Cat 6 kabling
Fra : kenneth møller

Dato : 18-10-05 09:01

Hej

Jeg skal til at lave ny pds kabling (cat 6) på min arbejds plads. men nu er
jeg kommet i tvivl om , efter at ha snakket med en sælger hos solar. Han
siger at man ikke skal blande udstyr fra forskellige producenter sammen!

min ide var LK lexcom 250 udtag ved arbejds stationerne , og deres cat 6
kabel. og Trendnet tc-p48c6 cat 6 pacth panel i kryds feltet!!

er der nogle der har erfaring med sammen blandning af producenter??

MVH

kenneth

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-10-05 16:15

"kenneth møller" <kennethm@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>jeg kommet i tvivl om , efter at ha snakket med en sælger hos solar. Han
>siger at man ikke skal blande udstyr fra forskellige producenter sammen!

Det er vist meget normalt at en leverandør kun garanterer at
specifikationerne overholdes hvis man bruger et komplet kabelsystem
inkl. paneler og patch-kabler.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : kenneth møller

Dato : 19-10-05 08:24

Hej Lars!

det er jeg klar over , men vil der være noget problem at blande
producenterne sammen

kenneth

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 19-10-05 15:50

"kenneth møller" <kennethm@post3.tele.dk> wrote:

>det er jeg klar over , men vil der være noget problem at blande
>producenterne sammen

Ja. Hvorfor vil du blande tingene. For at spare penge?

Hvis ja, så må du jo afgøre hvad der er vigtigst. At spare penge eller
have et kabelsystem der fungerer og er driftsstabilt. Jeg ved godt
hvad jeg ville vælge.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Arne Keller

Dato : 23-10-05 19:47

kenneth møller wrote:
> [...]
> jeg kommet i tvivl om , efter at ha snakket med en sælger hos solar. Han
> siger at man ikke skal blande udstyr fra forskellige producenter sammen!

Det er et godt råd, derved sikre du at du får et system hvor alle
komponenter burde være tilpasset hinanden.

> min ide var LK lexcom 250 udtag ved arbejds stationerne , og deres cat 6
> kabel. og Trendnet tc-p48c6 cat 6 pacth panel i kryds feltet!!

Køb i stedet et af de større udbredte systemer hvor du kan få nogle
fornuftige garantier for funktion.

> er der nogle der har erfaring med sammen blandning af producenter??

Det kan give problemer, jeg har selv oplevet et kvalitets system miste
6dB NEXT headroom da det blev indsat et produkt af andet fabrikat.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-10-05 21:04

On Tue, 18 Oct 2005 10:00:49 +0200, "kenneth møller"
> [...]

> nu er jeg kommet i tvivl om , efter at ha snakket med en sælger hos
> solar. Han siger at man ikke skal blande udstyr fra forskellige pro-

Det er jeg enig i. Lad være med det.

Brug kun komponenter sammen, som leverandøren har beskrevet vil virke
sammen. (Der er vist en enkelt leverandør, der specificerer, at deres
kabler må bruges med specifikke stumper fra andre leverandører). Hvor
vil du ellers gå hen, når det viser sig ikke at virke eller at virke
dårligt?

-A