05 20:05

> 10kg på 1 mnd er sgu godt klaret af Milo,
> tror du ikke du skal til at sparer lidt på foderet

Ja, for hvis han får de der 500 gram om dagen som hører til hans størrelse
må han siges at være virkelig god til at udnytte foderet - det kan ikke være
meget der skal samles op i hundeposer..........

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 20:32

Søren LH skriblede bla:

> Ja, for hvis han får de der 500 gram om dagen som hører til hans
> størrelse må han siges at være virkelig god til at udnytte foderet -
> det kan ikke være meget der skal samles op i hundeposer..........

På posen står der
40-50 kg = 570 770 gram
Har lige checket.
Han skider kun en gang om dagen og det er samme sted i haven så jeg bruger
skovl og ikke poser.
(kun en lille børneskovl)

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 25-10-05 20:07

> Søren LH skriblede bla:

> Ja da han har rundet de 50 efterhånden
> Men er så også kun 74 cm i højden
>
> 11mdr gammel og han er efterhånden så dejlig rolig at det er en
> fornøjelse.

Håber jeg også vil kunne sige det om Vizla engang. Der er fuld skrue fra
morgen til aften (næsten)

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 20:22

Søren LH skriblede bla:

> Håber jeg også vil kunne sige det om Vizla engang. Der er fuld skrue
> fra morgen til aften (næsten)

Sidder hun også helst i din baglomme hele tiden.
ps Milo får ca 800 gr pr dag
Henne Pet Food
1 pose med 15 kg ryger på 20 dage ca
Han skal da ikke sulte fars hund.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 25-10-05 21:10

> Søren LH skriblede bla:

> Sidder hun også helst i din baglomme hele tiden.

Ja, hun følger mig hvor jeg står og går . Ude i det fri er hun heller
aldrig længere væk en 10 - 20 m.

Desværre betyder det at jeg har svært ved at lære hende at være i
hundegården eller på et værelse. Selvom hun sagtens kan være alene hjemme
eller i bilen. Hvordan lærte du Milo det?

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 25-10-05 21:41

Søren LH skriblede bla:

> Desværre betyder det at jeg har svært ved at lære hende at være i
> hundegården eller på et værelse. Selvom hun sagtens kan være alene
> hjemme eller i bilen. Hvordan lærte du Milo det?

Indtil han var (jens hæng mig nu ikke op det) vistnok 7 mdr sov han alene i
vores fyrrum.
De første par dage med os i soveværelset derefter konsekvent i fyrrummet med
kun lidt surmuleri.
Fra den tid og til nu har han ingen begrænsninger.
Har hele huset om natten.
Sover på en madras i stuen og gider absolut ikke op før kl 10.00

Har vænnet ham til hundegård siden han var lille.
Går tit selv derud og lægger sig.
Har egentlig ikke gjort noget for at lære ham at være i hundegård.

Er vi væk et par timer er han i huset, og er vi nogen gange på arb begge på
en gang er han i hundegården.
Tror bare vi har været heldige og fået er rolig nem hund.

Han var jo også i hundegård indtil vi fik ham så han var nok vant til det

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 26-10-05 07:41

> Indtil han var (jens hæng mig nu ikke op det) vistnok 7 mdr sov han
> alene i vores fyrrum.

Hov hov, du har selv skrevet at han var 6mdr og 28 dage

> Han var jo også i hundegård indtil vi fik ham så han var nok vant til
> det

Varulve bør også værer i et bur

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-10-05 09:56

Søren LH skriblede bla:

> Håber jeg også vil kunne sige det om Vizla engang. Der er fuld skrue
> fra morgen til aften (næsten)

Sådan var Milo også en gang troede han var et Damp barn
Forsvandt efter han for et lille stykke tid siden var på internat medens
vi
var på ferie.
Ved ikke om det har noget med det at gøre eller han blot er blevet mere
"voksen"

Der er sket en mærkbar ændring i hans adfærd.
Sover meget mere end før
Fiser ikke til døren hele tiden og vil ud osv.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 26-10-05 17:48

> [...]
>
> Der er sket en mærkbar ændring i hans adfærd.
> Sover meget mere end før
> Fiser ikke til døren hele tiden og vil ud osv.

