Mobil og så droppe fastnet
Fra : Jens

Dato : 14-10-05 18:43

Hej NG,

Min kone og jeg overvejer at droppe fastnet og i stedet køre med hver vores
mobiltelefon.
Er der noget med, at det er billigt efterhånden med de lavere takster, 0 kr
abo, m.m. ?
Hvilke udbydere og abo. kan anbefales ?

Kan man få et headsæt (f.eks. stereo eller lignende og helst ikke
ørepropper, da det skal være hurtigt at tage på), så vi kan sætte
mobiltelefon dertil ?
Har hørt, at man skal have noget BT sikret for at ledningen ikke fungerer
som antenne?
Eller skal vi have et bluetooth headset og dermed bluetooth telefon ? - har
bluetooth skadelige virkninger, ligesom den mikrobølge sender, som der er
ved alm mobiltelefoner ?
Ved godt at det er delt mening spørgsmål, men jeg ønsker gerne at anskaffe
det sikreste - for god ordens skyld.

/ Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-10-05 19:14

Jens skrev:

> [...]
> mobiltelefon.
> Er der noget med, at det er billigt efterhånden med de lavere takster, 0 kr

Billigt er det ikke. Jeg bruger Telmore som har en minutpris ved
alle opkald på 75 ø. Der er intet abonnement (hvis man bruger for
mindst 50 kr. pr. løbende kvartal). Jeg sparer en smule i forhold
til fastnet, men det er kun fordi jeg ikke ringer ret meget.

> Hvilke udbydere og abo. kan anbefales ?

Telmore, men det er muligt at det er billigere at binde sig til
et abonnement ved en anden udbyder og så få en lavere minutpris.
Det kommer an på jeres forbrugsmønster.

> Eller skal vi have et bluetooth headset og dermed bluetooth telefon ? - har
> bluetooth skadelige virkninger, ligesom den mikrobølge sender, som der er
> ved alm mobiltelefoner ?

Nej. Selve mobilsenderen skal nå en mast der er flere hundrede
meter væk eller måske endda nogle kilometer. Almindelige trådløse
apparater skal ikke sende ret langt, så deres styrke er kun en
brøkdel af mobilsenderens.

--
Bertel

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 15-10-05 07:45

Jeg bruger Unotel.
http://www.unotel.dk/produkter/solo.asp

Har dog også fatsnet og Adsl ved dem, hvilket gør minutpriserne billigere på
mobilen.

Kan kun være tilfreds med de priser om det findes billigere ved jeg ikke?

Tjek evt. på http://www.teleprisguide.dk/ hvor du selv er herre i huset over
evt. pris i forhold til forbrug.
Hilsen Lars

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 16-10-05 02:54

fr 14 okt 2005 07:42:44p satte Jens sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> - har bluetooth skadelige virkninger, ligesom den mikrobølge sender,
> som der er ved alm mobiltelefoner ?
> Ved godt at det er delt mening spørgsmål, men jeg ønsker gerne at
> anskaffe det sikreste - for god ordens skyld.

Der er intet videnskabeligt belæg for at stråling fra hverken mobil,
master, WLAN eller Bluetooth har nogen skadelig virkning på helbredet og
kroppen så du behøver ikke være nervøs. Alle de ting der har været oppe at
vende er nu modbevist og det bliver de ved med at være. Eneste grund til at
der er så meget polemik ang stråler er at folk er blevet misinformeret på
det groveste.

Steven

Fra : Jesper

Dato : 16-10-05 14:48

On Sun, 16 Oct 2005 01:54:19 +0000, Steven Nybo Andersen wrote:

> [...]
> der er så meget polemik ang stråler er at folk er blevet misinformeret på

Kan tilføje at SAR for Bluetooth er mikroskopisk i forhold til
selve telefonen - nærmest på grænsen til det målbare. WLAN er højere end
Bluetooth, men stadig meget langt under knoglens GSM-sender.

Så der er altså absolut ingen grund til at snyde sig selv for den
komfort som Bluetooth tilbyder, også selvom man skulle høre til de
overforsigtige.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 16-10-05 21:11

Det var smuk og solrig dag da Steven Nybo Andersen skrev
news:4351b2cb$0$208$edfadb0f@dread16.news.tele.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> oppe at vende er nu modbevist og det bliver de ved med at være. Eneste
> grund til at der er så meget polemik ang stråler er at folk er blevet

Det er jo ikke helt sandt. Du kan ikke bevise at det ikke er skadeligt. Du
kan kun sandsynliggøre at det ikke er skadeligt! Der er en væsentlig
forskel.

Derudover skader det ikke at være forsigtig, og f.eks bruge bluetooth der
har en meget mindre sendeeffekt.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-10-05 21:32

sø 16 okt 2005 10:11:07p satte Rune D. Jørgensen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Det er jo ikke helt sandt. Du kan ikke bevise at det ikke er
> skadeligt. Du kan kun sandsynliggøre at det ikke er skadeligt! Der er
> en væsentlig forskel.

Tja alt hvad der har været oppe er jo modbevist for længst så jeg har lidt
svært ved at se hvad der skulle være farligt ved det eller hvad der skulle
komme som en overraskelse senere. Alt er jo blevet vendt og drejet

Steven

Fra : Stig

Dato : 16-10-05 10:46

"Jens" <some@someone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores mobiltelefon.
> Er der noget med, at det er billigt efterhånden med de lavere takster, 0

Hej Jens.
Har selv for et år siden droppet fastnet til fordel for sonofon fri-fritid
til 199,- pr mdr. Tjek selv på deres hjemmeside, for det har klart kunnet
betale sig for mig. Nu koster alle opkald det samm, uanset om det er til
mobil eller fastnet. Plus at det er gratis i tidsrummet 18-7 på hverdage og
hele weekenden. Sonofon har også et abon. der har gratis opkald hele døgnet,
det koster bare det dobbelte og kan ikke svare sig for mig, da jeg alligevel
er på arbejde i den periode hvor det koster.

mvh
Stig Mortensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-10-05 14:54

Stig laid this down on his screen :
> [...]
> det koster bare det dobbelte og kan ikke svare sig for mig, da jeg alligevel
> er på arbejde i den periode hvor det koster.

Til gengæld er det møgdyrt for folk at ringe til dig - med mindre de
har lavet samme foretning og droppet fastnettet.

Fra : Stig

Dato : 16-10-05 16:37

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Til gengæld er det møgdyrt for folk at ringe til dig - med mindre de har
> lavet samme foretning og droppet fastnettet.

Ja den kan man sige, men jeg ringer så altid op til folk i stedet for. Er
det bare en lille kort besked til mig, så intet problem. Ellers så ringer vi
af og så ringer jeg altid retur med det samme. Det har da virket perfekt i
et år nu. Flere og flere ringer jo alligevel fra deres mobil til mobil - jeg
kan så bare gøre det gratis med det her abon.

Stig Mortensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-10-05 17:31

Stig submitted this idea :
> [...]
> nu. Flere og flere ringer jo alligevel fra deres mobil til mobil - jeg kan så

Og så virker det jo fint - men det er nu bare noget man skal tænke over
før man laver den løsning.

Fra : Stig

Dato : 16-10-05 17:57

> Stig submitted this idea :
>
> Og så virker det jo fint - men det er nu bare noget man skal tænke over
> [...]
Jeps - og er man lidt på farten og ikke hjemme hele tiden med fastnettet, er
det en genial og relativ billig løsning (Åbenbart for billig for Telia, der
droppede deres svar på produktet...Unlimited, hed det vist)

Stig Mortensen