Hvor skal katten sove?
Fra : audi_quattro

Dato : 19-10-05 10:47

Har haft en lille ny nu i 3uger, den er nu blevet 3mån gammel, og vi bor i
lejlighed på 85kvm, med kontor, stor stue, bad vær, sov vær, gang, og
køkken!

hvis jeg arb. ved pc på kontor, så har Thinka en papkasse med sit tæppe
ovenpå som hun tit ligger på og sover på når jeg er her! 1-2m væk lige
indenfor i stuen har hun sit store kradsetræ med 2 forsk. huler, hendes mad
står i køkkenet og hendes kattebakke på bad vær. Om natten når mig og
kæresten går i seng, så har hun 90% af tiden fået lov til at sove i sengen
med os, men synes nu ikke det skal fortsætte, eller hvad? I Starten var det
bandlyst (altså vores seng), så fik hun lov i fodenden, og nu ligger hun
mellem os, eller så tæt på vores hoved som muligt! (den er jo så sød, og
kæresten fik da også hurtigt overtalt mig, selv om jeg sagde nej fra
starten)

Hvad er det korrekte at gøre?? Skal man ikke vænne den af med at sove hos
os, mens den stadig ikke er så gammel?? Gider jo ikke have den derinde hele
tiden, og synes ikke kattehår i sengen osv. er lækkert! Når den nu blive
størrere så er den jo heller knap så lille, hvis den sku sove derinde hos os
konstant?

Hjælp?? Hvad gør i med jeres?

Udover de andre nævnte sovesteder, så har den også en fin transport kasse
som man ku lave seng i, plus sofaen i stuen med en masse tæpper. Man vil jo
heller ikke være ond mod den, den kan jo lide at være sammen med os det
meste af tiden, sidder vi f.eks i stuen og ser tv, så lægger den sig i
sofaen og sover eller ser med. osv.

mvh.
Chr.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-10-05 10:57

Chr skrev
<Når den nu blive størrere så er den jo heller knap så lille, hvis den sku
sove derinde hos os konstant?

Hjælp?? Hvad gør i med jeres?>

Jeg er så heldig at mine 4 er så søde og velopdragne
(not) at de lader mig ligge i *deres* seng, det giver lidt uro og kattehår,
men jeg er rimelig sikker på at der også er nogle af de ting jeg gør, som
irriterer dem gevaldigt, og eftersom at det også er deres hjem, og mig der
har "trukket" det ned over hovedet på dem, så må jeg også give afkald på
lidt "bekvemmelighed" til deres fordel )

--
Marianne Hellemose
Katte ville vælge www.katteinfo.dk

Mahatma Ghandi

Fra : myggen

Dato : 19-10-05 11:16

"audi_quattro" <audi_quattro@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hjælp?? Hvad gør i med jeres?

Vores kat - der er 1 år ældre end din kat (dvs 1 år og tre måneder) og
dermed det der betegnes som "voksen" (i hvert fald af vores dyrelæge) -
sover i vores seng om natten. For det meste. Vi fik ham da han var 10
måneder gammel, og han har faktisk altid været sådan en "klister" kat for at
sige det som det er. Han er meget opmærksom på hvor vi er henne, og kalder
hvis han ikke lige kan finde os, og sådan har det været hele tiden. Når vi
går i seng, går han som regel med, hvis han er vågen naturligvis. Ellers
bliver han liggende hvor han nu sover og kommer så ind senere. Men ellers
putter han i sengen. Indimellem i fodenden, men oftest ved siden af min
hovedpude, på ydersiden (altså ikke mellem os), og det er faktisk meget
hyggeligt. Nogle gange kommer han også ind under dynen.. det er så knap så
sjovt da han så fanger efter alt der bevæger sig

Vi har ikke villet vænne ham af med at sove i sengen hos os, da vi synes det
er rigtig hyggeligt. Og sådan for at sige det pænt, så ved katten godt når
"mor og far" skal være alene, og så smutter han ud i stuen indtil der er
"klar bane"