Så er der da håb - idag har hun nu været meget rolig, så det veksler også. I
øvrigt var hun også rolig de efterfølgende to dage, efter hun havde været i
pleje hos opdrætteren, men jeg har mest indtryk af at det var fordi hendes
energi var opbrugt af at være sammen med andre hunde i to fulde dage.

Fra : jopa

Dato : 26-10-05 17:56

Søren LH skriblede bla:

> [...]
> havde været i pleje hos opdrætteren, men jeg har mest indtryk af at
> det var fordi hendes energi var opbrugt af at være sammen med andre

Hvor gammel er hun efterhånden ?

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 26-10-05 18:22

> Søren LH skriblede bla:

> Hvor gammel er hun efterhånden ?

Kun 14 uger, så der er lang vej endnu

Fra : jopa

Dato : 26-10-05 18:32

Søren LH skriblede bla:

> Kun 14 uger, så der er lang vej endnu

Nå men så er det da bare at gøre hende glad for hundegården.
Start med et par timer.

Lad ind i mellem døren stå åben og lad hende apportere ting du kaster i
hundegården.

ps dejlige linier kan jeg se af hendes forældre

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 26-10-05 18:56

> [...]
> Start med et par timer.
>
> Lad ind i mellem døren stå åben og lad hende apportere ting du kaster i

Hun er glad nok for hundegården, og går selv derind hvis døren står åben,
men ikke glad for at blive ladt alene, når jeg er i nærheden. Så problemet
er et andet. Jeg tror nu det kommer med tiden, for nu kan hun efterhånden
nogenlunde godt være alene i haven.

> ps dejlige linier kan jeg se af hendes forældre

Burde være ok.

Jeg havde egentlig bestilt en hvalp fra kuldet før, men den viste sig en uge
før jeg skulle have den at have spiserørsforsnævring, så jeg måtte vente nok
engang :-/.

Hunde efter ham Tom (verdensmester 1999) siges at være noget selvstændige og
vilde, jeg er ved at tro det også er slået godt igennem her i denne
generation .

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 26-10-05 19:12

Søren LH skriblede bla:

> Hunde efter ham Tom (verdensmester 1999) siges at være noget
> selvstændige og vilde, jeg er ved at tro det også er slået godt
> igennem her i denne generation .

Nå hun skal nok falde til ro med tiden.
Har haft schæfere i 30 år og gerne flere af gangen.
Har ikke oplevet andet end rolige hunde.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 26-10-05 23:35

> Nå hun skal nok falde til ro med tiden.
> Har haft schæfere i 30 år og gerne flere af gangen.
> Har ikke oplevet andet end rolige hunde.

Med fare for at være OT og blive upupulær.
Synes i ikke selv jeres Shæfer opgraderingen er overdrevent.
Nu har jeg hørt på at en Shæfer er "åhh så yndig" til det ene og det andet
Men det jeg hører fra dem jeg lufter hund med er at mange undgår Shæfere
fordi de er for dominerende, og det er også min erfaring .

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 27-10-05 04:53

> [...]
> Men det jeg hører fra dem jeg lufter hund med er at mange undgår Shæfere
> fordi de er for dominerende, og det er også min erfaring .

Nu er har der været tradition for ret hårde metoder i schæferkredse, i hvert
fald tidligere, det har uden tvivl haft en uheldig indvirken på mange hunde.
Hvad angår mit eget lille pus, så er det rigtigt at andre hunde begynder at
se lidt trætte ud i ansigtet når hun har leget med dem i 5 minutter. Men det
er vel nok snarere hendes hvalpeadfærd, men det må tiden vise. Hun trænes i
hvert fald ikke med hårde metoder.

Personlig mener jeg at det med at lade hunde lege sammen er opreklameret,
det er mere et behov hos hundeejeren end hos hunden.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 27-10-05 07:28

> Nu er har der været tradition for ret hårde metoder i schæferkredse,
> i hvert fald tidligere, det har uden tvivl haft en uheldig indvirken
> på mange hunde.

