|
| "Polle" Sonofon, kan ikke finde ud af det Fra : lupus |
Dato : 08-06-01 10:05 |
|
Hej med jer
I forbindelse med skift til Sonofon, fik vi en noget ubehaglig oplevelse. Vi
får besked på vores mobiltelefoner når der er e-mail, men hos Polle Sonofon
kan man ikke rigtig finde ud af det system. Her kommer beskeden først ud
næste dag eller dagen efter, og så kommer den samme besked flere gange.
Tidligere brugte vi TeleDanmark mobil, ingen problemer, besked efter få
sekunder.
Vi kan kun opfordre Polle Sonofon at udskifte deres Commendor 64 eller måske
VIC-20 så der kommer lidt fart over feltet.
Nu er den tjenester jo gratis, men har man sådan en tjeneste skal den
virke, ellers blive kunderne jo trælse over deres mobil telefon udbyder.
Polle Sonofon sige" så kan i jo bare skifte til TDM". Fin måde at drive
firma på, fin måde at løse et problem på.
Med venlig hilsen
Ole
| |
Crane (08-06-2001)
| Kommentar Fra : Crane |
Dato : 08-06-01 10:37 |
|
Enig...I folkeøjne ser det jo ud som om Sonofon har et dårligt system,
(Jeg går ud fra du henviser til mails som bliver sendt til mobil som sms)
Lad os håbe det skader deres renomme så meget så de opgraderer til en 486
[fnis]
jens
| |
snuggi (08-06-2001)
| Kommentar Fra : snuggi |
Dato : 08-06-01 10:44 |
|
hej.
Når man frivilligt skifter til Sonodut be`r man selv om problemerne.
Hvis du er rigtig fornuftig så skifter du til Telmore.Det virker altid.
Er det billigste på markedet, og så har de en fornuftig direktør
der ikke føler sig højt hævet over almindelige mennesker og af og til
kommer med et indlæg.
mvh.snuggi
lupus <ca@ghost-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Dx0U6.12143$R84.1333530@news010.worldonline.dk...
> Hej med jer
> I forbindelse med skift til Sonofon, fik vi en noget ubehaglig oplevelse.
Vi
> får besked på vores mobiltelefoner når der er e-mail, men hos Polle
Sonofon
> kan man ikke rigtig finde ud af det system. Her kommer beskeden først ud
> næste dag eller dagen efter, og så kommer den samme besked flere gange.
> Tidligere brugte vi TeleDanmark mobil, ingen problemer, besked efter få
> sekunder.
> Vi kan kun opfordre Polle Sonofon at udskifte deres Commendor 64 eller
måske
> VIC-20 så der kommer lidt fart over feltet.
> Nu er den tjenester jo gratis, men har man sådan en tjeneste skal den
> virke, ellers blive kunderne jo trælse over deres mobil telefon udbyder.
> Polle Sonofon sige" så kan i jo bare skifte til TDM". Fin måde at drive
> firma på, fin måde at løse et problem på.
>
> Med venlig hilsen
> Ole
>
>
| |
Mich@el H. (10-06-2001)
| Kommentar Fra : Mich@el H. |
Dato : 10-06-01 16:00 |
|
> Hvis du er rigtig fornuftig så skifter du til Telmore.Det virker altid.
> Er det billigste på markedet,
Det er det billigste for nogen, ikke for _alle_
| |
®. A. Nielsen. (08-06-2001)
| Kommentar Fra : ®. A. Nielsen. |
Dato : 08-06-01 22:21 |
|
"lupus" <ca@ghost-net.dk> skrev:
> I forbindelse med skift til Sonofon, fik vi en noget ubehaglig
> oplevelse. Vi får besked på vores mobiltelefoner når der er
> e-mail, men hos Polle Sonofon kan man ikke rigtig finde ud af
> det system. Her kommer beskeden først ud næste dag eller
> dagen efter, og så kommer den samme besked flere gange.
> Tidligere brugte vi TeleDanmark mobil, ingen problemer, besked
> efter få sekunder.
Før da jeg havde Sonofon som tele udbyder og Worldonline som net
udbyder, da kom bekederne da promte, men efter at jeg er skiftet tilbage
til get2net, så kan det godt tage et par dage inden jeg for bekederne om
at der er kommet mail. *LOL*
Nu har jeg TelMore som mobil udbyder, her kom WOL's beskeder også
promte, men via get2net kan det godt tage et par dage.
Altså er det for mit vedkommende get2net der kludre i det.
