alternativ til Linksys BEFW11S4
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 20-10-05 15:04

Hejsa,

Jeg har på fornemmelsen, at min router (Linksys BEFW11S4) er den dummeste og
mest elendige router i den halve verden.

Hvilke alternativer findes der? Behøver ikke være med indbygget switch - jeg
kan købe en og sætte ved siden af, men jeg skal dælme kunne gå trådløst på
nettet med min bærmare.

ras

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 20-10-05 17:10

rasmus.carlsen wrote:
> [...]
> kan købe en og sætte ved siden af, men jeg skal dælme kunne gå trådløst på

Den router har jeg også en af liggende....og jeg kan kun bekræfte at det
muligvis er det ringeste device jeg nogensinde har ejet

Køb en Asus WL-500G Deluxe eller en Linksys WRT54GS

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 20-10-05 18:08

"Kasper S Nielsen" <ksn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Den router har jeg også en af liggende....og jeg kan kun bekræfte at det
> muligvis er det ringeste device jeg nogensinde har ejet

- så er du altså ikke interesseret i at købe min? Du kan få den for 500
kroner ...

> Køb en Asus WL-500G Deluxe eller en Linksys WRT54GS

- ok, dem kigger jeg på. Men hvorfor er Linksys WRT54GS bedre end det
skrammel, jeg har i forvejen?

ras

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 20-10-05 20:08

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - så er du altså ikke interesseret i at købe min? Du kan få den for 500
> kroner ...

> - ok, dem kigger jeg på. Men hvorfor er Linksys WRT54GS bedre end det
> skrammel, jeg har i forvejen?

På papiret er den, det eksemplar jeg har købt til Svigerfar har dog store
problemer og skal slukkes rimeligt tit for at virke Det er s å med den
originale firmware.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 20-10-05 21:31

"Steen Holm Pedersen" <stonie@remove_this_nospam.dk> skrev i en meddelelse

> På papiret er den, det eksemplar jeg har købt til Svigerfar har dog store
> problemer og skal slukkes rimeligt tit for at virke Det er s å med den
> originale firmware.

- just som min ... dog med ny firmware.

ras

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 21-10-05 05:27

> - ok, dem kigger jeg på. Men hvorfor er Linksys WRT54GS bedre end det
> skrammel, jeg har i forvejen?

Det er HELT anden hardware end det skrammel du har.

Derudover ville jeg så snart den kom ind af døren smide dd-wrt eller
OpenWRT firmwares på den.

dd-wrt er nok lettest tilgængig hvis du ikke kender så meget til linux
(www.dd-wrt.com)

OpenWRT ligger på www.openwrt.org.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 21-10-05 10:14

Kasper S Nielsen wrote:

> dd-wrt er nok lettest tilgængig hvis du ikke kender så meget til linux
> (www.dd-wrt.com)

Endnu lettere er nok:
http://www.hyperwrt.org/

> OpenWRT ligger på www.openwrt.org.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 21-10-05 17:42

"Kasper S Nielsen" <ksn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er HELT anden hardware end det skrammel du har.

- så det er altså hardwaren og ikke firmwaren, der er problemet ...?

> Derudover ville jeg så snart den kom ind af døren smide dd-wrt eller
> OpenWRT firmwares på den.
>
> dd-wrt er nok lettest tilgængig hvis du ikke kender så meget til linux
> (www.dd-wrt.com)

- jeg er helt blank ... hvad er det? Kan man gøre det samme på min
skrammel-router?

ras

Fra : MRN

Dato : 25-10-05 09:52

> Hvilke alternativer findes der? Behøver ikke være med indbygget switch -
> jeg kan købe en og sætte ved siden af, men jeg skal dælme kunne gå
> trådløst på nettet med min bærmare.

Jeg kan helt klart anbefale D-Link 624+. En god og billig trådløs router,
med indbygget switch. Min har kørt uafbrudt i snart et år nu. Og også kanon
nem opsætning!

Mvh
MRN