Så vi har ikke på noget tidspunkt følt det som en belastning at han sover i
vores seng. Tværtimod så er det rigtigt hyggeligt. Og det er altså ikke
fordi han er lille som Jeres killing stadig må være. Nej vores Basse-kat
vejer 6-7 kg og det er uden at være tyk på nogen måde. Han er bare en
utrolig stor huskat Så selvom han er stor må han gerne være i sengen. Vi
har en stor dobbeltseng og ligger alligvel tæt på hinanden og putter så der
er rigeligt med plads til katten.

Hvad kattehår angår, så er de i fældningstiden overalt alligevel, og så er
det sådan set ligemeget at de også er i hjørnet af madrassen hvor han sover

Men nyd jeres kat vil putte med jer.. vi synes i al fald det er rigtig
dejligt.

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 19-10-05 11:17

Hej Chr.
Tillykke med Jeres Thika. Hun ser ud til at være en hel almindelig
dejlig selvstændig killing. Hun sover der hvor hun har lyst til, hun er
en killing endnu og holder jo meget af som du har set, at være i din
nærhed.
Men lad mig sige det sådan, har du ikke lyst til at dele seng med din
kat, så luk døren til soveværelset, og jeg tror det skal være nu. Men
det kan godt være hårdt.

Jeg kan fortælle vi har katte der sover på sofaen, på stolen, på dynen
nederst, i kravletræets hule, i papirkurven, i skabet, øverst på skabet.

Emma min dejlige nuser, som jeg har nævnt under "Nyreproblemer", sov
ALTID på venstre side af min hovedpude. Sådan lå vi arm i arm året
rundt. Også da vi var på hendes sidste udstilling i Pragh, da lå hun/vi
sådan i hotelværelsets seng. Hun var trofast.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 25-10-05 15:27

Lisbet Sørensen <librianKATTE@BAKKEmail.tele.dk> wrote in

> ALTID på venstre side af min hovedpude.

Det gjorde 'sofie også, det var faktisk svært at vænne sig til at hun
ikke lå der mere, efter hendes død. Ingen af de andre katte har
overtaget pladsen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Allan

Dato : 25-10-05 18:29

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det gjorde 'sofie også, det var faktisk svært at vænne sig til at hun
> ikke lå der mere, efter hendes død. Ingen af de andre katte har

Ja er det ikke svært at forstå, hvad man savner, når man mister en kat.

Ja ok ham jeg har savnet mest, Var Luffe. Ham mistede jeg for et par år
siden.
Han kunne skubbe mig ud af sengen. Hans afløser er nu også sød, Men han er
fodendekat.
Ikke fordi der er noget galt med fodendekatte, Ja det er helt befriende at
få plads i sengen.

Nu hvor jeg desværrer igen har skiftet en ud, Ja så er jeg rigtig glad for
at have fået en ny bandit der kan skubbe.

Det er nu ikke lykedes Rocke at skubbe mig ud, Endnu. Men 27 uger og 4,5 kg.
Og han vil ligge på mit ansigt om natten,
der går nok ikke mange måneder før jeg fortryder hvad jeg skriver her

Mvh Allan

..

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-10-05 12:06

audi_quattro wrote:
> Hjælp?? Hvad gør i med jeres?

De sover hvor de falder.. men de er nu heller ikke specielt meget
senge-misser.

De gider kun sove i sengen hvis enten kæresten eller mig ikke er
der.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Anders

Dato : 19-10-05 16:04

Hej.

Jeg havde mange kvale da jeg fik mine to maine coon om at de IKKE skulle
være i soveværelset.
Det resulterede i at de begge sad udenfor døre om natten og vrælede, og jeg
mener virkelig vrælede. Det var så meget at hverken min kæreste eller jeg
fik sovet overhovedet.

