Opera 9 - smugkig
Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-10-05 15:51

Win - http://snapshot.opera.com/windows/w90p1.html
Mac - http://snapshot.opera.com/mac/m90p1.html
(men den kan tilsyneladende ikke hentes derfra endnu)

- Added opera:config for managing preferences. -- leger vist FF
- Added internal source viewer. -- leger vist FF igen.
- 'Find' feature now highlights all matches when searching for text
on the page. -- YES
- Implemented tab locking. -- YES, om end Opera jo kan genåbne
lukkede sider, så er det dog stadig irriterende, når man får lukket
en forkert af uheld.

--
What is life, except excuse for death,

-== http://my.opera.com/community/customize/wallpapers/ ==-

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-10-05 16:28

Christian Bohr-Halling <nospam@kabelmail.dk> posting:

>Win - http://snapshot.opera.com/windows/w90p1.html
--klip--

http://snapshot.opera.com/windows/o90p1_8031.exe

>- Added opera:config for managing preferences. -- leger vist FF
>- Added internal source viewer. -- leger vist FF igen.

Ja, leger helt klart FF, hm,
http://my.opera.com/Rijk/blog/show.dml/46881

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 21-10-05 12:13

Christian Bohr-Halling wrote:
> Win - http://snapshot.opera.com/windows/w90p1.html

Har lige testet den, og det første jeg faldt over er at de har ændre
shortcuts, så CTRL+t er nye tab og CTRL+n er nyt vindue.
Det er godt så minder det mere om firefox.

En af de nye ting som jeg har ventet på længe er designMode, som gør det
muligt at lave en WYSIWYG online editor som virker i både IE, Firefox,
Safari og ikke mindst Opera.

Men jeg kan ikke forstå at de endnu ikke har valgt at implimentere CSS
opacity.

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 21-10-05 17:29

Martin Hintzmann <no@spam.invalid> posting:

>shortcuts, så CTRL+t er nye tab og CTRL+n er nyt vindue.
>Det er godt så minder det mere om firefox.

Om det er godt kommer an på, hvem du spørger. Jeg finder det noget
irriterende. Godt for dem, der kommer fra ff, ja. Irriterende for os
gamle. Heldigvis kan genvejsbindingerne laves om ret let i Opera,
hvis man måtte ønske det.

--
What is life, except excuse for death,

-== http://my.opera.com/community/blog/show.dml/47460 ==-

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 22-10-05 10:53

> [...]
> irriterende. Godt for dem, der kommer fra ff, ja. Irriterende for os
> gamle. Heldigvis kan genvejsbindingerne laves om ret let i Opera,

Det er selvfølgelig heldigt for de "gamle" at de så blot kan ændre det
tilbage.

Men mon ikke Opera bevidst har ændret genvejstasterne.

Hvis man er IE-bruger der skal afprøve både Opera og Firefox som noget
nyt, så er det rigtigt godt at de mest brugte taster er ens.

Men selvfølgelig så afhænger det meget af hvem man spørger.

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 22-10-05 17:04

Jo, news:ordfl1h2g4gfvhh7i8p562jp9jcfrhjbiv@dtext.news.tele.dk med
ref. til http://my.opera.com/Rijk/blog/show.dml/46881

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 16:26

Christian Bohr-Halling wrote:
> Win - http://snapshot.opera.com/windows/w90p1.html
> Mac - http://snapshot.opera.com/mac/m90p1.html

Den ser rigtig interesant ud - set fra en "udviklers" synspunkt. XSLT og
XPATH bliver endelig understøttet, og CSS(3)-understøttelsen bliver
mindsanten også bedre. Det bliver spændende når den kommer.

Men hvor er udgaven til Linux henne? Den kommer vel forhåbentlig også.

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 22-10-05 17:04

Ulrik Skovenborg <"skovenborg [hos] gmail dot com"> posting:

http://snapshot.opera.com/unix/u90p1.html