Hvad hedder bogmærker i Opera
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-10-05 22:15

Hvad hedder bogmærker i den danske udgave af Opera?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-05 22:19

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

>Hvad hedder bogmærker i den danske udgave af Opera?

"Bogmærker"

--
What is life, except excuse for death,

-== http://my.opera.com/community/blog/show.dml/47460 ==-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-10-05 22:20

Den 23-10-05 23.18 skrev Christian Bohr-Halling følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

> "Bogmærker"

Tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-10-05 22:19

Kim Ludvigsen skrev:

>Hvad hedder bogmærker i den danske udgave af Opera?

Det hedder bogmærker.

a propos din hjemmeside er browserbestemt, du skriver "Tilføj denne side
som bogmærke ved at trykke på tasterne CTRL og D." i Opera er det CTRL og

Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-05 22:26

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> posting:

>a propos din hjemmeside er browserbestemt, du skriver "Tilføj denne side
>som bogmærke ved at trykke på tasterne CTRL og D." i Opera er det CTRL og

Men det er de tilsyneladende ved at lave om på til O9. I O9-TP1 er
det også Ctrl+D, hvilket irriterer mig lidt, for det var før "sæt
ind og gå til" (dvs. en Ctrl+V samt en "gå til"). Den er så i stedet
blevet til Ctrl+D+skift, som er ret svær at ramme.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-05 22:29

Christian Bohr-Halling <nospam@kabelmail.dk> posting:

> [...]
>ind og gå til" (dvs. en Ctrl+V samt en "gå til"). Den er så i stedet

>blevet til Ctrl+D+skift, som er ret svær at ramme.

Ctrl+V+skift

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-05 22:36

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> posting:

>Kim Ludvigsen skrev:
--klip--
>a propos din hjemmeside er browserbestemt, du skriver "Tilføj denne side

Desuden kunne
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox.html godt lige
bruge en opdatering mht.
"...anbefaler Firefox frem for Opera. Dels fordi Firefox er gratis,
mens Opera enten koster penge eller præsenterer dig for reklamer."

De sidste to grunde til at anbefale ff -- dvs. ff mindre nørdet +
udvidelse er per def. godt til netop ikke-nørdede brugere, jf.
news:ff18k19jrmh2t5m2d5mn4r90vn9hqatr44@dtext.news.tele.dk -- vil
jeg nu også stille spørgsmålstegn ved

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-10-05 01:41

Den 23-10-05 23.36 skrev Christian Bohr-Halling følgende:

> [...]
> "...anbefaler Firefox frem for Opera. Dels fordi Firefox er gratis,
> mens Opera enten koster penge eller præsenterer dig for reklamer."

Er rettet.

> De sidste to grunde til at anbefale ff -- dvs. ff mindre nørdet +
> udvidelse er per def. godt til netop ikke-nørdede brugere, jf.
> [...]

Jeg synes, det er absolut positivt, at man har et produkt, der henvender
sig til såvel uøvede som øvede brugere. De uøvede får en let og
overskuelig browser med de funktioner, de har brug for. De øvede kan
udvide med de funktioner, de nu engang har brug for.

I dit gamle indlæg argumenterer du for, at det er en fordel, at Opera
ikke er modulopbygget. Lad mig blot påpege, at det var netop den
manglende modulopbygning i Netscape, der gjorde at browseren døde.
Microsoft havde vundet browserkrigen, også selvom man ikke havde brugt
beskidte kneb - nu gik det blot lidt hurtigere.

Mozilla.org har lært af den gamle fejl, og i dag er det Firefox, der
excellerer i modulopbygning (ikke kun med hensyn til udvidelserne).

Nå, men det var ikke for at starte en ny tråd med browserkrig, så jeg
stopper igen her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-10-05 01:58

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

>Mozilla.org har lært af den gamle fejl, og i dag er det Firefox, der
>excellerer i modulopbygning (ikke kun med hensyn til udvidelserne).

Hvad tænker du på med moduler som i ikke-udvidelsersmoduler?

Opera har da tilsyneladende været modulær nok til at blive langt i
mobiltelefoner, kører på en form for proxy-server (Opera Mini),
komme i Adobes softwaer og blive lagt i tv-bokse.

Så vidt jeg husker er kernen i alle disse ting den samme kode,
grundlæggende.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-10-05 02:21

Den 24-10-05 02.58 skrev Christian Bohr-Halling følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

> Hvad tænker du på med moduler som i ikke-udvidelsersmoduler?

At man kan gå ind og ændre stort set alt i browseren, og fx lave sin
egen firmaversion eller bruge html-fortolkeren i andre programmer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-10-05 01:18

Den 23-10-05 23.18 skrev Ivan V. Klattrup følgende:

> a propos din hjemmeside er browserbestemt, du skriver "Tilføj denne side
> som bogmærke ved at trykke på tasterne CTRL og D." i Opera er det CTRL
> og T

Øv, det vidste jeg ikke. Og der er for mange sider og for få
Opera-brugere (1%) til at jeg laver det om sådan lige med det samme.
IE-brugere får forøvrigt et link, de bare skal klikke på - det havde
været rart, om det også havde virket i Firefox og Opera.

Fra : Carl Drud

Dato : 23-10-05 22:24

Ivan V. Klattrup wrote:

> a propos din hjemmeside er browserbestemt, du skriver "Tilføj denne side
> som bogmærke ved at trykke på tasterne CTRL og D." i Opera er det CTRL og

Bliver ændret i næste version.

http://operawatch.blogspot.com/2005/10/unifying-browser-terminology.html

Carl