FTP Lokalt på bag en ADSL fucker
Fra : Jacob Schmidt

Dato : 08-06-01 09:29

Jeg har problemer med at få FTP til at virke på det lokale net bag en ADSL
(Proaccess, TeleDK)

Indtil videre har jeg kun pillet lidt i min router, jeg har sat mgmt til
192.168.1.5 så jeg kan styre den.

Mit problem er, jeg på lokal siden har sat en server op med 192.168.1.2,
192.168.1.3 og 192.168.1.4 som ip.

samt sat en FTP op.

Jeg kan godt få adgang til FTP på lokal siden, men så snart jeg prøver at
overfører filer - går den i stå efter 1-3MB (den fryser)

Jeg kan fint fra den eksterne side...

Hvis jeg piller routeren fra, og bruger en alm. switch er der ingen
problemer... bortset fra mit adsl ikke er på

nogle gode ideer ?

Jacob

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 08-06-01 09:56

"Jacob Schmidt" <jacob@dvdforum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Proaccess, TeleDK)
>
> Indtil videre har jeg kun pillet lidt i min router, jeg har sat mgmt til

I papirerne står 192.168.1.5 til at være reserveret til fremtidige et eller
andet. Jeg ville bruge en anden IP-adresse. De faste IP-adresser jeg har
givet på mit netværk (også med P@) har jeg taget fra den anden ende. Altså
f.eks. 192.168.1.200, så routerens DHCP-server ikke begynder at tildele
oveni de faste ip'ere.

> Mit problem er, jeg på lokal siden har sat en server op med 192.168.1.2,
> 192.168.1.3 og 192.168.1.4 som ip.
>
> samt sat en FTP op.

Er FTP-server-programmet installeret på denne computer med de 3 ip-adresser,
eller har du sat en anden computer op som FTP-server?

> Jeg kan godt få adgang til FTP på lokal siden, men så snart jeg prøver at
> overfører filer - går den i stå efter 1-3MB (den fryser)

Hvem er det der fryser? Computeren eller bare filoverførslen?

> Hvis jeg piller routeren fra, og bruger en alm. switch er der ingen
> problemer... bortset fra mit adsl ikke er på

Sidder routeren direkte i Switchen? Er det en 10/100 switch? Jeg ved ikke om
5711 også har problemer med 100mbit, men det har lillebroderen (2601) vist
nok nogle gange.
Hvordan virker det hvis du smider alle
maskinerne i routerens indbyggede hub og lader være med at bruge switchen?

--
Jimmy Nielsen