Så blev hun sur
Fra : pwh

Dato : 14-10-05 18:14

Jeg var lige et smut oppe hos dyrelægen for at få chekket et
hævet led hos Angel.
Der mødte vi så en dame som meget gerne ville tale med mine hunde,
det gik også fint nok med det, lidt senere oppe ved disken ville hun så
give dem nogle hundekiks som står fremme, det var også ok med mig.
Men hun ville absolut have at de skulle "sitte" først, jeg fortalte hende så
at de ikke anede hvad den kommando betød, men hun blev ved med
sit "sitteri" til dem. Til sidst måtte jeg bede hende om ikke at kommanderer
med mine hunde, og så blev damen sgu fornærmet, igen hundekiks til mine vuffere

Jeg ved ikke hvordan i andre har det med det, men jeg bryder mig altså ikke om at
andre mennesker prøver at kommanderer rundt med mine hunde.
Det passer mig helt fint når de ikke gør hvad andre beder dem om,
men kun hvad jeg beder dem om.

/Jens

Fra : Is

Dato : 14-10-05 19:08

> [...]
> andre mennesker prøver at kommanderer rundt med mine hunde.
> Det passer mig helt fint når de ikke gør hvad andre beder dem om,

Det er jo så din holdning til det ! og den har du da lov til at ha.
Selv om jeg synes den kan være lidt upraktisk.

Du kan jo være forhindret i selv at være tilstæde, når din hund skal
"noget". Det kan være som nu, ved dyrlægen, men det kunne måske være en
pension, eller bare andre der skulle tage sig af din hund nogle dage. Der er
trods alt steder hvor du ikke må ha din hund med. Det ku være sygehus o.l.

Jeg kunne bedre følge dig, hvis du ikke ville ha den ikke spiste noget den
havde fået af fremmede.

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 14-10-05 19:20

> Det er jo så din holdning til det ! og den har du da lov til at ha.
> Selv om jeg synes den kan være lidt upraktisk.

Indtil videre har det kun virket irerterrende på andre mennesker,
og det kan jeg fint leve med

> [...]
> en pension, eller bare andre der skulle tage sig af din hund nogle
> dage. Der er trods alt steder hvor du ikke må ha din hund med. Det ku

Dyrelæger og pensioner ved nok hvordan man skal takle hunde,
mine er jo ikke just uopdragne, de er bare vant til at få ordrene fra mig.
Derfor er det sjovt når folk bruger de gængse ordrer som de kender,
altså "sit" og "apport" og den slags, jeg har mine egne som mine reagerer på.

> Jeg kunne bedre følge dig, hvis du ikke ville ha den ikke spiste
> noget den havde fået af fremmede.

Det må de heller ikke uden jeg siger ok,
men der opdrager jeg mere på folk end på mine hunde.
De fleste er dog flinke til at spørge først om hundene må få noget.

/Jens

Fra : Is

Dato : 15-10-05 18:25

> Indtil videre har det kun virket irerterrende på andre mennesker,
> og det kan jeg fint leve med

Det vil næsten sige at du bringer dette indlæg, bare for at en hel masse
skal give dig ret, og så kan i sammen fryde jer over det mislykkede forsøg
!!!!!!!!!!

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 15-10-05 18:33

> Det vil næsten sige at du bringer dette indlæg, bare for at en hel
> masse skal give dig ret, og så kan i sammen fryde jer over det
> mislykkede forsøg !!!!!!!!!!

Ih ja, det var lige det der var pointen med mit indlæg, godt set.
Det var såmænd bare en lille hverdagshistorie, og jeg blev nysgerrig efter
hvordan andre havde det med at fremmede kommanderede med
deres hund, du har det så åbenbart fint med det, fred værer med det.

/Jens

Fra : Is

Dato : 15-10-05 18:56

> [...]
> hvordan andre havde det med at fremmede kommanderede med
> deres hund, du har det så åbenbart fint med det, fred værer med det.

Kommando som "pus ham" ku så blive til "kys manden"
og "dæk" til "fla uu"

Erik Isager

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-10-05 20:12

> [...]
> andre mennesker prøver at kommanderer rundt med mine hunde.
> Det passer mig helt fint når de ikke gør hvad andre beder dem om,

Det er da dybt godnat at begynde at kommandere med fremmede hunde - og
mindre underligt bliver det jo ikke, når du fortæller kvindemmennesket, at
hundene ikke kender kommandoen "sit".
Så ligesom dig, ville jeg være inderligt ligeglad med, om madammen blev nok
så fornærmet og mopset - det er hende, der er en klaphat.

mvh Eva

PS. Håber ikke det var noget alvorligt med Angel?

Fra : pwh

Dato : 14-10-05 20:38

> [...]
> Så ligesom dig, ville jeg være inderligt ligeglad med, om madammen
> blev nok så fornærmet og mopset - det er hende, der er en klaphat.

