Sådan åbner man DRs netradio direkt
Fra : Michael Zedeler

Dato : 21-10-05 22:23

Jeg har gravet det JavaScript ud, som gør ovenstående, så her er en
opskrift:

1. Vælg "Bogmærker" -> Arrangér bogmærker.
2. Opret et nyt bogmærke.
3. I feltet "sted", sæt dette her ind:

javascript:window.open("http://netradio.dr.dk/content.asp?station=3&",
"netradio", "width=652, height=288, left=100, top=100, directories=no,
location=no, menubar=no, resizable=no, scrollbars=no, status=no,
toolbar=no").focus();

Det er alt. Ovenstående åbner P3. Ved at ændre værdien for station
(tretallet ovenfor), kan man få den til at åbne andre kanaler.

Ovenstående springer nogle dynamiske beregninger over, så med tiden vil
det sikkert holde op med at virke som ønsket.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Ole Helms

Dato : 21-10-05 22:52

Jeg er efterhånden blevet glad for DR's desktop radio
http://www.dr.dk/desktop/

Hvis brugerfladen er i vejen kan den parkeres i systembakken.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Michael Zedeler

Dato : 21-10-05 23:09

Ole Helms wrote:
> Jeg er efterhånden blevet glad for DR's desktop radio
> http://www.dr.dk/desktop/
>
> Hvis brugerfladen er i vejen kan den parkeres i systembakken.

Jeg har ikke Windows overalt...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 22-10-05 11:34

On Fri, 21 Oct 2005 23:22:41 +0200, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er alt. Ovenstående åbner P3. Ved at ændre værdien for station
>(tretallet ovenfor), kan man få den til at åbne andre kanaler.

Et lidt nemmere alternativ er at åbne netradioen i MS Explorer, gemme
linket og importere det til Firefox.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 22-10-05 12:18

jubija@yahoo.dk wrote:

> Et lidt nemmere alternativ er at åbne netradioen i MS Explorer, gemme
> linket og importere det til Firefox.

Så får du ikek Javascript-tingene med, der sikrer at vinduet har den
rigtige størrelse. Det samme kan iøvrigt gøres uden brug af Explorer.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-10-05 02:09

On Sat, 22 Oct 2005 13:18:05 +0200, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

>Så får du ikek Javascript-tingene med, der sikrer at vinduet har den
>rigtige størrelse. Det samme kan iøvrigt gøres uden brug af Explorer.

ved ikke hvad den rigtige størrelse er - det er den samme i både
Firefox og Explorer.