Tvunget ind på MSN søge side fra IExplorer~
Fra : Svend Poulsen

Dato : 15-10-05 17:44

Hej

Hvordan slipper jeg for at microsoft tvinger en ind på deres MSN søge side i
IExplorer når en web adresse ikke eksisterer ?
Ville gerne vide hvordan jeg selv kan bestemme hvilken side IExplorer går
ind på.

Mvh Svend

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-10-05 19:31

Svend Poulsen skrev:

>Hvordan slipper jeg for at microsoft tvinger en ind på deres MSN søge side i
>IExplorer når en web adresse ikke eksisterer ?

Funktioner => Internetindstillinger => Avanceret => Søg ikke fra
adresselinjen => vælg den du foretrækker.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 15-10-05 23:08

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Funktioner => Internetindstillinger => Avanceret => Søg ikke fra
> adresselinjen => vælg den du foretrækker.

Har kun muligheden til og med => Søg ikke fra adresselinjen

så det bliver slået helt fra, har ikke muligheden til selv at vælge
søgesiden.

Microsoft DK har sagt at det ikke kan ændres.

Kører med IE version 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519

Mvh. Svend

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-05 23:24

Den 16-10-05 00.08 skrev Svend Poulsen følgende:

> så det bliver slået helt fra, har ikke muligheden til selv at vælge
> søgesiden.

Du kan sikkert ændre det i registreringsdatabasen, men det er nok
nemmere at bruge et program som StartPage Guard (gratis):
http://www.spywareinfo.com/downloads/spg/
Søgeside(rne) kan ændres via et klik på luppen ved siden af HELP-knappen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-10-05 00:01

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> http://www.spywareinfo.com/downloads/spg/
> Søgeside(rne) kan ændres via et klik på luppen ved siden af HELP-knappen.

Det er lige det der er problemet, jeg kan ikke få lov til at lægge andre
søgesider ind ved at klikke på luppen ved siden af HELP-knappen, den er LÅST
fast på MSN søgesiden.

Forklarer lige igen denne webside www.dcfbfdgbfdxvcnb.com f.eks. eksistere
ikke og så tvinger Microsoft IExplorer en hen til denne side
http://sea.search.msn.dk/dnserror.aspx?FORM=DNSAS&q=www.dcfbfdgbfdxvcnb.com
hvad jeg er lidt læs meget utilfreds med. Microsoft vil bestemme hvilken
søge side jeg bliver sendt til.

Start siden er angivet til Google i forvejen og der er ikke problemer med
dette.

Kan det være fordi at Microsoft er blevet sure på Google at man ikke kan få
lov til at angive denne side som søgesiden ved manglende webadresse ?

Er jo ikke første gang at Microsoft har bekriget andet software, som f.eks
Netscape for år tilbage.

Mvh Svend

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-10-05 05:37

Den 16-10-05 01.00 skrev Svend Poulsen følgende:

> Det er lige det der er problemet, jeg kan ikke få lov til at lægge andre
> søgesider ind ved at klikke på luppen ved siden af HELP-knappen, den er LÅST
> fast på MSN søgesiden.

Du har desværre ret. Jeg havde ikke tjekket den funktion ordentlig i
programmet - det har jeg nu, og den ser ikke ud til at virke. Undskyld.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Finn 3200

Dato : 16-10-05 21:04

Jeg har i reg.basen lykkedes at ændre/slette Default URLSearchHook -
som jeg mener ville være MSN. Den genere mig i hvertfald ikke
mere. Har nu KUN Google.
Dette bekræftes iøvright af HighJackThis - is missing.
På din link nederst får jeg kun - Page cannot be displayed
Køre Xp sp2 British.
mvh
Finn

Fra : PerX ...

Dato : 18-10-05 18:02

In article <N4f4f.281$Li1.210@news.get2net.dk>, svend_poulsen_304
@*hotmail.com says...

> [...]
> søgesiden.
>
> Microsoft DK har sagt at det ikke kan ændres.
>
> Kører med IE version 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519

Du kunne evt prøve Maxthon:
http://www.snapfiles.com/get/myiebrowser.html

Det er en overbygning til IE - Så IE bliver ved med at være den browser
du kender, men du får samtidig en masse ekstra funktionalitet der gør
det nemmere og rare at browse. Bla kan du definere søgemaskine. Men du
kan også lave 'click og grab' søg: Du ser et ord eller begreber på en
hjemmside, du vælger dem så med musen og fremhæver dem, så "griber du
fat" i ordene og "smider dem" på siden, hvorefter den tekst sendes til
en søge maskine af dit valg. Ved ikke om det lyder mærkeligt, men det er
enormt brugbart hvis man lige vil søge efter noget man ser på en tide.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 23-10-05 10:33

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en søge maskine af dit valg. Ved ikke om det lyder mærkeligt, men det er
> enormt brugbart hvis man lige vil søge efter noget man ser på en tide.

Tak for linket, er ved at være gået fra IExploren efterhånden.

Svend