Næh, jeg rystede da også bare på hovedet, men hundene blev jo lidt
forvirrede over først at få tilbudt en hundkiks for derefter ikke at få den.

> mvh Eva
>
> PS. Håber ikke det var noget alvorligt med Angel?

Hun skal lige have taget et røngtenbillede før de kan sige
precist hvad det er, hun har indtil videre fået noget medicin til
at tage hævelsen.
Mit gæt er at hun har vredet om eller har slået sig uden at jeg har set det,
hun ser nu ikke ud til at værer hæmmet på nogen måde, men hun skal
jo ikke rende rundt med en hævet ankel i flere dage uden at blive chekket.

/Jens

Fra : jones

Dato : 14-10-05 20:46

> [...]
> andre mennesker prøver at kommanderer rundt med mine hunde.
> Det passer mig helt fint når de ikke gør hvad andre beder dem om,

Det syntes jeg er helt ok, jeg ville have reageret på samme måde.
Men hvor ville jeg da gerne have set frk.seppe i hovedet. kæmpe griner, hi
hi.
Ha en god weekend.

Hilsen Annika.

Fra : pwh

Dato : 14-10-05 20:49

> Det syntes jeg er helt ok, jeg ville have reageret på samme måde.
> Men hvor ville jeg da gerne have set frk.seppe i hovedet. kæmpe
> griner, hi hi.

Hun så rimeligt sjov ud, hun var nærmest ved at gå i selvsving med sit
"sitteri", det var derfor jeg til sidst måtte sige stop

> Ha en god weekend.
>
> Hilsen Annika.

I lige måde.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-10-05 00:54

On Fri, 14 Oct 2005 19:14:16 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>med mine hunde, og så blev damen sgu fornærmet, igen hundekiks til mine vuffere

Har du ikke lært dine hunde at sitte? Du må vist hellere til at starte
til træning!
Iøvrigt mener jeg, at det er nærigt at hun ikke gav en kiks alligevel.
Hun kan da ikke forvente at hun kan lære hundene en ny kommando på 5
min.

> [...]
>andre mennesker prøver at kommanderer rundt med mine hunde.
>Det passer mig helt fint når de ikke gør hvad andre beder dem om,

Mine gør hvad de bliver bedt om, hvis der er udsigt til noget
spiseligt. Så er de alles venner!
Det er ok med mig, så længe jeg altså er til stede (hvis det handler
om at give dem belønninger. Det skulle jo helst ikke ta' overhånd).
Det gør det naturligvis osse nemmere at få andre til at passe dem,
hvis de osse lyster andre end mig...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 15-10-05 07:45

> Har du ikke lært dine hunde at sitte? Du må vist hellere til at starte
> til træning!

Jo det har de såmænd lært, det hedder bare "sæt dig" her i huset,
jeg bruger nu meget sjældent den kommando.

> Iøvrigt mener jeg, at det er nærigt at hun ikke gav en kiks alligevel.

Hun var bare dum i nakken

> Hun kan da ikke forvente at hun kan lære hundene en ny kommando på 5
> min.

Hun blev nok nærmere sur over at jeg stoppede hendes kommanderen rundt
med dem, hun virkede som egenligt frisk nok på at stå og sige "sitze" 1 times tid

> Mine gør hvad de bliver bedt om, hvis der er udsigt til noget
> spiseligt. Så er de alles venner!

Det er meget sjældent at jeg lader fremmede mennesker give dem godbidder,
Angel kunne simpelthen ikke styrer det og begyndte at stå og tigge hos gud
og hvermand vi mødte på Engen, så når folk spørger om de må give mine
hunde en godbid siger jeg som regel nej, og fortæller dem hvorfor.

> [...]
> om at give dem belønninger. Det skulle jo helst ikke ta' overhånd).
> Det gør det naturligvis osse nemmere at få andre til at passe dem,

Puha, jeg tror ikke at mit problem ved at mine hunde skulle passes af andre
ville værer at de ikke evnt lystrede, så ville jeg jo bare fortælle hvad de
korrekte ordrer hedder.
Problemet ville helt sikkert værer at de hænger så meget ved mig,
det kan jeg jo ikke gører så meget ved

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-10-05 08:43

On Sat, 15 Oct 2005 08:45:17 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jo det har de såmænd lært, det hedder bare "sæt dig" her i huset,
>jeg bruger nu meget sjældent den kommando.

hehe... hvorfor oplyste du hende ikke om det?
Nåeh ja, med den iq hun ellers udviste såeh....
Mine hunde forstår både "sæt dig" og "sit".

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 15-10-05 09:20

> hehe... hvorfor oplyste du hende ikke om det?
> Nåeh ja, med den iq hun ellers udviste såeh....