Har været ??, jeg kan fortælle dig så meget som at jeg pt tit møder en
træner fra Rødovre brugshundeklub med en Schæferhan på 10mdr.
Den hund bliver skam opdraget efter alle kunstens regler med råben og
skrigen og kommanderen rundt med så det er en pinsel for mig at hører på.

> [...]
> leget med dem i 5 minutter. Men det er vel nok snarere hendes
> hvalpeadfærd, men det må tiden vise. Hun trænes i hvert fald ikke med

Mine egne observationer mht at andre hunde (bla mine egne) hurtigt bliver
trætte af at lege med Schæfere, er at det er fordi Schæfere absolut skal gø
hele tiden, og det virker ret belastende på mange andre hunde.
Det sammen med deres tit dominerende adfærd gør at de ikke er populære
blandt andre alm familiehunde, Schæfere leger bedst med Schæfere er min erfaring.

> Personlig mener jeg at det med at lade hunde lege sammen er
> opreklameret, det er mere et behov hos hundeejeren end hos hunden.

Det kan vi såmænd godt blive enige om når vi taler om voksne hunde,
Tyson på 3 år ser jeg meget meget sjældent lege med andre end Angel.
Angel på 1.5 år leger da stadig med andre hunde, ikke dem alle,
men med mange af dem.
Schæfere vil som regel også helst lege med deres ejer, det synes nogle så er yndigt,
det vil min Tyson som har meget Schæfersind da også helst.
Jeg synes det er belastende i længden med en hund der klistrer sig så meget op af en.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 27-10-05 17:25

> [...]
> Den hund bliver skam opdraget efter alle kunstens regler med råben og
> skrigen og kommanderen rundt med så det er en pinsel for mig at hører på.

Nu kan man jo ikke generalisere fra en træner i Rødovre brugshundeklub til
alle landets schæferhundeejere. I den kreds i Schæferhundeklubben jeg træner
har jeg ikke observeret råben og skrigen, og efter hvad jeg har hørt er det
heller ikke det normale mere i Schæferhundeklubben.

> [...]
> gø
> hele tiden, og det virker ret belastende på mange andre hunde.

Det her jeg så ikke observeret.

> Det sammen med deres tit dominerende adfærd gør at de ikke er populære
> blandt andre alm familiehunde, Schæfere leger bedst med Schæfere er min
> erfaring.

Som du selv nævner leger schæfere helst med deres ejer. Jeg har nu ikke set
den der dominerende adfærd være specielt udpræget hos schæfere, men jeg har
heller ikke færdes så meget i hundeskove og lignende.

> [...]
> det vil min Tyson som har meget Schæfersind da også helst.
> Jeg synes det er belastende i længden med en hund der klistrer sig så

Der er da heldigvis noget for enhver smag

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 27-10-05 05:28

pwh skriblede bla:

> Med fare for at være OT og blive upupulær.

Ja Milo er meget sur på dig nu

> [...]
> andet Men det jeg hører fra dem jeg lufter hund med er at mange
> undgår Shæfere fordi de er for dominerende, og det er også min

Tror du har lidt ret Milo leger godt nok ikke med så mange andre hunde, og
møder vi en skal han da lige "fortælle" den at det er den (Milo) der er
bossen.
Akceptere den anden det kan vi godt lege ellers giver det nogen på
frakken.
Men det skyldes lidt det faktum tror jeg at han sjældent kommer i kontakt
med andre hunde.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-10-05 07:37

> [...]
> (Milo) der er bossen.
> Akceptere den anden det kan vi godt lege ellers giver det nogen på

Precis, og har man som jeg et par hunde der ikke vil lade sig dominerer
så har man balladen, derfor undgår jeg også som så mange andre jeg kender
Schæfere jeg møder på min vej, der kommer sjældent noget posetivt ud af at
mine hunde mødes med dem.

> Men det skyldes lidt det faktum tror jeg at han sjældent kommer i
> kontakt med andre hunde.

