Kan I huske ...
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 20-10-05 11:58

.... den episode fra i sommers, hvor en hund døde af hede i en bil i Nykøbing
F ? Sagen har netop været for retten, og det er skuffende at se, at han fik
rabat på dommen ....

http://www.sj-nyheder.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051019/SIDSTE_NYT/51019005

Jeg undrer mig stadig over, hvordan folk bare kunne stå og se til - og så
klage over at politiet var længe om at komme ?? I stedet for at smadre en
rude, så de kunne redde hunden !?

Hilsen Pia

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
STOP KATTEFABRIKKERNE - http://www.kattehandel.dk

Fra : Gert

Dato : 20-10-05 12:38

On Thu, 20 Oct 2005 12:58:01 +0200, "Pia Lihme Petersen"
<PiaFJERN@lihme.com> wrote:

>Jeg undrer mig stadig over, hvordan folk bare kunne stå og se til - og så
>klage over at politiet var længe om at komme ?? I stedet for at smadre en
>rude, så de kunne redde hunden !?

Det er formentlig risikoen for en bøde for hærværk der afholder folk..

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-10-05 17:42

"Gert" <Gert@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er formentlig risikoen for en bøde for hærværk der afholder folk..

Eller at få en hund i struben .. Kan godt være den lider men hvem siger den
ved du vil hjælpe
Nu ved jeg ikek lige hvad hund der er tale om men der er da visse racer som
jeg ikke bare ville gøre det ved
Hvorimod andre ville jeg end ike tænke et sekund på det

Tøsen

Fra : Mus

Dato : 21-10-05 08:52

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

som
> jeg ikke bare ville gøre det ved
> Hvorimod andre ville jeg end ike tænke et sekund på det

Tænker du på dem der er trænet som vagthunde. Det er der jo mange hunderacer
der kan være.

Så vidt jeg husker var omtalte hund ikke i stand til ret meget. Det er jo en
hund der er ved at dø af tørst - og ja gjorde det. Ja jeg ville nu hjælpe
den stakkels hund, uanset race og så må bøde være bøde. Sætter trods alt liv
højere end penge.

LN

Fra : Futte

Dato : 20-10-05 12:43

Ja, jeg har lige læst det i vores lokale avis. Hvor er det sørgeligt at der
endnu engang bliver taget mere hensyn til ejeren end hunden. Hvis det nu
havde været et barn, mon han så havde fået sat bøden ned!!!!?
Og nej jeg forstår heller ikke at folk ikke reagerede og fik den stakkels
hund ud. Jeg havde uden tøven gjort det, om det så havde kostet mig en bøde
bagefter for at have smadret ruden. Husker dog også at jeg fortalte herinde
kort efter, om et andet sted hvor et lignende tilfælde var ved at ske. Et
par betjente der tilfældigt fandt hunden (og katten) i bilen smadrede
resolut ruden og reddede begge dyr. Ikke én kommentar kom om, at det var vel
nok godt. Hvorfor fokusere mange mennesker kun når det er negativt. De
politifolk fortjener al den ros de kan få fordi de reagerede uden
betænkning. Havde de nu bare stået og ventet på bilens ejer, så ville der
have rejst sig en hetz af protester mod ordensmagten og andre. Så jo ros når
der er noget at rose for, så tror jeg mange flere vil reagere og gribe ind.

LH

Fra : Gert

Dato : 20-10-05 13:07

On Thu, 20 Oct 2005 13:43:12 +0200, "Futte" <le_ha@privat.tele.dk>
wrote:

>Hvis det nu havde været et barn, mon han så havde fået sat bøden ned!!!!?

Der er vel også en ret stor forskel på et barn og en hund !

Nej, bøden var nok ikke sat ned..

Fra : Futte

Dato : 20-10-05 14:32

Selvfølgelig har du ret. Men når det er sagt, så har jeg så svært ved at
forstå hvorfor vi mennesker prioritere os højere end alt andet levende. Vi
tror vi har første ret til at være på denne jord. Nu er vi ganske vist også
udviklet så vi er de mest intelligente - men er vi nu det????? Alle de
sygdomme der nu raser, alle de naturkatastrofer, er det ikke os selv der
ødelægger vores jordklode.
Både det barn vi får og den hund vi anskaffer os har vi et ansvar for.

Lh

Fra : Winther

Dato : 20-10-05 14:35

"Gert" <Gert@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Der er vel også en ret stor forskel på et barn og en hund !
>
> Nej, bøden var nok ikke sat ned..