Jeg bryder mig som sagt ikke om at tilfældige mennesker kommanderer
rundt med mine hunde uden grund.
Jeg havde sagt ok for at hun gav dem en godbid, ikke for at hun skulle
have dem til at optræde for sin fornøjelses skyld.
Jeg har aldrig fattet hvad glæde man har af at få sine hunde til at optræde,
er det et eller andet magt halløjsa man får styrket eller hvad ??.

> Mine hunde forstår både "sæt dig" og "sit".

Som sagt bruger jeg den ordre meget sjældent,
da jeg ikke rigtigt kan se formålet med at de skal sætte sig i
tide og utide.
Det er mest "bliv" og "værsgo" der bliver anvendt i hverdagen
for at give besked om at gå eller stoppe ved en vej feks.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-10-05 12:53

On Sat, 15 Oct 2005 10:19:54 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg har aldrig fattet hvad glæde man har af at få sine hunde til at optræde,
>er det et eller andet magt halløjsa man får styrket eller hvad ??.

Mine "sitter pænt" (på måsen og med forbenene oppe), når de skal ha'
godbidder. Andre kalder det vist for "beg"(tigge). Hvorfor har de lært
det...? Tjaeh, Vaks skulle jo aktiveres og den dér med en godbid under
en kop fattede han ikke rigtigt (han snuppede altid koppen, og rendte
sejrsstolt rundt med den.) og aktiveringsbolde blev gnavet i stykker i
løbet af ingen tid, så i stedet lærte han nogle kommandoer. "Sit pænt"
var lot en af dem, men han kan da også kommandoen "hent", og som regel
henter han det han bliver bedt om, og hvis ikke han lige forstår hvad
han skal hente, så henter han sit ben! *G*
Det er ikke af magtbegær, men blot for at stimulere hunden. Vaks
elsker at hente ting - han er jo også 50% retriever!

>Som sagt bruger jeg den ordre meget sjældent,
>da jeg ikke rigtigt kan se formålet med at de skal sætte sig i
>tide og utide.

Det er nu rart at man kan få hunden til at sætte sig f.eks. under
transport. Det være sig i bil, bus eller tog, og jeg tager altså ofte
mine hunde med mig, når jeg skal nogen steder.

>Det er mest "bliv" og "værsgo" der bliver anvendt i hverdagen
>for at give besked om at gå eller stoppe ved en vej feks.

"Bliv" er her "blive her". Det betyder at de skal blive i nærheden af
mig, og "værsgo" bliver brugt til måltiderne nøjagtigt lige som ved
middagsbordet. Når jeg serverer deres mad, så har jeg en hund siddende
(jeg beder dem ikke om det mere. Det er en indøvet kommando) på hver
side af mig, og inden af dem rører maden før der er sagt "værsgo". Det
kan måske tolkes som magtudøvelse, men jeg bruger det nu ikke som
sådan. Jeg gider bare ikke at have en hundesnude i maden før jeg har
fået fjernet mine egne "pølser". *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 15-10-05 13:11

> [...]
> Det er ikke af magtbegær, men blot for at stimulere hunden. Vaks
> elsker at hente ting - han er jo også 50% retriever!

Det kan man så sige at du havde et konkret formål med mht Vaks,
jeg er bare af den opfattelse at mange lærer deres hunde diverse cirkusnumre
for egen underholdnings skyld, ikke at der er noget galt i det som sådan.
Hunden synes sikkert at det er ganske underholdene, jeg har bare et eller andet
med dyr generelt når de bliver for dresserede, jeg synes det virker uværdigt.
Og der er det ligemeget om vi taler om heste, hunde, elefanter eller hvilke dyr
folk ellers synes er underholdene der optræder, det siger mig intet.
Jeg er selv mere til lege der ligger tættere op af hundens naturlige drifter,
eks apport som du nævner, eller at gemme legetøj som de så skal finde.

> Det er nu rart at man kan få hunden til at sætte sig f.eks. under
> transport. Det være sig i bil, bus eller tog, og jeg tager altså ofte
> mine hunde med mig, når jeg skal nogen steder.

Ok, jeg slæber så ikke mine med i busser og toge, vi går derhen hvor vi skal.
Jeg regner dog med at købe en bil til næste år så deres verden kan blive lidt større.

> [...]
> kan måske tolkes som magtudøvelse, men jeg bruger det nu ikke som
> sådan. Jeg gider bare ikke at have en hundesnude i maden før jeg har

Jeg siger såmænd da også "værsgo" når de får deres mad, men det er mere
af gammel vane end noget andet. Jeg tror de ville æde selvom jeg ikke sagde det

/Jens

Fra : Mus

Dato : 15-10-05 19:55

> Ok, jeg slæber så ikke mine med i busser og toge, vi går derhen hvor vi
skal.
> Jeg regner dog med at købe en bil til næste år så deres verden kan blive
lidt større.

he he er det årsagen til at du køber bil

LN

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-10-05 19:55

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> skal.
> lidt større.
>
> he he er det årsagen til at du køber bil
>
> LN

Skal Tyson og Angel så have kørekort?? *GG* - eller tør man godt vove sig ud
på gader og stræder, når Jens kommer ræsende i sin Alfa Romeo?

