Black & White 2 (hjælp)
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 23-10-05 15:40

Jeg er kommet til den tredje ø, hvor jeg skal overtage alle nordiske byer.
Jeg har så valget mellem at være ond og bruge min hær eller at "imponere"
byerne.
Jeg vil gerne holde mig på den "lyse side", men jeg kan ikke finde ud af
hvordan jeg skal imponere byerne, når de ligger langt væk fra min
"indflydelsesgrænse".
Jeg har prøvet at binde mit dyr fast til en af byerne, men synes ikke den
giver nogen effekt.

Fra : René Lønstrup

Dato : 23-10-05 17:55

Sren Kjeldsen wrote:
> [...]
> "indflydelsesgrænse".
> Jeg har prøvet at binde mit dyr fast til en af byerne, men synes ikke

Hold hånden over byernes hovedbygning, og du kan se hvor mange
"impressiveness" point du skal opnå for at lokke den pågældende bys
befolkning til at slutte sig til dig. Jo større og mere varieret din
egen by er, jo flere impressiveness point får du, så det gælder om at
bygge og udvide som en gal

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 23-10-05 17:56

> [...]
> by er, jo flere impressiveness point får du, så det gælder om at bygge og

Nåh for satan... Dyret kan ikke hjælpe til?

Fra : René Lønstrup

Dato : 23-10-05 18:13

Sren Kjeldsen wrote:
> Nåh for satan... Dyret kan ikke hjælpe til?

Ikke hvad jeg lige har bemærket.. Måske hvis du træner det godt op (så
det bliver imponerende), men det ved jeg faktisk ikke...

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 23-10-05 20:20

Når jeg har imponeret dem, flytter de jo bare væk fra deres by?

Fra : René Lønstrup

Dato : 23-10-05 21:05

Sren Kjeldsen wrote:
> Når jeg har imponeret dem, flytter de jo bare væk fra deres by?

Jep. De rykker teltpælene op, kommer vandrende hen til din by og stiller
sig op ved bygrænsen, hvor de står og venter på at du enten lukker dem
ind (trækker deres flag inden for din indflydelsesgrænsen, hvilket er
godt), eller smider dem for døren (sætter deres flag udenfor din
indflydelse = ondt).
Hvis du gerne vil overtage byen (og få den med i din indflydelseszone),
bliver du nødt til at foretage en "hostile takeover", - altså sende
soldater over for at "capture" byen. Det er jo en ond gerning, men hvis
du gør det efter beboerne har forladt byen, _mener_ jeg at det ikke
regnes for nær så ond en gerning som hvis der bor folk i byen..
Jeg har ihvertfald kunnet overtage byerne efter folk er flyttet ud, uden
at det er gået ud over min alignment i nogen særlig grad..