Kattebakken
Fra : Christina Hove

Dato : 20-10-05 11:18

Hey alle.
Jeg har to kattekillinger på 15 og 16 uger. da vi fik dem hjem for tre
uger siden brugte de begge kattebakken, og mig om kin kæreste var
lykkelige! Men i de sidste to uger er de holdt op med at burge den, og
bruge istedet cementgulvet i vores værksted! Men de bruger dog stadig
kattebakken! Hvad er der sket?????
Desuden har de begge haft tynd mave i de tre uger vi har haft dem, i
starten troede jeg bare at det var fordi de skulle vænne sig til det nye
foder, men nu synes jeg altså at de snart må ha vænnet sig til det, men
deres tynde maver fortsætter!
Nogen der har prøvet noget lignende?
De er ikke syge, for de hopper og springer rundt dagen lang!

Med venlig hilsen
Christina.

Fra : Sabina H.

Dato : 20-10-05 11:26

Christina Hove wrote:
> [...]
> det, men deres tynde maver fortsætter!
> Nogen der har prøvet noget lignende?
> De er ikke syge, for de hopper og springer rundt dagen lang!

først og fremmest skal i have styr på deres maver....
det gør i bedst ved at bruge et godt og lødigt foder, samt give dem et par
dage på skånekost....
skånekost er for katte; most kogt torsk med moste ærter.... evt udkogte
moste ris hvis det er HELT galt, men det kan være FOR forstoppende....
giv dem KUN det i 1-2 dage, indtil afføringen er normal.....

herefter skal i starte LANGSOMT på med et godt og lødigt killingefoder, som
feks IAMS eller Royal Canin.....
lad være med at give andet før i er sikre på at deres maver er 100% i orden,
dvs intet guf, vådfoder eller andet sjov....

grunden til at de brugte gulvet var sikkert i starten at de nok ikke kunne
nå på toilettet, og så kan det være gået hen og blevet en vane.... sæt en
eller to ekstra bakker op i huset, ihvertfald en i nærheden af hvor de
besørger uden for bakken.... en opvaskebalje er i de fleste tilfælde nok til
sådanne små størrelser, bare de har alternativet...
og så prøv at tømme bakken lige så snart de har været der i en periode....
se om det bare er "sippethed"*G*

da jeg boede i et større hus og havde to bakker stående (en på hver etage)
havde mine katte en tendens til at bruge den ene bakke til "stort" og den
anden kun til at tisse i.... hvorfor ved jeg ikke, men det kan være i vil
opleve det samme....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på