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 15-10-05 20:11

> Skal Tyson og Angel så have kørekort?? *GG* - eller tør man godt vove
> sig ud på gader og stræder, når Jens kommer ræsende i sin Alfa Romeo?
>
> mvh Eva

Selfølgelig skal de da have kørekort, de opfører sig allerede perfekt i trafikken,
så springet kan vel ikke værer så langt
En Alfa Romeo bliver det dog nok ikke til, jeg er blevet stillet i udsigt at kunne
overtage min Fars gamle Opel Kadett, og den er der ikke meget ræs over

/Jens

Fra : j@jp-web.invalid

Dato : 16-10-05 12:45

pwh skriblede bla:

> Selfølgelig skal de da have kørekort, de opfører sig allerede perfekt
> i trafikken, så springet kan vel ikke værer så langt

Og billede til Tysons kørekort har du jo allerede her.
http://zora.dk/hund.jpg

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-10-05 18:51

> Og billede til Tysons kørekort har du jo allerede her.
> http://zora.dk/hund.jpg

*LOL*
Det var da direkte ulækkert det billede.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 15-10-05 20:07

> he he er det årsagen til at du køber bil
>
> LN

Faktisk primært, jeg har 4km til arbejde og bor tæt på alting,
så et disideret behov for en bil har jeg ikke.
Men både for min egen skyld og for hundenes ville det værer
rart at kunne komme lidt længere omkring og gå nogle nye steder.

/Jens

Fra : Nette Stormlund

Dato : 15-10-05 20:32

Jeg kan anbefale Amager fælled.

Der må de gå løs ( langs fælleden - med en å på den anden side, så de kan
ikke rende væk ).

Så kan du ellers gå derudad - ca. 10 km.

Så kan det være du møder os på vejen - vi er derude hver dag flere gange.

Mange hilsener,
Nette

http://garn.stormlund.dk

Fra : pwh

Dato : 15-10-05 21:24

Nette Stormlund wrote:
> Jeg kan anbefale Amager fælled.

Det ville værer et fint sted, og nemt at komme til her fra Rødovre.
Kastrup er jo også et dejligt område, der kom jeg meget mens jeg boede i Sydhavnen.
Men ellers har jeg fundet ud af at skove er lige noget for dem,
så Hareskoven bliver også et af målene.

> Der må de gå løs ( langs fælleden - med en å på den anden side, så de
> kan ikke rende væk ).

Sådan en smule å kan de vel svømme over
Nej, jeg har nu aldrig probs med at mine hunde stikker af fra mig.

> Så kan du ellers gå derudad - ca. 10 km.

Jeg er allerede træt bare ved tanken, der må en madpakke med så

> Så kan det være du møder os på vejen - vi er derude hver dag flere
> gange.

Det ville da værer hygsomt

/Jens

Fra : Anette

Dato : 16-10-05 14:44

pwh wrote:
> [...]
> hvad de
> korrekte ordrer hedder.
> Problemet ville helt sikkert værer at de hænger så meget ved mig,

Som næsten nybagt ejer af en genbrugshund på 6 år, tillader jeg mig lige at
indføje en lille fodnote til eftertanke.
Vores dejlige Dagmar er en vidunderlig sød pige - men hvor er det et bøvl at
hitte ud af de ordrer hun kender. Hun er DCH trænet, har bestået et utal af
lydighedsprøver og agility - men kender ikke de ordrer vi er vant til at
bruge ( vi træner hos en DKKtræner). Vi har læst side op og side ned om DCH
træning for at finde hendes "sprog" - og har da fundet de fleste kommandoer.
Men hvor ville det have været meget nemmere hvis hunden havde haft en
"ordbog" med - en slags dagbog der kunne fortælle os om hvad hun er vant til
af kommandoer, hvad der kan gøre hende glad, hvad hun synes er ekstra godt
af mad, hvor er hun sammen med andre dyr, hvordanm træner hun normalt, kan
hun "cykle" m.a.o. alt om vaner og uvaner o.s.v.
Vi kan ikke spørge hendes tidligere ejer - ejeren døde, i februar, af cancer
i en alt for ung alder.

Så - Jens - vi ved aldrig hvornår den der "pasning" - kan gå hen og være
resten af hundens liv, og vi ved heller ikke hvor meget vi selv når at
fortælle om hunden, til den der skal overtage. Når man, som du, ikke kører
traditionel hundetræning/opdragelse, ville det måske være en idé af have en
opdateret dagbogsmappe for hver af dine hunde?

/ Anette

Fra : pwh

Dato : 16-10-05 19:07

> [...]

> du, ikke kører traditionel hundetræning/opdragelse, ville det måske
> være en idé af have en opdateret dagbogsmappe for hver af dine hunde?

