USB til Nokia 6230i
Fra : SB

Dato : 16-10-05 15:13

Jeg har købt et usb-kabel til min nye Nokia 6230i, men efter først at have
install Pc suite (som fulgte med telefonen) og tilsluttet telefonen, får jeg
medd. at den ikke er tilsluttet.
Har fået ombyttet kablet med et tilsvarende men samme problem opstår med
kabel nr 2.

Forhandler har foreslået at jeg opgraderer telefonens software, men jeg er
usikker på hvorledes. Hvordan gør jeg det og er det gratis?
Er der andre der har en ide til løsning?

--
Venlig hilsen
Simon

Fra : Louby

Dato : 16-10-05 15:50

"SB" <kilo@pc.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> usikker på hvorledes. Hvordan gør jeg det og er det gratis?
> Er der andre der har en ide til løsning?

Når jeg sætter mit kabel i mobilen spørger den om et eller andet som jeg så
afviser. Derefter komer den automatisk frem i PC suite og siger at den
tilsluttet.

Er det den fremgangsmåde du bruger ??

mvh Louby

Fra : SB

Dato : 16-10-05 16:04

Klip

> Når jeg sætter mit kabel i mobilen spørger den om et eller andet som jeg

> afviser. Derefter komer den automatisk frem i PC suite og siger at den
> [...]
Min mobil spørger ikke efter noget, men når jeg sætter kablet (DKU-2) på
mobien åbnes PC suite. Jeg kan så se samtlige mapper i prgr. men alle er jo
tomme fordi.... den medd at mobi ikke er tilsluttet.
Jeg har naturligvis i instill.-Forbindelse sat mobien til usb-datakabel, men
det får jeg stadig ingen forbindelse af.
Kablet er købt som uorginalt men 100% kombatibelt, ifølge forhandler.

Fra : Louby

Dato : 16-10-05 16:28

> [...]
> det får jeg stadig ingen forbindelse af.
> Kablet er købt som uorginalt men 100% kombatibelt, ifølge forhandler.

Det er det samme kabel jeg har, så jeg ved ikke hvad det så kan være, og det
undrer mig at din mobil ikke reagerer på at kablet bliver sat i. Har du evt
prøvet at sætte det i et andet usb stik ?

Har lige prøvet min egen igen og den spørger om: Vil du bruge telefonen som
lagerenhed. Og den registrer min telefon i PC suite uanset om jeg svarer ja
eller nej.

Hvilken version af PC suite kører du ? Min er 6.6 og den kan du hente den
her:
http://www.europe.nokia.com/nokia/0,,72014,00.html

Mvh Louby

Fra : SB

Dato : 16-10-05 16:44

Klip

> [...]
> eller nej.
>
> Hvilken version af PC suite kører du ? Min er 6.6 og den kan du hente den

Jo, det er rigtigt - den spørger om jeg vil bruge mobi som lagerenhed. Men
herfra kommer jeg ikke videre. Jeg vil lige forsøge mig med anden usb-port
(porten virker ellers ok til andre enheder) Og evt hente den version du
linker til. Den version jeg har er en 7.0
Tak for hjælpen indtil nu
Mvh
Simon

Fra : SB

Dato : 16-10-05 17:08

Klip/

> http://www.europe.nokia.com/nokia/0,,72014,00.html
>
> Mvh Louby

Nu har jeg skiftet usb-port og install den driver du henviste til. Da
driveren blev install kom medd at jeg kunne tilslutte mobi og pc. Det blev
de men i det viste vindue hvor der står 'Tilslut kablet' står den bare helt
stille. 'Næste' er nedtonet så jeg kan ikke komme videre.
Kan det mon være kaplet der fejler. Synes det virker lidt underligt at begge
kabler skulle være fejlbehæftede!
Mvh
Simon

Fra : SB

Dato : 16-10-05 17:18

Klip//

> Hvilken version af PC suite kører du ? Min er 6.6 og den kan du hente den
> her:
> http://www.europe.nokia.com/nokia/0,,72014,00.html
>
> Mvh Louby

Skynder mig med en rettelse.
Der står nemlig under hjælpefiler at hvis der er et ramkort i mobi skal
spørgsmålet om 'lagerenhed' afvises. Derefter virker forbindelsen og
softwaren.
Det var noget kringlet
Men tak for assistancen.
Mvh
Simon

Fra : SB

Dato : 16-10-05 15:56

Glemte at tilføje at det drejer sig om et DKU-2-kabel

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 18:42

> Glemte at tilføje at det drejer sig om et DKU-2-kabel

Hvor i København kan man købe uoriginale kabler og til hvilken pris ?

Alternativt hvor har du købt dit og til hvilken pris ?

Mvh. Allan

Fra : SB

Dato : 16-10-05 18:50

Klip

> Hvor i København kan man købe uoriginale kabler og til hvilken pris ?
>
> Alternativt hvor har du købt dit og til hvilken pris ?
>
> Mvh. Allan

Hos www.remozone.dk
Og det kostede såmænd kun 45kr + fragt.
MvH
Simon

Fra : Thomas Andersen

Dato : 16-10-05 22:17

Brug altid den nyeste version PC Suite.
Ellers skal I downloade DKU-2 driveren, (Kan hentes på Nokias side).
Husk også under installation ikke at tilslutte telefonen før
installations-programmet beder om dette.
Som der også bliver skrevet er det vigitgt at man afviser, når den spørger
om man ønsker at benytte telefonen som lagerenhed,
(Ellers læser den kun på hukommelseskortet).
Driller det er det altid en god ide at prøve en anden version af PC Suite.
(Husk altid at afinstallere både driver (DKU-2 driver) Samt PC Suite først).
DKU-2 kablet kan købes hos www.cellshoppen.dk for 43 kr.
De har også DCV-14 bordladeren som man kan bruge sammen med kablet for 147
kr.