ikke sneglehuse i selskabsakvarie - hvorfo~
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 20-10-05 15:38

jf. http://www.akvarieforretningen.dk/shop/Sneglehuse.html kan det ikke
anbefales at bruge sneglehuse som dekoration i selskabsakvarier...

hvorfor ikke det?

--
Mvh Brian Tingholm

Fra : J. Jørgensen

Dato : 22-10-05 21:39

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse
> jf. http://www.akvarieforretningen.dk/shop/Sneglehuse.html kan det ikke
> anbefales at bruge sneglehuse som dekoration i selskabsakvarier...

> [...]
Hej Brian
Det skyldes for mange negative erfaringer med ting og sager, som kan ligge i
huset og gå i forrådnelse m.m.
Nogle fisk kan finde på at svømme ind og kan ikke komme ud igen.
Hvis du vil have sneglehuse som dekoration, kan du eventuelt udfylde dem med
f.eks. silikone.

Hilsen
Jørgen

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 23-10-05 13:20

Hej :)

Den grund jeg har hørt oftest er at selskabsfisk typisk trives i vand under
7 PH og i ikke særligt mineralholdigtvand. Sneglehuse er lavet af kalk som
afgives med tiden. Dette kan medføre at hårdheden og PH'en sættes op,
Den anden grund jeg har hørt er væsentlig simplere. Det ser ikke pænt ud og
hører sig ikke hjemme i et selskabsakvarie :)

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr
www.mbuna.dk

Fra : Brian Tingholm [7900~