Jeg tænkte, det kan ikke fortsætte sådan og besluttede mig at lade døren stå
åben om natten.
Derefter var der en kort periode hvor de skulle trampe rundt oveni os om
natten for ligesom at udforske det nye "teritorie".

Men efter nogle uger gad de faktisk slet ikke at være derinde.
De er der nu mget sjældent om natten, der er kun hvis vi henter dem for lige
at nusse lidt godnat, ellers aldrig.

Vh Anders

Fra : Line

Dato : 19-10-05 16:50

audi_quattro wrote:

> Hjælp?? Hvad gør i med jeres?

Hej
Jeg havde også store planer mht soveplads for vores killinger. Jeg havde
lavet en speciel kurv til dem, og syet en pude som de kunne ligge på.
Men der gik ikke længe før de fandt andre sjove sovepladser. Så det
veksler mellem spisestolene, gulvtæppet, sofaen, papkasse, lænestolen og
diverse andre steder.

Når vi vågner om morgenen, og enten min kæreste eller jeg skal på wc, så
stormer kattene ofte ind, lige når vi har åbnet døren. Så får de lov at
putte lidt med os i sengen. Hvilket jeg også synes kan være hyggeligt.
Men jeg er bare lidt bange for at komme til at lægge mig ovenpå en af
dem hvis de skulle sove hos os hver nat.

Mine ambitioner om faste pladser og faste tidspunkter er simpelthen
blevet nedstemt.. af killingerne ;)

Line

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 19-10-05 18:49

"audi_quattro" <audi_quattro@jubii.dk> wrote in message
> [...]
-klip-
> mvh.
> Chr.

Hej Christian.

Mine forældres og min erfaring er:
Du *har* lukket katten ind i soveværelset, du kan lige så godt opgive at få
den ud igen!
Vær du bare glad for at I ikke bliver skiftevis vasket, slikket på, tygget i
og trampet på.
Eller spundet og snorket/snasket lige i øret, når I endelig er ved at falde
i søvn. *G*
For ikke at tale om at få kørt knurhårene hele vejen op af inderlårene,
fordi katten er på vej op inde under dynen - jeg kan godt love jer at det
RÅkilder!
Det skete for en af mine ekser, da han og jeg passede et par kammeraters
katte engang de var på ferie: De to gutter havde hver deres kat, og det var
den lille sorte prinsesse der lavede det nummer med min eksfyr. For hulen et
BRØL der kom, da han fik de knurhår at mærke!
Både kat og ekskæreste var DYBT rystede oven på den omgang! *bredt grin*
Og selvfølgelig kunne vi ikke sove den næste times tid, men det var mere af
bare grin.

En anden erfaring er:
En af min mors gamle misser elskede at ligge rundt om hovedet på hende - det
var fordi katten skulle have hende møvet væk fra hovedpuden, så den kunne
ligge lunt og godt. Så typisk endte min mor med hovedet ved siden af
hovedpuden, mens Gråsser lå og storboblede tilfredst på hendes hovedpude.
Selv havde jeg en stor, tyk hankat, der elskede at ligge på mine ben, når
jeg lå på maven. Lidt akavet.
Skulle jeg på højkant, flyttede jeg bare benene forsigtigt, så Hanner
dumpede stille ned på sofaen, og så kunne jeg rejse mig - hvorpå katten så
dybt fornærmet på mig!
Det er ikke sådan med de kattekræ da, så du kan lige så godt vænne dig til
det!
Bare vent til mislingen begynder at præsentere sit jagtbytte på jeres rene
dyne! *gnækker*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : audi_quattro

Dato : 19-10-05 21:54

> Bare vent til mislingen begynder at præsentere sit jagtbytte på jeres rene
> dyne! *gnækker*
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

Det får den så ikke lov til, så er det afgang! Så langt rækker min
tålmodighed ikke, skal sku være rent og bakterie frit i hjemmet, ISÆR I SOVE
VÆR + SENG! Desuden så er det en indekat, så skal slet ikke ud pt.! måske om
1-2år..hvis den bliver ustyrlig..