Bøden blev sat ned fordi han var pensionist, så han bliver stadig hårdt ramt
i forhold til en direktør som skulle betale det fulde beløb.

Fra : Mus

Dato : 21-10-05 15:49

"Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "Gert" <Gert@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Bøden blev sat ned fordi han var pensionist, så han bliver stadig hårdt
ramt
> i forhold til en direktør som skulle betale det fulde beløb.

Manden havde gemt avisen fra i sommers så kiggede lige i den. Så må han da
være invalidepensionist da han kun var 51 år. Invalidepensionist der var ved
at få repareret sin båd nede på havnen og som kører i en fin nyere citroen
stationcar. Hvis manden ikke har råd må han jo sælge sin båd.

Nej det er en latterlig lav straf. Både 10000 og 5000. Jeg synes altså et
hundeliv er mere værd.

LN

Fra : Leyna

Dato : 20-10-05 16:58

On Thu, 20 Oct 2005 14:07:17 +0200, Gert <Gert@yahoo.com> wrote:

>Der er vel også en ret stor forskel på et barn og en hund !

Men der er ikke forskel på liv!

>Nej, bøden var nok ikke sat ned..

Ene og alene fordi manden i tilfælde af at det var et barn sikkert
ville være tiltalt for mord eller manddrab.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Gert

Dato : 20-10-05 20:22

On Thu, 20 Oct 2005 17:57:59 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Men der er ikke forskel på liv!

Jo, det kan du dælme være helt sikker på, at der er !

Der er stor forskel på at miste et barn eller en hund - hunden er i
mange tilfælde erstattet en uge efter..

Fra : Leyna

Dato : 21-10-05 08:40

On Thu, 20 Oct 2005 21:21:55 +0200, Gert <Gert@yahoo.com> wrote:

>Jo, det kan du dælme være helt sikker på, at der er !

Nej, det mener jeg stadigvæk ikke at der er. Et levende væsen er ikke
en ting man blot bruger og smider væk!

>Der er stor forskel på at miste et barn eller en hund - hunden er i
>mange tilfælde erstattet en uge efter..

Lige så lidt som du kan erstatte et barn, lige så lidt kan du erstatte
en hund. Du kan få et nyt barn eller en ny hund, men det er ingen
erstatning for det du mistede. Et liv er et liv og det bør vi have
respekt for. Livet altså!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Mus

Dato : 21-10-05 10:05

> [...]
> en hund. Du kan få et nyt barn eller en ny hund, men det er ingen
> erstatning for det du mistede. Et liv er et liv og det bør vi have

Har du børn Leyna? Den følelse man har for sine børn kan ikke sammenlignes
med følelser for en hund. Skriver dette som nybagt mor og det er
overvældene. Troede slet ikke følelser kunne være så stærke.

Selvfølgelig skal man have respekt for liv. Men man kan ikke sammenligne
hundeliv med et barneliv. Man går ikke med en hund i maven i 9 mdr eller
føder det selv. Liv er ikke bare liv og sorgen vil ikke kunne sammenlignes.
Hunde har en begrænset levetid der gør at vi får flere hune i vores levetid.
Børn overlever forhåbentlig forældre.

Men synes bestemt straffen for at lade en hund tørste ihjel i en bil, bør
være større. Og jeg ville til enhver tid have banket den rude ind på bilen.
Ja og for min skyld gerne fratagelse af kørekort så det ikke kun giver
lommesmerter.
For liv er vigtigere en materielle ting. Røveri giver højere straffe. Det er
lige før jeg mener at havde det været et barn vil jeg sgu næsten mener
dødsstraf på samme måde som barnet.

LN

Fra : Leyna

Dato : 21-10-05 12:46

On Fri, 21 Oct 2005 11:04:34 +0200, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Har du børn Leyna? Den følelse man har for sine børn kan ikke sammenlignes
>med følelser for en hund. Skriver dette som nybagt mor og det er
>overvældene. Troede slet ikke følelser kunne være så stærke.

Ja, jeg har børn og børnebørn, men det er bonusbørn...!
Jeg har ikke selv fået nogle børn og jeg er ganske overbevist om at de
følelser jeg har overfor mine hunde (og katte) sagtens kan matche de
følelser du har overfor dit barn. Du vil sikkert synes at sådan nogle
som mig (der aldrig selv har fået børn) er lidt til en side fordi vi
overfører alle de følelser på vores dyr i stedet, men jeg kan
garantere dig for at følelserne er lige så stærke... i hvert fald her.