--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Just Reply.... it works !!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |
Rasmus (09-06-2001)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 09-06-01 08:03 |
|
Det var da sjovt for jeg har hele tiden haft Get2net som udbyder og da jeg
havde Mobilix som operatør da virkede det fint, beskederne kom med det
samme. Så skiftede jeg operatør til Sonofon og så holdt det op med at virke,
dvs samme symptomer som ovenstående.
Konklusionen må være at det er kombinationen mellem get2net og Sonofon der
sokker.
Rasmus
"®. A. Nielsen." <spectrus@get2net.dk> wrote in message
news:yibU6.430$l54.15337@news.get2net.dk...
> "lupus" <ca@ghost-net.dk> skrev:
>
> > I forbindelse med skift til Sonofon, fik vi en noget ubehaglig
> > oplevelse. Vi får besked på vores mobiltelefoner når der er
> > e-mail, men hos Polle Sonofon kan man ikke rigtig finde ud af
> > det system. Her kommer beskeden først ud næste dag eller
> > dagen efter, og så kommer den samme besked flere gange.
> > Tidligere brugte vi TeleDanmark mobil, ingen problemer, besked
> > efter få sekunder.
>
> Før da jeg havde Sonofon som tele udbyder og Worldonline som net
> udbyder, da kom bekederne da promte, men efter at jeg er skiftet tilbage
> til get2net, så kan det godt tage et par dage inden jeg for bekederne om
> at der er kommet mail. *LOL*
> Nu har jeg TelMore som mobil udbyder, her kom WOL's beskeder også
> promte, men via get2net kan det godt tage et par dage.
> Altså er det for mit vedkommende get2net der kludre i det.
>
>
> --
> Venlig hilsen: Rasmus.
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Just Reply.... it works !!
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
>
| |
*nico* (09-06-2001)
| Kommentar Fra : *nico* |
Dato : 09-06-01 13:23 |
|
"Rasmus" <rviberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:gPjU6.9$kX4.843@news.get2net.dk...
> Det var da sjovt for jeg har hele tiden haft Get2net som udbyder og da jeg
> havde Mobilix som operatør da virkede det fint, beskederne kom med det
> samme. Så skiftede jeg operatør til Sonofon og så holdt det op med at
virke,
> dvs samme symptomer som ovenstående.
>
> Konklusionen må være at det er kombinationen mellem get2net og Sonofon der
> sokker.
>
> Rasmus
>
> "®. A. Nielsen." <spectrus@get2net.dk> wrote in message
> news:yibU6.430$l54.15337@news.get2net.dk...
> > "lupus" <ca@ghost-net.dk> skrev:
> >
> > > I forbindelse med skift til Sonofon, fik vi en noget ubehaglig
> > > oplevelse. Vi får besked på vores mobiltelefoner når der er
> > > e-mail, men hos Polle Sonofon kan man ikke rigtig finde ud af
> > > det system. Her kommer beskeden først ud næste dag eller
> > > dagen efter, og så kommer den samme besked flere gange.
> > > Tidligere brugte vi TeleDanmark mobil, ingen problemer, besked
> > > efter få sekunder.
> >
> > Før da jeg havde Sonofon som tele udbyder og Worldonline som net
> > udbyder, da kom bekederne da promte, men efter at jeg er skiftet tilbage
> > til get2net, så kan det godt tage et par dage inden jeg for bekederne om
> > at der er kommet mail. *LOL*
> > Nu har jeg TelMore som mobil udbyder, her kom WOL's beskeder også
> > promte, men via get2net kan det godt tage et par dage.
> > Altså er det for mit vedkommende get2net der kludre i det.
Eller komben af sonofon og adsl fra tdk
Sådan er det hos mig. På min image/wol
kommer beskederne rimelig hurtigt
Nicolai !
| |
Gunnar007 (10-06-2001)
| Kommentar Fra : Gunnar007 |
Dato : 10-06-01 11:02 |
|
"lupus" <ca@ghost-net.dk> skrev i en meddelelse
news:Dx0U6.12143$R84.1333530@news010.worldonline.dk...
> Nu er den tjenester jo gratis,
> Med venlig hilsen
> Ole
GRATIS... Den er sgu ikke gratis, jeg betaler sgu da abb til de aber hos
Sonofusk. Og i det abb er blandt andet inklunderet email til sms... DET
VIRKER SGU BARE IKKE.
Jeg har skrevet til Sonofusk som ikke en gang beklager det, de konstaterer
de bare.. Ret ufedt.. Det er grunden til mit nye Telmore nr.
Hilsen G.