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-10-05 19:48

audi_quattro wrote:

> [...]
> SOVE VÆR + SENG! Desuden så er det en indekat, så skal slet ikke ud pt.!
> måske om 1-2år..hvis den bliver ustyrlig..

Min Milli er også lejligheds kat, nyder dog at komme ud på altanen.
Hun overrakser mig ikke længer ved at fange fule, og komme ind med dem.
Og det er ikke fordi det ikke sker, det er ikke meget mere end en uge siden
sidst,,,

Ivar Madsen

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 19-10-05 19:24

Det første stykke tid vi havde vores killinger fik de lov at sove inde
hos os og så havde de en radiatorseng og et tæppe på gulvet, Nemo var
nemlig meget tryghedsnarkoman og kunne kun falde til ro med David's hånd
over sit hoved. Så måtte vi finde os i at My drønede rundt hele natten,
jagtede alt hvad der bevægede sig under dynen, stak hendes næse ind i
øre, mund, næser.. Alt.. Men da vi efter nogle måneder var ved at gå fra
snøvsen pga manglende søvn blev enden på det hele at kattene har adgang
forbudt i soveværelset om natten. Faktisk har de kun gangen, køkkenet og
badeværelset om natten fordi de vælter alting på gulvet når vi sover.
Men når vi så vågner om morgenen bliver de lukket ind til os og imens
David er på badeværelset bliver jeg overfaldet af kattene, især Nemo der
helst skal helt op i hovedet og ligge, det er meget hyggeligt, men det
kan også blive for meget fordi man nærmest ikke må bevæge sig uden at
damen bliver fornærmet. My skal helst helt op i hovedet også, men det er
bare for at snuse og brumme mig ind i øret og slikke mine øjenlåg.

Ja vi har meget fornæjelse med de to kræ.. Om den 1 november bliver de
allerede 1 år, tiden flyver jo afsted.

Med venlig hilsen
Mia Warming og David Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : LB

Dato : 20-10-05 13:40

Mine katte er faktisk meget søde til at lade mig ligge med i deres seng!Men
jeg skal ligge stille,så jeg ikke forstyrrer den der ligger under dynen
eller dem der ligger i bunke mellem mine knæ eller den der ligger på min
mave eller den der har annekteret min hovedpude! Skal jeg ned på toilettet
om natten følger de allesammen med ned og så op igen , hvorefter det tager
c:a et kvarter før alle igen har indtaget sine faste pladser! Men undvære
dem - aldrig! Lena
"Mia Warming og David Hansen" <mtune79KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43568f4fa25d5@nerdgirl.dk...

Fra : Karina Nielsen

Dato : 22-10-05 22:32

> [...]
> heller ikke være ond mod den, den kan jo lide at være sammen med os det
> meste af tiden, sidder vi f.eks i stuen og ser tv, så lægger den sig i

Min tidligere kæreste have en dag den mindste hundekurv på markedet med
hjem - Perle kan dårligt sove i den*gg*.

Den står pænt ved siden af min seng. Når jeg går i seng, så skal Perle lige
putte lidt med mor inden jeg falder i søvn og så går hun ellers stille ned i
hendes kurv og lægger sig.

Karina

Fra : Kate

Dato : 25-10-05 15:24

"audi_quattro" <audi_quattro@jubii.dk> wrote in

> Hvad er det korrekte at gøre?

Uden at have læst de andre svar vil jeg påstå at det korrekte er hvad i
selv føler for.
Mine må gerne være i soveværelset om natten, dog er de der sjældent
fordi jeg gider ikke have dem liggende ovenpå mig, det ryger ud af
sengen hvis de lægger sig på mig. Faktisk tror jeg ikke det er ofte
nogen af dem er i min seng, men det hænder at jeg vågner og en ligger
ved siden af mig eller i fodenden. Lante og Mowgli er dem som gerne vil
være tæt på mig, men begge ved at jeg vil sove i fred.