Det vil ikke blive tilfældet mht mine hunde, de ender aldrig på et internat.
Det vil måske lyde lidt brutalt det jeg skriver nu,
men netop fordi mine hunde hænger så meget ved mig og ingen i min familie
har mulighed for at overtage dem hvis jeg skulle dø før dem.
Så har jeg aftalt med min familie at i et sådant tilfælde skal de få dem aflivet
begge to. Skulle jeg selv af med dem en dag af uransaglige grunde ville jeg
selv finde nogle nye ejere til dem, et internat ville jeg aldrig anbringe dem på.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 16-10-05 19:59

pwh wrote:
.. Skulle jeg selv af med dem en dag af
> uransaglige grunde ville jeg
> selv finde nogle nye ejere til dem, et internat ville jeg aldrig
> anbringe dem på.

De to hunde vi har nu er ikke fra internat, men formidlet gennem deres
opdrættere
Og nej, jeg synes ikke det er for barsk det du skriver. Det er rart at du
har taget stilling, og ikke bare lader stå til. Samme beslutninger gælder
her i huset. Skulle vi komme af dage i utide, skal hundene aflives. Vi er
deres 2. familie - de skal ikke et 3 sted hen.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 17-10-05 17:20

> De to hunde vi har nu er ikke fra internat, men formidlet gennem deres
> opdrættere

Ok, mine er så 2 blandinger som nok ikke ville værer velkommende
hos dem de kom fra

> [...]
> beslutninger gælder her i huset. Skulle vi komme af dage i utide,
> skal hundene aflives. Vi er deres 2. familie - de skal ikke et 3 sted

Det er nemlig godt at værer afklaret omkring den slags ting,
både mht hundene, men da også mht de efterladte.

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 16-10-05 11:48

Hej Jens

Jeg er af stik modsatte mening.
Man må gerne give mine hunde en kiks, men man skal få dem til at
gøre noget for den først.
Intet spiseligt er gratis så at sige hos os. Vi kører meget et noget
for noget princip.

Så når vi møder folk på lufteture eller er på store
fælleslufteture med vores amstaffvenner. Så beder folk også hundene
om at udføre noget før de får en belønning.
Man ender så hurtigt op med 8 stortiggende amstaffs som fint sitter
foran én og venter på at få en belønning.
Men man får jo kun noget hvis man blev bedt om at sitte

Nogle folk vil slet ikke have at man giver deres hund noget, og det
skal så respekteres.

I dit tilfælde havde jeg bedt damen om at stoppe med at forvirre mine
hunde. Når de ikke kender kommandoen er det idioti at stå og sige den
om og om igen i håbet om en udløst adfærd. De KAN jo ikke forstå
dansk de kære små hunde.

MVH Marie.

Fra : pwh

Dato : 16-10-05 19:01

> Hej Jens

Hej Marie

> Jeg er af stik modsatte mening.

Jeg VIL altså ikke have at folk er uenige med mig

> Man må gerne give mine hunde en kiks, men man skal få dem til at
> gøre noget for den først.
> Intet spiseligt er gratis så at sige hos os. Vi kører meget et noget
> for noget princip.

Tja, hvis det funger hos jer er det jo også fint nok.
Mad er gratis her i huset, jeg kan dog godt finde på at sprede deres tørkost
i haven, men det er jo mere for aktiveringens skyld.

> Nogle folk vil slet ikke have at man giver deres hund noget, og det
> skal så respekteres.

Det går de fleste da også her hvor jeg bor.

> [...]
> hunde. Når de ikke kender kommandoen er det idioti at stå og sige den
> om og om igen i håbet om en udløst adfærd. De KAN jo ikke forstå

Det var også det jeg sagde til hende,
måske en kende udiplomatisk, men hun irrerterede mig til sidst

/Jens

Fra : BettinaP

Dato : 17-10-05 08:38

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:FHR3f.100$QP.45@news.get2net.dk...
snip
> [...]
> andre mennesker prøver at kommanderer rundt med mine hunde.
> Det passer mig helt fint når de ikke gør hvad andre beder dem om,

helt enig, i hvert fald hvis det er fremmede.
kan huske min første vovse, schaka. hun var blevet sat af uden for en kiosk
hvor jeg lige skulle ind og handle. Da jeg kom ud fik jeg en skideballe af
en eller anden fremmed mand, der mente min hundeopdragelse var helt hen i
vejret, for min hund kom jo ikke hen til ham, når han sad og kaldte på
hende og lokkede med alt hvad han havde.

jeg synes jo hun var smadder dygtigt

BettinaP

Fra : pwh

Dato : 17-10-05 17:17

> helt enig, i hvert fald hvis det er fremmede.

Det var også fremmede mennesker jeg mente.
De skal self også adlyde dyrelæger og den slags, men det har jeg nu aldrig
hørt at der har været problemer med.

