Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Zoom 100% i Opera (keyboard)
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-10-05 19:01

Ifølge menuen i Opera 8.5 skulle der været et keyboard shortcut til Zoom
100% som er stjernen (*)

Den virker dog ikke hos mig. Jeg har prøvet at gætte, hvad det så kunne
være, hvis det er fordi der ikke er taget hensyn til dansk
tastaturlayout. Det er dog ikke lykkedes.

Er der andre der kender et shortcut?

Jeg elsker at zoome ind og ud med Opera, og det vil være rart at kunne
komme tilbage med et enkelt tastetryk

Mikkel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-05 20:13

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> posting:

---klip: zoom = *, virker dog ikke---
>Den virker dog ikke hos mig. Jeg har prøvet at gætte, hvad det så kunne
>være, hvis det er fordi der ikke er taget hensyn til dansk

Der er ikke ændret i genvejene.

>Er der andre der kender et shortcut?

F1 eller direkte
http://help.opera.com/Windows/8.50/da/keyboard.html#key-zoom

Du kan også anvende "6".

Ikke at jeg tror, der skulle være noget at komme efter, men du kan
for sjov prøve følgende for at se, om * skulle være ændret til en
anden funktionsbinding:

Funktioner -> Indstillinger -> Genveje:
Se under "opsætning af tastatur". Klik på den, der er grå (per
standard er der kun én at vælge imellem). Klik så på "rediger". Ny
dialog kommer frem. Øverst i "kvikfind" skriver du "*". Der burde ud
for "*" denne stå "Zoom, 100".

--
What is life, except excuse for death,

-== http://my.opera.com/community/blog/show.dml/47460 ==-

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-05 20:16

Christian Bohr-Halling <nospam@kabelmail.dk> posting:

>Funktioner -> Indstillinger -> Genveje:

Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Genveje:

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-10-05 20:36

Tillægsspørgsmål:

Er der et sted, jeg kan se, hvilket zoomniveau (%) jeg befinder mig på?

Mikkel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-05 20:48

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> posting:

>Er der et sted, jeg kan se, hvilket zoomniveau (%) jeg befinder mig på?

Ja, men det er gemt i en bjælke for sig selv. På bjælken med
adressefeltet klikker du på øjet, hvorefter du kan se det i den nye
bjælke.

Hvis du vil have det fremme hele tiden på fx bjælken med
adressefeltet gør du sådan:
Funktioner -> Udseende -> Knapper -> Browservising:
Træk det felt med øjet og 100% stående op på fx bjælken med
adressefeltet.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-10-05 21:08

Christian Bohr-Halling wrote:

> [...]
> Funktioner -> Udseende -> Knapper -> Browservising:
> Træk det felt med øjet og 100% stående op på fx bjælken med

Super. Jeg mente nok , at jeg tidligere havde haft den visning slået
til, men jeg blev åbenbart træt af værktøjslinien med brillerne.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-05 21:18

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> posting:

>Super. Jeg mente nok , at jeg tidligere havde haft den visning slået
>til, men jeg blev åbenbart træt af værktøjslinien med brillerne.

Ja, du kan hurtigt få mange bjælker i Opera. Et lille tip til
hurtigt at slå den personlige bjælke til. Har du sider, du ofte
besøger, så kan det være rart at have den liggende der. Problemet er
blot, for mig, at jeg ikke gider have bjælken vist hele tiden og det
er kluntet at slå den fra og til fra menuen.

Løsning: tilføj en knap på adressebjælken, fx, hvor du slår den fra
og til:
http://nontroppo.org/wiki/CustomButtons
Søg efter knappen "Personal bar Top" og klik på den. Svar ja. Nu
kan du trække den, hvor du vil have den.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-05 22:09

Christian Bohr-Halling <nospam@kabelmail.dk> posting:

>Ja, men det er gemt i en bjælke for sig selv. På bjælken med
>adressefeltet klikker du på øjet, hvorefter du kan se det i den nye
>bjælke.

Hov... sådan ser en standard-Opera jo ikke ud, har ikke en
øje-knap... det er briller.
Jeg må lige huske at skifte min dekoration
(http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/ooe.png) om, når jeg skal
forklare Opera-ting til andre

Fra : Lars Klintholm

Dato : 23-10-05 20:58

Den 23 okt 2005 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer i
dk.edb.internet.software.browser:

> Er der et sted, jeg kan se, hvilket zoomniveau (%) jeg befinder
> mig på?

Klik på brillerne helt til højre på værktøslinien, så kommer der en
værktøjslinie mere........med bl.a. zoom%
Lars Klintholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-05 21:17

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Er der et sted, jeg kan se, hvilket zoomniveau (%) jeg befinder mig på?

Det har du åbenbart fjernet fra værktøjsbjælken.

Højreklik på den, vælg Tilpas - Knapper - Browservisning. Så kan
du trække procentboksen op på bjælken.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-05 20:13

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Ifølge menuen i Opera 8.5 skulle der været et keyboard shortcut til Zoom
> 100% som er stjernen (*)

Stjernen virker fint her, (den ved det nummeriske tastatur) Har Opera 8.5
engelsk

> Den virker dog ikke hos mig. Jeg har prøvet at gætte, hvad det så kunne
> være, hvis det er fordi der ikke er taget hensyn til dansk tastaturlayout.
> Det er dog ikke lykkedes.

Sikker på du ikke har et andet program kørende som benytter samme shortcut?

> Er der andre der kender et shortcut?
>
> Jeg elsker at zoome ind og ud med Opera, og det vil være rart at kunne
> komme tilbage med et enkelt tastetryk

Jeps er en god funktion

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Lars Klintholm

Dato : 23-10-05 20:14

Den 23 okt 2005 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer i
dk.edb.internet.software.browser:

> Ifølge menuen i Opera 8.5 skulle der været et keyboard shortcut til
> Zoom 100% som er stjernen (*)

Virker fint her. Det skal være stjernen på det numeriske tastatur? Er
det den du bruger?
Lars Klintholm

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-10-05 20:20

Lars Klintholm wrote:
> Den 23 okt 2005 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer i
> dk.edb.internet.software.browser:

> Virker fint her. Det skal være stjernen på det numeriske tastatur? Er
> det den du bruger?

Åååååååååååååååååååååååh...

Tak til alle for svar.

(Det var da ikke nemt at vide - var det?)

Mikkel