Det er self vilkårne ved at bo på landet, så betyder det jo også mindre om
ens hund kan omgåes alle andre hunde. Men når man som jeg bor inde i byen
er man ret afhænig af at ens hunde er omgængelige, der mener jeg at en Schæfer
er et dårligt valg hvis man har det krav.
Så det var mere det jeg mente med mit sure opstød, en Schæfer er måske go fin
til mange ting, men er dårligt valg i mange andre sammenhænge, den har bestemt
sine svage sider i mine øjne, jeg skal aldrig selv have en.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 27-10-05 07:46

> [...]

Ja, mange schæferhanner er dominante i forhold til andre hunde, de er næsten
lige så slemme som rottweilere..
..
> [...]
> Schæfere jeg møder på min vej, der kommer sjældent noget posetivt ud af at

Skal schæferne lastes for at dine har dominansproblemer?

Fra : pwh

Dato : 27-10-05 12:36

> Ja, mange schæferhanner er dominante i forhold til andre hunde, de er
> næsten lige så slemme som rottweilere..

Jeps Rotter kan også værer slemme, det var en af grundene til at jeg
hellere ville have et miks af Rotte og Lab end en ren Rotte da jeg skulle
have hund nr 2
Men nu var det jo Schæferen vi talte om og ikke alle mulige andre racer,
så hvor du ville hen med den bemærkning må guderne vide.

> Skal schæferne lastes for at dine har dominansproblemer?

LOL
Kan man kalde det for dominansproblemer at de ikke vil lade
sig dominerer, det kalder jeg sgu da at stille tingene på hovedet
Mine er på ingen måde dominerende overfor andre hunde,
men de siger fra hvis andre prøver at dominerer dem.
Det er selfølgelig også for dårligt at de ikke bare smider sig ned
med blottet hals hvis andre hunde prøver at kanøfle dem.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 27-10-05 17:33

> [...]
> Schæfere jeg møder på min vej, der kommer sjældent noget posetivt ud af at

Hvordan er helt præcist sådan en dominant adfærd hos en schæfer?

> [...]
> Schæfer
> er et dårligt valg hvis man har det krav.

Når man bor i byen kommer man automatisk til at møde mange hunde, og hunden
lærer at omgås dem. Det kan være jeg ikke fik det sagt tydeligt nok, men det
jeg mente var, at hvis schæfere har en dårlig adfærd kan det skyldes ejernes
hårde metoder, det har jo ikke noget at gøre med hvilken race en person skal
vælge, når han skal vælge ny hund.

Fra : pwh

Dato : 27-10-05 18:44

> Hvordan er helt præcist sådan en dominant adfærd hos en schæfer?

Det varierer da selvfølgelig, den Schæferhan jeg pt har lidt probs med er
småagrassiv overfor Tyson med knurren og skubben, de røg da også i flæsket
på hinanden den anden dag da Tyson ikke godvilligt ville afleværer sin pind til den.

> [...]
> adfærd kan det skyldes ejernes hårde metoder, det har jo ikke noget
> at gøre med hvilken race en person skal vælge, når han skal vælge ny

Det har da bestemt alt at gører med hvilken race man skal vælge, ønsker man
sig en hund der gider at lege med alt og alle ville jeg ikke anbefale en Schæfer.
Du kan selvfølgelig godt ende op med en schæfer der vil det, men chanchen for
at du får en hund der hellere vil lege med dig er større.
Jeg ville da heller ikke anbefale en Rotte eller en Bullterrier hvis det var ønsket om
en legesyg hund man evnt havde.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 27-10-05 19:43

> Det har da bestemt alt at gører med hvilken race man skal vælge, ønsker
> man
> sig en hund der gider at lege med alt og alle ville jeg ikke anbefale en
> Schæfer.

Det vil jeg heller ikke, hvis det er kriteriet. Det er en førerfokuseret
hund som ikke interesserer sig meget for andre hunde.