> [...]
> hundeopdragelse var helt hen i vejret, for min hund kom jo ikke hen
> til ham, når han sad og kaldte på hende og lokkede med alt hvad han

Ha, det havde han rigtigt godt af.

> jeg synes jo hun var smadder dygtigt

Nemlig

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 17-10-05 15:28

Hej Jens

Ja man skal nogle gange tælle til ti før man taler. Jeg er ellers
meget diplomatisk, men omkring mine hunde kan jeg hurtigt komme op i
det røde felt.

I lørdags gik vi forbi en have, ikke langt fra hvor vi bor. Og her bor
en d/s-gårdhund. Han gik helt bananas over at vi kom forbi, mig og min
unghundetæve. Og så siger ejeren inde fra haven: Hallo du der med
hunden, hvad er det for noget at gå forbi her med sådan én hund.
Min tæve er en tigerstribet amstaff, men hun sagde ikke et pip! I
modsætning til hendes hund, som var ved at æde hendes plankeværk
indefra.
Der måtte jeg også tage mig selv i nakken for ikke at sige noget
grimt.
Hun fortsatte til jeg var langt forbi med at gentage: Hallo du der med
hunden...
- Jeg tænkte en masse udiplomatiske ting *S* Men det blev ved
tankerne, for hun kom aldrig ud fra haven.

MVH Marie.

Fra : pwh

Dato : 17-10-05 17:14

> Ja man skal nogle gange tælle til ti før man taler. Jeg er ellers
> meget diplomatisk, men omkring mine hunde kan jeg hurtigt komme op i
> det røde felt.

Der er min tolerancetærskel også ret lav, men det er vel meget naturligt

> [...]
> unghundetæve. Og så siger ejeren inde fra haven: Hallo du der med
> hunden, hvad er det for noget at gå forbi her med sådan én hund.

Det ligner sgu da heller ikke noget Marie, du har bare og lufte din Staff
efter at alle vi andre er gået i seng

> [...]
> indefra.
> Der måtte jeg også tage mig selv i nakken for ikke at sige noget

Det havde jeg nok ikke klaret.
Sikke dog nogle fjolser man møder til tider.

> - Jeg tænkte en masse udiplomatiske ting *S* Men det blev ved
> tankerne, for hun kom aldrig ud fra haven.

Så havde du nemlig pusset din Staff på hende

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 17-10-05 18:23

Hej Jens

Det havde jo ikke hjulpet, hvis du kan huske ham fjolset som prøvede
at få sin amstaff til at hoppe ind i en bil og bide nogle unge mænd,
så ved du også at det ikke var så vellykket.

Og så ville hun jo bare havde fået sine fordomme bekræftet.
Nej var hun kommet ud af havelågen havde hun fået læst op påskrevet
omkring hendes hunds lige vel overdrevne beskyttelse af deres have, og
min hunds udeblevne reaktion.

Lige noget andet.
Jeg læste at du ikke havde nogen bil. Det har vi heller ikke, for vi
bor rimelig centralt i forhold til de daglige behov vi har.
Men jeg kan godt blive irriteret over at man som én person kun må
have én hund med i det offentlige.
Har du nogensinde prøvet at tage af sted med 2 hunde, og har du fået
nogen reaktioner på det?

MVH Marie.

Fra : Mus

Dato : 17-10-05 19:21

[...]

Ok det har jeg godt nok aldrig hørt om. Hvor i loven står dette skrevet?
Der er der masser af mennesker der lufter både to o tre hunde på en gang.

LN

Fra : pwh

Dato : 17-10-05 18:49

> Hej Jens

hej igen.

> Det havde jo ikke hjulpet, hvis du kan huske ham fjolset som prøvede
> at få sin amstaff til at hoppe ind i en bil og bide nogle unge mænd,
> så ved du også at det ikke var så vellykket.

Næh den historie tror jeg ikke jeg har hørt,
lad mig endelig få den.

> [...]
> Nej var hun kommet ud af havelågen havde hun fået læst op påskrevet
> omkring hendes hunds lige vel overdrevne beskyttelse af deres have, og

Det er tit nogle hidsige bæster de der D/S'er, ikke lige min kop te
Men man hygger sig rigtigt når ens egen hund bare ignorerer den slags bæster.

> [...]
> have én hund med i det offentlige.
> Har du nogensinde prøvet at tage af sted med 2 hunde, og har du fået

Nej, jeg har aldrig haft dem med i offentlige transportmidler.
Men jeg mener da at man gerne må tage 2 hunde med 1 person
med regionaltogene sidst jeg undersøgte det.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-10-05 11:29

"Kiplers.dk" <marieunold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[klip]
Men jeg kan godt blive irriteret over at man som én person kun må
have én hund med i det offentlige.
Har du nogensinde prøvet at tage af sted med 2 hunde, og har du fået
nogen reaktioner på det?

