Hvilke muligheder er der i.fb. en Windows ~
Fra : Joh

Dato : 17-10-05 14:33

Jeg overvejer at købe ny mobil telefon og i den forbindelse kan man jo lige
så godt tage en, som kan integreres så godt som muligt med vores firmas IT.
F.eks. får vi snart en Exchange 2003 server op at stå som vi skal tilgå
enten via OWA eller VPN (måske PPTP).

Hvilke valgmuligheder findes der, hvis jeg gerne vil have fuld Outlook
synkronisering og GPRS? Den behøver ikke have kamera eller medieafspiller?

Jeg tænker på lidt a'la QTEC 8020 modellen... men uden, at det nødvendigvis
behøver være en QTEC? Det ville ikke gøre noget, hvis man kunne tilkoble en
GPS til den, men det er ikke noget krav og det skal helt sikkert ikke være
en stor og klodset PDA (det skal være en "normal" telefon).

Fra : Joh

Dato : 18-10-05 13:33

> [...]
> kunne tilkoble en GPS til den, men det er ikke noget krav og det skal helt
> sikkert ikke være en stor og klodset PDA (det skal være en "normal"

Så der findes ingen alternativer til QTEC?

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 18-10-05 14:23

On Tue, 18 Oct 2005 14:33:23 +0200, "Joh" <12121324234sgh@hotmail.com>
wrote:

..

>Så der findes ingen alternativer til QTEC?

Det er styresystemet, der er afgørende - så jo, alle de andre
pda-telefoner, der bruger Windows Mobile og har GPRS kan også bruges.
Muligvis også dem med Symbian, Blackberry og PalmOS.

PS: Det hedder Qtek

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-10-05 12:44

<jubija@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> pda-telefoner, der bruger Windows Mobile og har GPRS kan også bruges.
> Muligvis også dem med Symbian, Blackberry og PalmOS.

Ja start med at glemme Symbian Blackberry og Palm - manden kører Exch2003,
og med sp2 på er den som skabt til at snakke med en wm5 telefon, altså vent
et par uger med at købe din telefon, eller find en forhandler der er lidt
fremme i skoene og har den nye udgave af Qtek telefonerne.

Alle WM5 (og 2003) telefoner kan køre GPS via bluetooth fx tomtom - du kan
lave fuld ægte push med exchange2003 og vm5 eller semi ægte via 2003 for
brugeren ser det ens ud..

Fra : Joh

Dato : 24-10-05 16:09

> [...]
> lave fuld ægte push med exchange2003 og vm5 eller semi ægte via 2003 for

Og som jeg spurgte - er der ingen alternativer til QTEK? Tænker du
forøvrigt på den nye 83xx servere (er der ikke kun 8300 og 8310) eller er
der andre og billigere modeller? QTEK 8300 koster jo cirka kr. 3800 inkl.
moms og det er jo nok lige i overkanten, hvis man skal have en 20-40 stykker
af dem (selv hvis man kan få lidt mængde rabat).