Last modified date fra fil upload
Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-10-05 14:53

Hejsa,

Jeg har et script hvor jeg uploader en fil.
Jeg vil gerne vide hvad last modified date er på filen, som ligger på lokal
computeren.
For når jeg prøver med:
$file = $_POST['userfile']['tmp_name'];
echo "last modified: " . date ("F d Y H:i:s.", filemtime($file));
Er det jo datoen for hvornår filen er blevet uploadet jeg får.

Jeg vil nemlig gerne have at når jeg uploader billeder til serveren, at jeg
kan notere deres "originale" modified date i min database.

Nogen der ved hvordan dette kan gøres?
Det virker til måske at skulle være noget clientside halløj - men jeg har
ikke kunnet finde noget i javascript.

På forhånd tak
/Morten

Fra : Martin

Dato : 22-10-05 03:54

Morten Davidsen wrote:
> echo "last modified: " . date ("F d Y H:i:s.", filemtime($file));

Prøv med <http://dk.php.net/manual/en/function.filectime.php> den har
jeg brugt engang imellem :)

--

Venlig hilsen
Martin

Fra : Morten Davidsen

Dato : 22-10-05 06:57

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv med <http://dk.php.net/manual/en/function.filectime.php> den har jeg
> brugt engang imellem :)
Hjælper desværre ikke.
$filename = $_FILES['userfile']['tmp_name'];
echo "$filename was last changed: " . date("F d Y H:i:s.",
filectime($filename));

Giver: "/tmp/phpi5ovIW was last changed: October 22 2005 07:56:06"

/MD