==
Her i Århus må man slet ikke have hunde med i bybusserne, medmindre det er
hjælpehunde for synshadikappede eller hunde, der er så små, at de kan være i
en taske. Og godt nok er Vaks ikke så stort som mange af jeres hunde,
meeeeeen være i en taske det hverken kan eller vil han.

Så vi har anskaffet os en cykelvogn, så vi kan transportere ham rundt, hvis
vi gerne vil se andre ting end lige det nærmeste kvarter.

Men det er da frustrerende, at man på sin vis er stavsbundet til ens eget
kvarter, fordi man ikke må medtage sin hund i offentlige transportmidler,
selv om jeg godt ved, at der er mange, der lider af allergi o.l. Men som jeg
altid har sagt, så er min hund sgu renere og mere hygiejnisk end mange af de
mennesker, jeg møder i bussen.

Karina og Vaks

Fra : Kiplers.dk

Dato : 17-10-05 19:05

Hej LN

Du må lufte lige så mange hunde du vil.
Det jeg mener er når du vil have dem med i bus og tog.(uden at de
sidder i en taske)
Jeg ved fra dsb og HT at man kun må have én hund med pr. person dvs.
pr. betalende voksen.
Den hund skal man betale børnebillet for.
Og det syns jeg er helt fint. Men jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke
må have 2 hunde med.
Det måtte man for nogle år siden, og så havde dsb et indviklet
regnesystem som sagde 1 hund = 1 børnebillet
2 hunde = 3 børnebilletter......
Og det blev så lavet om til 1 hund pr. betalende voksen?

MVH Marie.

Fra : Kiplers.dk

Dato : 17-10-05 19:09

Hej Jens

Jeg finder lige et link til avisartiklen, og så smider jeg det herind.

Dejligt hvis man må have 2 hunde med regionaltogene. Men stadig lidt
bøvlet at komme TIL regionaltoget med 2 hunde....
Dog har der i Århus været en sag hvor en fiks hundeejer tog en stor
taske og klippede hul til hundens ben.
Og så skulle der ikke betales billet, for hunden var i taske.
Først blev chaufføren sur, men personen vandt sin sag.

Så måske skal jeg bare i Ikea og så vænne hundene til at gå i
deres nye fine blå poser
Så må jeg jo godt have 2 hunde med....
HAHAHA

MVH Marie.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-10-05 19:14

[...]

Det bliver de første Ikea poser jeg har hørt om, der reagerer på Stå, Sit &
Dæk

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 18-10-05 05:12

> Så måske skal jeg bare i Ikea og så vænne hundene til at gå i
> deres nye fine blå poser
> Så må jeg jo godt have 2 hunde med....
> HAHAHA
>
> MVH Marie.

Næh du skal have fat i sådan et par bærerseler som man bruger
til små børn, en på maven og en på ryggen.
Så er der med garanti heller ingen der prøver at stjæle din taske

/Jens

Fra : j@jp-web.invalid

Dato : 17-10-05 19:21

Kiplers.dk skriblede bla:
> http://www.nordjyske.dk/index.aspx?page=2&action=SektionId%3D1&sender=239&target=240&data=Id%3D834498%26TelegramType%3D3
>
> God læsning.

En rigtig hund bider på kommando

--

Mvh.John

Fra : pwh

Dato : 18-10-05 05:13

> En rigtig hund bider på kommando

Lærer du Milo det.

/Jens

Fra : j@jp-web.invalid

Dato : 18-10-05 10:14

pwh skriblede bla:

Nej da lille Jens det var en joke
Jeg ønsker en omgængelig hund som alle kan komme til men hvad der sker når
vi ikke er hjemme og der kommer ubudne gæster garanterer jeg ikke for.
Det er jo scæferens natur at passe på så mon ikke den ville bide i den
situation.

Vi har i Sønderjylland været meget plaget af østeuropæiske bander der
stjæler med arme og ben havetraktorer bilradioer med mere.
Det var en af årsagerne til at vi har schæfer

I gamle dage på træningsbanen lærte vi dem det men det er ikke noget jeg
beskæftiger mig med nu til dags.
Vil som sagt gerne have at jeg kan tage ham med overalt uden at skulle være
nervøs over hvad han kan finde på.

Men som du ved "schæfersind" skal der arbejdes med.
Det er jo en hund der gerne vil please sin ejer.

Tror snart han er lige så omgængelig som dine hunde blot ikke når han er
alene i huset eller i hundegård.

Fra : pwh

Dato : 18-10-05 16:59

> Nej da lille Jens det var en joke

Jaja, jeg spurgte jo bare, varulve skal vel heller ikke trænes i at bide,
det må ligge helt naturligt for dem at værer blodtørstige

> [...]
> ikke for.
> Det er jo scæferens natur at passe på så mon ikke den ville bide i den

Det er vel også et af formålne med en hund for mange,
for mig er det da.

> Vi har i Sønderjylland været meget plaget af østeuropæiske bander der
> stjæler med arme og ben havetraktorer bilradioer med mere.
> Det var en af årsagerne til at vi har schæfer

Hvorfor så ikke en Rottweiler.