> [...]
>føder det selv. Liv er ikke bare liv og sorgen vil ikke kunne sammenlignes.

Så de børn jeg ikke selv har født, men er gået ind som mor til, deres
liv er altså ikke lige så meget værd som andre børns?
Det er noget vrøvl, ikk'?
Man skal vise respekt for ALT liv!!!

>Hunde har en begrænset levetid der gør at vi får flere hune i vores levetid.
>Børn overlever forhåbentlig forældre.

Jeps, men vi har faktisk alle begrænset levetid. Forstår dog godt hvad
du mener, men kan ikke se at det er særlig relevant...

>For liv er vigtigere en materielle ting.

Præcis!!!

> Det er
>lige før jeg mener at havde det været et barn vil jeg sgu næsten mener
>dødsstraf på samme måde som barnet.

Så ville vi ikke være bedre end forbryderen...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Mus

Dato : 21-10-05 13:56

> [...]
> overfører alle de følelser på vores dyr i stedet, men jeg kan
> garantere dig for at følelserne er lige så stærke... i hvert fald her.

Nej det synes jeg ikke. Jeg kan udmærket forstå man overfører nogle følelser
på dyr fordi man ikke har fået børn eller børnene er fløjet fra reden. Men
har svært ved at forestille mig det skulle være lige så stærke følelser. Det
er jo pjat at sammenligne mine følelser for mit barn og dine følelser for
dine jeres dyr. Og garantere så er det vist langt ude. Du kan jo kun
sammenligne de følelser du selv har. Og kun overfor noget du har prøvet.

Jeg håber da ikke du havde forladt mand og papbørn med dine dyr hvis børnene
havde fået allergi. Eller hvis din(e) hunde havde været aggressiv overfor
dine papbørn. Mon ikke du havde skaffet dig af med dyrene i så fald.

> Så de børn jeg ikke selv har født, men er gået ind som mor til, deres
> liv er altså ikke lige så meget værd som andre børns?
> Det er noget vrøvl, ikk'?
> Man skal vise respekt for ALT liv!!!

Nu sammenligner vi med dyr. Børn generelt har større værdi - ja det skrev
jeg også. Mine børn føler jeg selvfølgelig mere for og har større værdi for
mig end dine bonusbørn har det er klart. Tror sagtens man kan have lige så
stærke følelser for adoptivbørn eller bonusbørn, men har svært ved at udtale
mig om det for har ikke prøvet det. Tror det og håber det. Vi kan jo kun
spørge folk der har prøvet begge dele og stadig er det individuelt.

Jeg skrev også at selvfølgelig skulle man have respekt for liv. Men ALT ved
jeg nu ikke. Min respekt for irriterende fluer ligger på et meget lille sted
og der ligger fluesmækkere alle steder i vores hjem Hvis vi skal køre
den helt derud hvor det er Alt.

> Præcis!!

> Så ville vi ikke være bedre end forbryderen...
> --

Skrev også "Det er lige før" og "næsten". Går ikke ind for dødsstraf. Men
kan godt følge, hvad der gør at der er nogen der går ind for det, feks.
hvor børn bliver misbrugt og mishandlet.

LN

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-05 14:23

> [...]
> STOP KATTEFABRIKKERNE - http://www.kattehandel.dk
> *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Kunne ikke dy mig for at kigge på siden, og undre mig.... Hvorfor er så
mange af kattene, sådan rent sporadisk blevet klippet ???. Jeg går ud fra,
at der trods alt må være en grund.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 20-10-05 14:48

> Kunne ikke dy mig for at kigge på siden, og undre mig.... Hvorfor er så
> mange af kattene, sådan rent sporadisk blevet klippet ???. Jeg går ud
> [...]

Hej Benny

Jeg går ud fra, at du mener kattene på www.kattehandel.dk ?

Det er en advarselsside, mod kattefabrikker ... Kattene er sansynligvis
blevet klippet ned, fordi deres lange pels var filtret til - fordi ejeren
ikke gad / havde tid / overskud til at børste dem. Men langhårskatte er i
høj kurs - eller rettere, deres killinger er - derfor bliver de anskaffet
til at avle på ..

Hilsen Pia - som i øvrigt ikke har noget at gøre med kattehandel.dk bortset
fra at jeg støtter deres arbejde mod kattefabrikkerne og arbejdet for at
oplyse folk om at den slags findes i DK .