Spørgsmål om en vandhund !
Fra : John T.

Dato : 16-10-05 09:53

Hej !
En kammerat fortæller mig i dag at han vil en tur i skoven
med sin hund.
Der er også vand i denne skov og hunden trænger til at svømme,
siger han.
Så er det jeg spørger:
Har hunden godt at det i denne temperatur ?
For mig lyder det helt forkert, jeg kunne ikke drømme om
at lade mine 2 hunde komme ud og bade nu.
Hvad siger i andre ?
Hilsen John

Fra : tina hedeman

Dato : 16-10-05 10:09

hej med dig

jo jeg vil da lade min hund bade hvis det er sidst på turen og den skal hjem
bagefter. jeg vil da bare tørre hunden godt efter badning og lade den være
inde i varmen når den kommer hjem.
Min hund bliver sjældent våd helt ind den har meget underuld.
hilsen tina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-05 09:59

> [...]
> Har hunden godt at det i denne temperatur ?
> For mig lyder det helt forkert, jeg kunne ikke drømme om
> at lade mine 2 hunde komme ud og bade nu.

Tja, jeg tror aldrig jeg opdagede, at vandet var for koldt at mine hunde,
uanset om der var grødis deri.
Modsat os, kan hunde jo ikke svede, så for dem, er det en kærkommen chance
for at blive nedkølet.
Selvom om det lyder utroligt, at de kan have det varmt nu, så skal man måske
sammenligne det med, at hvis du løber lige så meget rundt som hunden, så
ville du sikkert også have fået varmen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 16-10-05 10:15

On Sun, 16 Oct 2005 10:52:34 +0200, "John T." <kispus@despammed.com>
wrote:

> [...]
>siger han.
>Så er det jeg spørger:
>Har hunden godt at det i denne temperatur ?

Vaks smutter i vandet hver gang han har en chance. Det er ikke sagen,
hvis ikke jeg lige har et håndklæde med og han så skal med hjem i
bilen, men han har ikke taget skade af det. (Og du tier bare helt
stille, Jens!)

Han har badet både vinter og sommer og han nyder det lige meget på
alle årstider, men hav et håndklæde med.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 16-10-05 18:49

> [...]
> hvis ikke jeg lige har et håndklæde med og han så skal med hjem i
> bilen, men han har ikke taget skade af det. (Og du tier bare helt

Nu forlanger du meget af mig
Men ok, du slipper denne gang, men så skylder du mig også en

> Han har badet både vinter og sommer og han nyder det lige meget på
> alle årstider, men hav et håndklæde med.

Jups, begge mine Labblandinger bader da også endnu, Tyson bader
så længe der ikke er is på vandet og er da ikke blevet syg endnu.

/Jens

Fra : driver

Dato : 16-10-05 14:31

"John T." <kispus@despammed.com> wrote in message
> [...]
> Har hunden godt at det i denne temperatur ?
> For mig lyder det helt forkert, jeg kunne ikke drømme om
> at lade mine 2 hunde komme ud og bade nu.
Jagthunde apporterer i vand til jagtsæsonen slutter hen på vinteren.
mvh
driver

Fra : Buhl

Dato : 17-10-05 10:45

> [...]
> Har hunden godt at det i denne temperatur ?
> For mig lyder det helt forkert, jeg kunne ikke drømme om
> at lade mine 2 hunde komme ud og bade nu.

Jeg tror det man skal undgå mht. hunde og vand, er at lade dem
svømme/bade/apportere i koldt vand, og så holde dem udendørs i ro bagefter -
i hvert fald for de tyndhårede racer.
Jeg ved at jægere der dyrker meget andejagt foretrækker hunde der er
specielt gearede til koldt vand, eks. chesapeake bay retrieveren - hvis
yderpels er meget fedtet, og har en tyk uldagtig inderpels.
Springer en hund i kold vand, for at fortsætte med at lege/træne/jage, tror
jeg ikek der er problemer, sålænge den er nogenlunde tør inden den skal
forholde sig i ro udendørs(kulde).
Samtidigt kan en vandtur helt sikkert være tiltrængt nogle gange - jeg har
set jagthunde der på varme novemberdage (6-7 grader)opsøger vandpytter
o.lign. for at blive kølet ned......

mvh.
Hans Houmøller

Fra : Kito

Dato : 18-10-05 06:19

> [...]
> Har hunden godt at det i denne temperatur ?
> For mig lyder det helt forkert, jeg kunne ikke drømme om
> at lade mine 2 hunde komme ud og bade nu.
Jeg havde tidlige en labrador som jeg brugte på jagt, somme tider kunne jeg
efter hunden havde været i vandet se at der ver et tyndt lag is uden på
pelsen. Ved nærmere undersøgelse var det lige under dækhårene en utrolig
varm pels, så mon ikke kundene bedst ved hvad de kan tåle.
Jeg kunne aldri jage en korthåret hund i vandet om vinteren, for de har en
anden pels.

vh
Poul

Fra : Lars

Dato : 18-10-05 13:57

Mine hunde har da nærmest anset mig for dyrplager hvis IKKE jeg gav (giver)
dem lov til at gå i vandet - uanset om det næsten er snestorm.

Hilsen Lars

Fra : John T.

Dato : 18-10-05 16:19

"Lars" <vln@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Mine hunde har da nærmest anset mig for dyrplager hvis IKKE jeg gav
> (giver) dem lov til at gå i vandet - uanset om det næsten er snestorm.
>
> Hilsen Lars

IGEN, den ER sivet ind, jeg spurgte jo bare !
Hilsen og tak
John

Fra : Buhl

Dato : 19-10-05 09:08

> IGEN, den ER sivet ind, jeg spurgte jo bare !
> Hilsen og tak
> John

OKAY SÅ DA ! - Hvis det skal være på DEN måde !!

Undskyld hvis jeg blander mig, men hvad er der nu galt med at folk svarer
pænt på dit spørgsmål ? jeg kan ikke i min newsreader se at du har givet
reply på dit eget spørgsmål før nu ?

Mvh.
Hans

Fra : John T.

Dato : 19-10-05 09:21

> [...]
> pænt på dit spørgsmål ? jeg kan ikke i min newsreader se at du har givet

Det er skam med et stort smil at jeg siger
at den ER sivet ind
Hilsen John

Fra : pwh

Dato : 19-10-05 12:52

> Det er skam med et stort smil at jeg siger
> at den ER sivet ind
> Hilsen John

Er du nu helt sikker

/Jens (med 2 vandhunde)