Foredrag med Roger Abrantes
Fra : Battlefield´s

Dato : 14-10-05 12:43

Hej
Jeg så i avisen, at Roger Abrantes kommer på vores lokale bibliotek og
holder foredrag: Hundens sprog og adfærd.
Er der nogen, der har hørt dette foredrag før?
Er det værd at "spilde" et par timer og 50 kroner på?
Hvad jeg ikke bryder mig så meget om er, at der står at det er et
familearrangement, jeg mener nu ikke det er børn, der skal lære at opdrgae
en hund.
Hilsen Vibeke

Fra : anders@cichlids.dk

Dato : 14-10-05 12:59

Har ikke hørt om foredraget før, men hvis det handler om "Hundens
sprog og adfærd", så har det jo intet med opdragelse at gøre... Og
derfor vil det da sikkert være sundt at tage børnene med, så de kan
lære lidt om hundens sprog og adfærd...

Mange angreb på børn kunne været undgået hvis børn forstod
hundenes sprog

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-10-05 13:07

<anders@cichlids.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja, det har du da ret i, men det er fordi der i oplægget i avisen står, at
han vil demonstrere hvad moderne hundetræning går ud på.
Hilsen Vibeke

Fra : fam. Ager

Dato : 14-10-05 14:28

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ja, det har du da ret i, men det er fordi der i oplægget i avisen står, at
> han vil demonstrere hvad moderne hundetræning går ud på.

"moderne hundetræning" er netop at forstå og "tale" hundens sprog.
og det kan børn sagtens lære noget af, absolut.
jeg er meget misundelig over at der ikke er foredrag der hvor jeg har
muligheden for at komme og høre.
mvh. marie

Fra : Heidi Jensen

Dato : 14-10-05 18:55

> jeg er meget misundelig over at der ikke er foredrag der hvor jeg har
> muligheden for at komme og høre.
> mvh. marie

Ved ikke om du fik postet dit indlæg før mit, men der skriver jeg, at han
kommer til øen til næste år... Så der er rig mulighed for at komme og
høre.... dato endnu ikke fastlagt, men det bliver i foråret... Det blev sagt
til general forsamlingen!

Heidi

Fra : Heidi Jensen

Dato : 14-10-05 14:27

> [...]
> Hvad jeg ikke bryder mig så meget om er, at der står at det er et
> familearrangement, jeg mener nu ikke det er børn, der skal lære at opdrgae

Jeg har hørt noget om at han i flere år har haft problemer med DKK, hvorfor
ved jeg ikke - men derfor er han ikke blevet brugt til foredrag i flere år!
Dem der har været til hans foredrag siger at han er mesteren selv, han er
super klog, dygtig osv. Hvis du siger Roger Abrantes til en ældre DKK
hundeven, ved 95 % af dem nok hvem han er! Vi her på Bornholm er også blevet
lovet at han kommer til næste år.... Folk næsten jublede! Hmmm, jeg anede så
ikke hvem han var der! Han har også skrevet en stribe bøger om hundeadfær
osv. Jeg synes klart at det er 50'eren værd. Måske skal børne blive hjemme,
så du kan koncentrere dig om hvad han siger, børn bliver utålmodige ved
foredrag - så er det msåke bedre at du selv træner børnene der hjemme med
jeres egen hund.... det vil de sikket også synes er sjovere!

Fra : Kennel Klitgaard V. ~

Dato : 14-10-05 15:54

Hvilket bibliotek er der tale om? - God weekend

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-10-05 15:57

"Kennel Klitgaard V. Dinne & Bent Elgaaard Pedersen" <dinneep@privat.dk>
skrev i en meddelelse news:434fc678$0$1846$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvilket bibliotek er der tale om? - God weekend

Hej
Det er på Horsens Bibliotek torsdag d.20/10 kl. 16 - 18
Hilsen Vibeke

Fra : pwh

Dato : 14-10-05 16:31

Battlefield´s wrote:
> Hvad jeg ikke bryder mig så meget om er, at der står at det er et
> familearrangement, jeg mener nu ikke det er børn, der skal lære at
> opdrgae en hund.

Det kan da vel ikke undgåes at børnene i en familie er med til at opdrage
hunden, ved mindre de bliver nægtet at omgåes hunden uden opsyn.
Jeg har personligt en teori om at mange af de uopdragne hunde jeg møder
skyldes at det er hele familien der deltager i opdragelsen på hver deres måde,
så hunden ikke får sig nogle faste grænser at rette sig efter.
Så er man en børnefamilie vil jeg da mene at det er ekstra vigtigt at børnene
lærer hvordan en hund skal opdrages i den familie.
Det er jo ikke raketvidenskab vi taler om her, men opdragelsen af et væsen
som forhåbenligt er væsenligt mindre intelligent en ens børn, selfølgelig
er det da primært de voksne der skal stå for opdragelsen, men det kan da
ikke undgåes at børnene påvirker hunden i sin opvækst.

/Jens (som ikke har børn, kun barnlige hunde)

Fra : Søren LH

Dato : 14-10-05 17:07

> [...]
> Hvad jeg ikke bryder mig så meget om er, at der står at det er et
> familearrangement, jeg mener nu ikke det er børn, der skal lære at opdrgae

Er der nogen der ved hvor man generelt kan se hvor han holder foredrag,
eller om han holder noget omkring Roskilde/København/Køge, vil jeg meget
gerne vide det.

Mvh
Søren

Fra : Jørgen

Dato : 14-10-05 18:11

Battlefield´s skrev:
> [...]
> holder foredrag: Hundens sprog og adfærd.
> Er der nogen, der har hørt dette foredrag før?
> Er det værd at "spilde" et par timer og 50 kroner på?

Han er en hel..... dygtig , han har holdt masse af foredrag og kursus
for bl. a. Dkk. Newfoundland klubben osv, vi brugte ham til at uddanne
vores instruktører inden for new klubben.
På et tidspunkt stoppede han, hvorfor ved jeg ikke, men det skyldes vel
at man også skulle høre andre, vi stoppede med at bruge han fordi vi
ville sparte pengene og prøve andre.
Hans bøger kan virke meget tunge, og man skal ikke sige ham imod, med
mindre man er noget inden for musikken

Jørgen O