Jeg troede rotter var enormt legesyge.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 27-10-05 20:55

> Det vil jeg heller ikke, hvis det er kriteriet. Det er en
> førerfokuseret hund som ikke interesserer sig meget for andre hunde.

Og det er der intet galt i, det er der jo mange der sætter pris på
Bare folk er på det rene med det inden de får sig en Schæfer så den
ikke bliver en skuffelse for dem, det har jeg da lært af Tysons Schæfersind,
at jeg ikke igen skal have en hund med Schæfer i sig da det ikke rigtigt
passer til mit temperament, Tyson holder jeg selvfølgelig meget af alligevel

> Jeg troede rotter var enormt legesyge.

Så mange Rottweilere møder vi heller ikke her i Rødovre,
men de par stykker der er kan ikke kaldes for specielt legesyge.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 28-10-05 09:59

Søren LH skriblede bla:

> [...]
> adfærd kan det skyldes ejernes hårde metoder, det har jo ikke noget
> at gøre med hvilken race en person skal vælge, når han skal vælge ny

Min er opdraget med lige dele kærlighed og fast hånd
Når han tilfældigvis møder en anden hanhund skal den lige have at vide hvem
der bestemmer og akcepterer den anden at Milo lægger hovedet på dens ryg kan
de lege

Jo jeg tror Schæfer hanhunde er meget dominante hvilket vel også er i orden
da det jo er kongen over alle hunde.
Alt andet er jo blot genmanipulerede kopister med hvert deres ejendommelige
udseende. )

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 28-10-05 10:42

jopa wrote:
> Jo jeg tror Schæfer hanhunde er meget dominante hvilket vel også er i
> orden da det jo er kongen over alle hunde.
> Alt andet er jo blot genmanipulerede kopister med hvert deres
> ejendommelige udseende. )

Pas du på jeg ikke kommer og genmanipulerede Milo lidt

/Jens (med 2 ejendommelige hunde)

Fra : jopa

Dato : 28-10-05 09:53

bla:

> Det er self vilkårne ved at bo på landet, så betyder det jo også
> mindre om ens hund kan omgåes alle andre hunde. Men når man som jeg
> bor inde i byen

Jo men det kan være noget af en oplevelse feks. at skulle med fanø
overfarten og den så lige skal hilse på alle der har hund med.
De kan jo godt lige få en røvfuld siger Milo da det jo er hans færge.

> er man ret afhænig af at ens hunde er omgængelige, der mener jeg at
> en Schæfer er et dårligt valg hvis man har det krav.

Åe tror såmænd at en godt socialiseret schæfer kan være lige så omgængelig
som andre hunde

Pjat med dig Jens og dine sure opstød.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 28-10-05 10:44

> Jo men det kan være noget af en oplevelse feks. at skulle med fanø
> overfarten og den så lige skal hilse på alle der har hund med.
> De kan jo godt lige få en røvfuld siger Milo da det jo er hans færge.

De andre hunde har da også bare og respekterer at det er Milo's færge

> Åe tror såmænd at en godt socialiseret schæfer kan være lige så
> omgængelig som andre hunde

Det skal jeg så lade værer usagt, men sætter man sig det som mål
er det da meget muligt at du her ret.

*LOL*

/Jens

Fra : jopa

Dato : 28-10-05 12:32

pwh skriblede bla:

> Det skal jeg så lade værer usagt, men sætter man sig det som mål
> er det da meget muligt at du her ret.

Skal være den første til at erkende at min ikke er det, men det er
rimeligt
bevist da han agerer familiens vagthund, og gerne må være skarp

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Eifelvuf

Dato : 26-10-05 10:47

"Futte" skrev d. 25-10-05 12:19 dette indlæg :

Lene - kig evt. på www.politihund.dk - og
www.danskpolitihundeforening.dk - og se evt. også under
Danmarksmesterskaberne på www.danskpolitihundeforening.dk.
Der kan du se, at det faktisk er de civile medlemmer af Dansk
Politihundeforening, der hvert år bliver Danmarksmestre i de enkelte
klasser ! - så de civile er faktisk ret dygtige ! Sjovt nok

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/