> Men som du ved "schæfersind" skal der arbejdes med.
> Det er jo en hund der gerne vil please sin ejer.

Tyson måtte for min skyld gerne have lidt mindre "schæfersind",
men jeg har da vænnet mig til ham

> Tror snart han er lige så omgængelig som dine hunde blot ikke når han
> er alene i huset eller i hundegård.

Mine er nu meget vagtsomme, Tyson er det herhjemme og Angel er det
når vi er ude og gå tur, en perfekt kombination

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-10-05 21:48

pwh skriblede bla:

> Hvorfor så ikke en Rottweiler.

Også en god vagthund men som jeg husker dem fra træningsbanen havde de
(dengang) den ulempe at de (hanhundene) på et eller andet tidspunkte
forsøgte en magtkamp mod ejeren.

Kan være denne tendens er vækavlet eller at jeg husker forkert

> Mine er nu meget vagtsomme, Tyson er det herhjemme og Angel er det
> når vi er ude og gå tur, en perfekt kombination

Ja det må da siges

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Mus

Dato : 18-10-05 22:46

"jopa" <spam@nejtak.invalid> skrev i en meddelelse
> pwh skriblede bla:

> Også en god vagthund men som jeg husker dem fra træningsbanen havde de
> (dengang) den ulempe at de (hanhundene) på et eller andet tidspunkte
> forsøgte en magtkamp mod ejeren.

Det samme har jeg faktisk hørt. En gang fra min veninde der har haft
Rottweiler og som elsker den race. Hun siger hun har oplevet flere tage
kampen op med ejeren i en forholdsvis høj alder. Deres egen der var en tæve
var trænet som vagthund. Hun var super sød men hun krævede meget af dem. De
var vant til schæfere. Men pga to uheldige tilfælde med indavl valgte de en
rottweiler og omend hun krævede en del var hun den bedste børnehund de har
haft.

En anden gang var min zoneterapeut der havde en rottweiler. Hun havde på et
tidspunkt benet i gips og da vendte den sig mod hende. Hun var blevet
advaret om at det kunne ske, når nu hun havde benet i gips så hun var
forberedt.

Har hørt andre nævne det samme, men aldrig med eksempler.

Begge tilfælde af nogle år tilbage.

Er der noget om snakken? Jeg mener selvfølgelig ikke at det sker ved alle,
men at det forekommer indenfor denne race?

LN

Fra : jopa

Dato : 18-10-05 22:19

Mus skriblede bla:

> Er der noget om snakken? Jeg mener selvfølgelig ikke at det sker ved
> alle, men at det forekommer indenfor denne race?

Arbejdede for mange år sammen med ham der har skrevet bogen om Rotweileren
(Bresson)
Trænede også hunde sammen med ham, og han var selvfølgelig inkarneret
Rottemand.
Mener også han nævnte det.

Men som sagt det kan jo være vækavlet eller ?

--

Mvh.John

Fra : pwh

Dato : 19-10-05 06:46

> Også en god vagthund men som jeg husker dem fra træningsbanen havde de
> (dengang) den ulempe at de (hanhundene) på et eller andet tidspunkte
> forsøgte en magtkamp mod ejeren.

Og det mener du ikke du er mand for at klarer
Jeg ville nok også holde mig til en tæve hvis jeg skulle have en Rotte.

> Kan være denne tendens er vækavlet eller at jeg husker forkert

Aner det ikke, men jeg har hørt udsagnet en del gange.

> Ja det må da siges

Nåeh, du afholdt dig pænt fra at skrive at jeg var nød til at få 2 hunde for at
dække hvad Milo kan som 1

/Jens (som skal ned til dyrelægen med Angel for røngtencheck lige om lidt)

Fra : pwh

Dato : 18-10-05 05:10

Kiplers.dk wrote:

http://www.nordjyske.dk/index.aspx?page=2&action=SektionId%3D1&sender=239&target=240&data=Id%3D834498%26TelegramType%3D3

> God læsning.
>
> MVH Marie.

Tak skal du have, fin læsning
Hvad fanden tænkte det fjols dog på, havde hunden bidt
var den blevet aflivet og han selv var kommet i fængsel.

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 17-10-05 19:30

Hej John

hehe, jamen det skal en hund der er trænet til det da også.
Men en amstaff som ikke er trænet til at bide, vil gøre alt andet end
det. For lige når det kommer til mennesker er de dybt forelskede.
Derfor skal man heller ikke gå ud og investere i en amstaff hvis man
ønsker en hund som passer på huset. For amstaffen er rent ud sagt fra
naturens side en elendig vagthund!
Det vil være bedre at købe en lille hund med massere af lyd i. Det
larmer mere end en amstaffs som er ved at logre halen af bagkropppen
fordi den fik uventet "besøg" midt på dagen.

MVH Marie.