Hvordan skrue på user agent
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-10-05 07:39

Hvordan kan jeg ændre på, hvordan mine browsere præsenterer sig over for
serveren?

IE, FF og Opera - kan jeg selv sætte dem op som jeg vil?

En idé kunne være at sætte browseren op som om den var googlebot
(googles crawler til indeksering) for at se hvordan et site præsenterer
sig over for Google (vlle afsløre sites der bruger cloaking). Ville det
virke - ville serveren mon hoppe på den?

med venlig hilsen,

Mikkel
--
Nyttige gratis-programmer:
http://lakjer.dk/mikkel/freeware.shtml

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-05 07:53

Den 14-10-05 08.39 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:
> Hvordan kan jeg ændre på, hvordan mine browsere præsenterer sig over for
> serveren?
>
> IE, FF og Opera - kan jeg selv sætte dem op som jeg vil?

I Firefox:
Skriv about:config i adressefeltet og tryk på Enter.
Skriv maf i filter-feltet.
Dobbeltklik på useragentlinjen, og skriv en ny værdi i dialogboksen.

Jeg tør ikke sige, om du kan afsløre noget spændende, men det er da et
forsøg værd.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Nvu kan du lave hjemmesider lige så nemt, som når du laver

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-05 09:50

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Hvordan kan jeg ændre på, hvordan mine browsere præsenterer
> sig over for serveren?
>
> IE, FF og Opera - kan jeg selv sætte dem op som jeg vil?

FF: <http://chrispederick.com/work/useragentswitcher/>

Man kan hente en fil med et hav af UA-strenge og importere den i
ovenstående udvidelse - så har man både søgemaskinestrenge, mac-
strenge og andet godt til rådighed.

Jeg kan desværre ikke huske adressen på tilføjelsesfilen - men jeg
bruger den selv.

> En idé kunne være at sætte browseren op som om den var
> googlebot (googles crawler til indeksering) for at se hvordan
> et site præsenterer sig over for Google (vlle afsløre sites
> der bruger cloaking). Ville det virke

Måske. Hvis du angiver en UA der matcher Google-bot, kan serveren
ikke skelne dig fra Google alene ud fra UA. Men den kan muligvis
tjekke andre headere (fx din ip-adresse eller forskellige accept-
headere) for at prøve at afsløre "falske" googlebots.
--
Jens Gyldenkærne Clausen