Et lille surrt opstød
| |
PHK (12-06-2001)
| Kommentar Fra : PHK |
Dato : 12-06-01 14:48 |
|
"lupus" <ca@ghost-net.dk> skrev i en meddelelse
news:Dx0U6.12143$R84.1333530@news010.worldonline.dk...
> Hej med jer
> I forbindelse med skift til Sonofon, fik vi en noget ubehaglig oplevelse.
Vi
> får besked på vores mobiltelefoner når der er e-mail, men hos Polle
Sonofon
> kan man ikke rigtig finde ud af det system.
I annoncen sender han en SMS til et 40 xx xx xx nummer. Er det overhovedet
muligt - er den nummerserie endnu ikke forbeholdt NMT-telefoner - eller
hvad?
--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
| |
Knud Winckelmann (12-06-2001)
| Kommentar Fra : Knud Winckelmann |
Dato : 12-06-01 15:19 |
|
Således skrev "PHK" <phk@esenet.dk> i dk.teknik.telefoni.mobil Tue,
12 Jun 2001 15:48:26 +0200:
>I annoncen sender han en SMS til et 40 xx xx xx nummer. Er det overhovedet
>muligt - er den nummerserie endnu ikke forbeholdt NMT-telefoner - eller
>hvad?
Mit nummer (GSM TDC fra 1997) starter med 40.
NMT-serien startede med 30
Knud
--
Be wary of strong drink.
It can make you shoot at tax collectors -- and miss.
| |
Mads Jakobsen (12-06-2001)
| Kommentar Fra : Mads Jakobsen |
Dato : 12-06-01 16:02 |
|
Nr.serien 40 er en ganske almindelig gsm-serie.
| |
jan steen sørensen (12-06-2001)
| Kommentar Fra : jan steen sørensen |
Dato : 12-06-01 21:49 |
|
PHK skrev i meddelelsen <9g56ia$efe$1@sunsite.dk>...
>
>"lupus" <ca@ghost-net.dk> skrev i en meddelelse
>news:Dx0U6.12143$R84.1333530@news010.worldonline.dk...
>> Hej med jer
>> I forbindelse med skift til Sonofon, fik vi en noget ubehaglig oplevelse.
>Vi
>> får besked på vores mobiltelefoner når der er e-mail, men hos Polle
>Sonofon
>> kan man ikke rigtig finde ud af det system.
>
>I annoncen sender han en SMS til et 40 xx xx xx nummer. Er det overhovedet
>muligt - er den nummerserie endnu ikke forbeholdt NMT-telefoner - eller
>hvad?
Nope, 40 xx xx xx er GSM - numre:
4050000 til 40999999 er Sonofon numre
4010000 til 40499999 er TDC numre
(30 xx xx xx er (var) NMT):
3010 xx xx og 3011 xx xx NMT 450
30 2x xx xx NMT 450
30 3x xx xx til 30 55 xx xx NMT 900
30 59 xx xx til 30 74 xx xx NMT 900
30 8x xx xx til 30 99 xx xx NMT 900
Jan
| |
Jochke (13-06-2001)
| Kommentar Fra : Jochke |
Dato : 13-06-01 08:49 |
|
Når du får mail via sms benytter internet udbyderen den gratis gateway, til
at sende beskeder til telefonen. Da denne gateway er gratis prioritere
teleudbyderne ikke disse som det højeste. Dine mail sms'er er altså bagerst
i køen, til der er kraft til at sende dem. Det der bliver prioriteret først
er de beskeder man betaler for, altså dem fra mobil til mobil.
MVH
Johnny
"lupus" <ca@ghost-net.dk> skrev i en meddelelse
news:Dx0U6.12143$R84.1333530@news010.worldonline.dk...
> Hej med jer
> I forbindelse med skift til Sonofon, fik vi en noget ubehaglig oplevelse.
Vi
> får besked på vores mobiltelefoner når der er e-mail, men hos Polle
Sonofon
> kan man ikke rigtig finde ud af det system. Her kommer beskeden først ud
> næste dag eller dagen efter, og så kommer den samme besked flere gange.
> Tidligere brugte vi TeleDanmark mobil, ingen problemer, besked efter få
> sekunder.
> Vi kan kun opfordre Polle Sonofon at udskifte deres Commendor 64 eller
måske
> VIC-20 så der kommer lidt fart over feltet.
> Nu er den tjenester jo gratis, men har man sådan en tjeneste skal den
> virke, ellers blive kunderne jo trælse over deres mobil telefon udbyder.
> Polle Sonofon sige" så kan i jo bare skifte til TDM". Fin måde at drive
> firma på, fin måde at løse et problem på.
>
> Med venlig hilsen
> Ole
>
>
| |
|
|