kattes næringsbehov?
Fra : myggen

Dato : 24-10-05 21:33

Hejsa NG...

Jeg har tidligere spurgt efter om nogen havde oplysninger om kattens
anbefalede næringsbehov. Altså ligesom der er en anbefalet mængde af
protein, kulhydrat etc. for mennesker, er der så noget tilsvarende for
katte?

Meningen er nemlig, at jeg vil sammenholde den med varedeklarationen på
vores kattemad, så hvem det nu end var, der gav mit linket sidst, må meget
gerne melde sig igen.. eller hvis andre ligger inde med en viden om det.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-10-05 23:26

In article <435d44f1$0$8841$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, myggen
<trine@pixiemachine.com> wrote:

> [...]
> anbefalede næringsbehov. Altså ligesom der er en anbefalet mængde af
> protein, kulhydrat etc. for mennesker, er der så noget tilsvarende for

Ja, der er jo Mark Morris' anbefalinger. Kig nederst på siden her:
http://www.dmm.dk/ernaering.php
Der er også en udregningsmetode, så man kan sammenligne de forskellige
slags foders næringsindhold, uanset væskeindholdet.

--
Knus fra Ann R

Fra : myggen

Dato : 25-10-05 09:46

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er også en udregningsmetode, så man kan sammenligne de forskellige
> slags foders næringsindhold, uanset væskeindholdet.

dte var lige netop den jeg ledte efter! Tusind tak!